کد خبر : 1936508 | 20 اردیبهشت 1402 ساعت 09:54 | 1.5K بازدید | 0 دیدگاه

وزن کشی در مسابقات بین‌المللی جام موحد

تعداد ۵۰ کشتی گیر از کشورهای ایران، عراق و ارمنستان صبح چهارشنبه در پنج وزن نخست دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد درشهرستان بابلسر وزن کشی کردند.

وزن کشی در مسابقات بین‌المللی جام موحد

به گزارش"ورزش سه" و به نقل از ایسنا، کشتی گیران پنج وزن نخست ۴۵- ۵۱- ۶۰ – ۷۲- و ۹۲ کیلوگرم به روی ترازو رفتند و حریفان خود را در مرحله مقدماتی مسابقات شناختند.

سوت شروع دومین دوره مسابقات بین المللی کشتی آزاد نوجوانان جام عبدالله موحد در شهرستان بابلسر تا ساعاتی دیگر بر روی دو تشک نواخته خواهد شد.

بازی های مرحله نیمه نهایی و نهایی پنج وزن نخست این مسابقات از ساعت ۱۶ در سالن ورزشی سرداران نوبخت شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.

مسابقات ۵ وزن دوم این مسابقات نیز روزپنجشنبه برگزار خواهد شد.

به گفته دبیرهیات کشتی مازندران، تیم کشتی آزاد نوجوانان عراق با ۲۵ کشتی گیر و ارمنستان نیز با ۱۲ کشتی گیر، به همراه سه تیم از مازندران و یک تیم از نفرات دوم تا پنجم مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور در این مسابقات حضور دارند.

غلامرضا نوری زاده افزود: دومین دوره مسابقات کشتی آزاد نوجوان جام عبدالله موحد یادواره ۱۰هزار و ۴۰۰ شهید مازندران و یادبود آیت الله عباسعلی سلیمانی، در ۱۰ وزن روزهای ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت ماه در سالن ورزشی سرداران شهید نوبخت در بابلسر برگزار می‌شود.

نخستین دوره رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد جام عبدالله موحد، روزهای بیستم و بیست‌ویکم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ در شهرستان آمل برگزار شد.

در پایان این مسابقات که  ۱۷۶ کشتی گیر از کشورهای ارمنستان و تاجیکستان به همراه سه تیم در قالب تیم ملی ایران در سنی نوجوانان در سالن ورزشی پیامبر اعظم آمل برگزار شده بود،  تیم ایران با ۹ مدال طلا و یک مدال نقره و ۲۴۵ امتیاز به عنوان قهرمانی دست یافت، تیم ارمنستان با یک مدال طلا، یک مدال نقره و یک مدال برنز و ۷۶ امتیاز دوم شد و تیم تاجیکستان نیز با یک عنوان پنجمی به مقام سوم رسید.

1446230

عبدالله موحد یکی از کشتی گیران مطرح تیم ملی کشتی آزاد ایران اهل شهرستان بابلسر استان مازندران در دهه ۴۰ و۵۰  است که با کسب ۶ نشان طلای مسابقات جهانی و المپیک در جایگاه دوم فهرست مشاهیر کشتی ایران بعد از حمید سوریان و جایگاه یازدهم تالار مشاهیر اتحادیه جهانی کشتی برای قهرمانان کشتی آزاد در سده بیستم قرار دارد.

دیدگاه‌ها