کد خبر : 1936386 | 19 اردیبهشت 1402 ساعت 17:45 | 39.5K بازدید | 29 دیدگاه

جزئیات اختلاف‌ فدراسیون با حبیب کاشانی در انتخاب سرمربی

اختصاصی- قطبی نه، ربیعی گزینه تیم امید است!

گزینه امروز حبیب کاشانی برای تیم امید محمد ربیعی است؛ او شب گذشته افشین قطبی را می‌خواست اما حالا نظرش تغییر کرده است.

اختصاصی- قطبی نه، ربیعی گزینه تیم امید است!

به گزارش "ورزش سه"، ماجرای انتخاب سرمربی تیم امید ایران به یک کلاف سردرگم شبیه شده است. از چند ماه قبل مدیران فدراسیون فوتبال برای انتخاب جایگزین مهدی مهدوی‌کیا دست به کار شدند اما اتفاقاتی رخ داد که هربار موضوع انتخاب سرمربی را به تعویق انداخت و حالا در فاصله 6 روز تا پایان ددلاین برای اعلام اسامی تیم امید جهت حضور در مسابقات آسیایی هانگژو هنوز نیمکت امیدها در بلاتکلیفی به سر می‌برد.

**ورود کمیته المپیک به ماجراهای تیم امید
ماجرای انتخاب سرمربی تیم فوتبال امید وقتی پیچیده شد که کمیته ملی المپیک به ماجرا ورود کرد. مسئولان فدراسیون برای آنکه مسائل پشتیبانی و مالی تیم امید برعهده کمیته المپیک باشد، با محمد خسروی‌وفا و سایر مدیران این مجموعه جلساتی را برگزار کردند. در ادامه از سوی کمیته المپیک حبیب کاشانی مدیرعامل سابق پرسپولیس و سایپا به عنوان مدیر تیم امید به فدراسیون فوتبال معرفی شد. بعد از چند هفته معطلی مهدی تاج برای آنکه حکم کاشانی را صادر کند،‌ سرانجام بعد از یک جلسه مشترک میان تاج و نبی با محمود خسروی وفا و حبیب کاشانی توافق شد که او رسما به عنوان مدیر تیم کار خود را شروع کند.

1873231

**مجتبی حسینی گزینه اصلی فدراسیون و قلعه‌نویی
این در حالی است که فدراسیون فوتبال از ابتدا قصد داشت برای ایجاد تعامل میان سرمربی تیم ملی بزرگسالان با سرمربی امیدها از نظر امیر قلعه‌نویی هم استفاده کند و حتی در ارجحیت قرار بدهد. گزینه‌ای که امیر قلعه‌نویی از ابتدا به فدراسیون فوتبال معرفی کرد، مجتبی حسینی سرمربی کنونی پیکان بود که تجربه کار با بازیکنان جوان در لیگ برتر را دارد و از طرفی در لیگ قهرمانان آسیا نیز با ذوب‌آهن تجربیات بین‌المللی کسب کرده است. از طرفی مدیران فدراسیون فوتبال هم مشکلی با انتخاب مجتبی حسینی نداشتند اما با ورود حبیب کاشانی به بحث انتخاب سرمربی تیم امید ماجرا پیچیده شد.

**کاشانی و اعلام اولین گزینه؛ یحیی گل‌محمدی
مدیر تیم امید در ابتدا به مدیران فدراسیون اعلام کرد که سرمربی تیم امید باید یک مربی بزرگ و باکارنامه باشد. اگرچه شایعاتی درباره معرفی علی دایی یا جواد نکونام توسط کاشانی مطرح بود، اما گزینه اصلی و ایده‌آل او برای این پست یحیی گل‌محمدی سرمربی کنونی پرسپولیس بود.

**ناگهان نام تارتار وسط آمد
از همان ابتدا هم مشخص بود که گل‌محمدی راضی به حضور در تیم امید نمی‌شود اما به هر ترتیب او زمان خواست تا با این مربی مذاکره کند. بر اساس کسب اطلاع خبرنگار ما بعد از چند روز کاشانی که از جذب یحیی گل‌محمدی ناامید شده،‌ مهدی تارتار سرمربی ذوب‌آهن را به عنوان گزینه خود به فدراسیون معرفی می‌کند. امیر قلعه‌نویی نیز ضمن پافشاری روی نظر خود درباره انتخاب مجتبی حسینی به فدراسیون نشینان و کاشانی اعلام می‌کند که مشکلی با حضور تارتار ندارد. از این رو کاشانی ماموریت می‌یابد تا با تارتار صحبت کند و نتیجه را به مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کند.

1873226

**ترکیب بعدی؛ حسینی سرمربی و مارکار مدیر فنی!
چند روز بعد از آن ماجرا جلسه‌ای با حضور حبیب کاشانی ، مهدی محمدنبی و امیر قلعه‌نویی برگزار می‌شود. در آن جلسه کاشانی ضمن بیان اینکه با بررسی همه جوانب نظرش درباره انتخاب سرمربی تغییر کرده به نبی و قلعه‌نویی می‌گوید که مشکلی با سرمربیگری مجتبی حسینی در تیم امید ندارد اما مارکار آقاجانیان به عنوان مدیر فنی تیم امید کارش را شروع کند. این مسئله هم با موافقت نایب رئیس فدراسیون و سرمربی تیم ملی بزرگسالان مواجه می‌شود و قرار بر این می‌شود او با حسینی و آقاجانیان وارد مذاکره شود و در جلسه روز دوشنبه 18 اردیبهشت نتیجه را به مدیران فدراسیون اعلام کند.
حتی نبی در پایان آن جلسه در مصاحبه‌ای کدهایی درباره سرمربی جدید تیم امید داد که می‌شد حدس زد گزینه اصلی فدراسیون سیدمجتبی حسینی است.

**مطرح شدن نام قطبی در جلسه شبانه
روز گذشته در حالی که تصور فدراسیون نشینان این بود که حبیب کاشانی با مجتبی حسینی و مارکار آقاجانیان برای قبول سرمربیگری و مدیریت فنی مذاکره کرده اما در جلسه موضوعات دیگری از سوی مدیر تیم امید مطرح می‌شود. کاشانی در جلسه روز گذشته که با مهدی محمدنبی و مهدی تاج برگزار کرد و امیر قلعه‌نویی نیز از طریق اسکایپ از قطر در جلسه حضور پیدا کرد، اعلام می‌کند که افشین قطبی بهترین گزینه برای سرمربیگری تیم امید است. وقتی نظر امیر قلعه‌نویی در این مورد سوال می‌شود او موافقت خود را اعلام می‌کند. در این جلسه حبیب کاشانی به حاضران می‌گوید که افشین قطبی را راضی به حضور در ایران می‌کند و قرار بر مذاکره با او می‌شود.
از سوی دیگر کاشانی نیز زودتر از سایرین جلسه را ترک کرد و قرار بر این بوده که او با افشین قطبی برای بازگشت به ایران و قبول هدایت امیدها مذاکره کند. در چنین شرایطی مهدی محمدنبی با توجه به اینکه احتمال می‌داد به واسطه اختلافات قبلی کاشانی با افشین قطبی و برخی موضوعات دیگر او با این مربی هم مذاکره نکند، بعد از نشست چند ساعته در جمع خبرنگاران مصاحبه و اعلام کرد که سرمربی تیم ملی ایرانی است و اولویت با گزینه‌ای است که سرمربی تیم ملی روی او نظر دارد. بعد از این گفت‌وگو همه ذهن‌ها بار دیگر روی مجتبی حسینی سرمربی پیکان رفت اما این در حالی است که کاشانی نام قطبی را وسط کشیده بود.

1759672

**عقب‌نشینی از قطبی، ربیعی گزینه اصلی امروز است!
اگرچه نام افشین قطبی در رسانه‌ها نیز مطرح شد و بازتاب‌های مختلفی را در پی داشت، اما امروز ناگهان نظر حبیب کاشانی تغییر می‌کند. مدیر تیم امید ظاهرا امروز در تماسی با مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال اعلام می‌کند قطبی به واسطه دوری طولانی از فوتبال ایران شرایط سرمربیگری امید را ندارد و این بار نام محمد ربیعی را وسط می‌کشد و سرمربی کنونی مس رفسنجان را گزینه اصلی هدایت امیدها معرفی می‌کند. جالب اینکه اما این مربی چندان تمایلی به حضور روی نیمکت تیم ملی امید ندارد. ربیعی که پیش از این در مصاحبه‌ای نیز گفته بود ترجیح می‌دهد در فضای باشگاهی کارش را دنبال کند، با توجه به شرایطی که در چرخه سرمربیگری لیگ برتر برای او پیش آمده بعید است این بار هم به پیشنهاد جدید حبیب کاشانی پاسخ مثبت بدهد.
 
**شرایط پیچیده تیم امید
همه این اتفاقات در شرایطی رخ داده که تیم امید به واسطه تاخیر در انتخاب سرمربی زمان زیادی را از دست داده و با توجه به ددلاین 27 اردیبهشت برای ارسال لیست اعضای این تیم به ستاد مسابقات هانگژو حالا حتی احتمال لغو اعزام امیدهای فوتبال به یک تورنمنت موثر در آماده سازی آنها برای مقدماتی المپیک هم وجود دارد.

1851435

**وقتی نبی اختلافات را علنی کرد
مسئله‌ای که به وضوح دیده می‌شود اختلاف میان فدراسیون فوتبال با حبیب کاشانی است. امروز حتی بعد از آنکه مناف هاشمی دبیر کمیته المپیک در مصاحبه‌ای نسبت به تاخیر در انتخاب سرمربی تیم امید موضع گرفت و از مدیران فدراسیون فوتبال گلایه کرد، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون در گفت‌وگوی کوتاهی با سایت فدراسیون فوتبال گفت که دلیل تاخیر پیش آمده در انتخاب سرمربی را باید از کمیته ملی المپیک جویا شویم!
طعنه نبی در این مصاحبه به حبیب کاشانی مدیر تیم امید بود؛ با توجه به اینکه کاشانی از سوی کمیته ملی المپیک به فدراسیون فوتبال برای مدیریت تیم امید معرفی شده، نبی در این مصاحبه کوتاه به مسئله تغییرات مکرر در اعلام نظر کاشانی طعنه زد و به طور تلویحی اعلام کرد که تاخیر در انتخاب سرمربی برعهده کاشانی و در نهایت کمیته ملی المپیک است.

**آینده چه می‌شود؟
با همه این تفاسیر باید منتظر ماند و دید طی روزهای آینده تیم امید دستخوش چه اتفاقاتی می‌شود و در نهایت چه کسی سکان هدایت این تیم در راه المپیک پاریس را در دست می‌گیرد. هرچند که احتمالاتی درباره ترک صندلی مدیریت تیم امید توسط حبیب کاشانی نیز وجود دارد که این مسئله پیامدهای بعدی را هم در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها