کد خبر : 1936625 | 20 اردیبهشت 1402 ساعت 19:43 | 19.8K بازدید | 17 دیدگاه

تکلیف پرونده 12 روز دیگر مشخص می‌شود

کسر امتیاز از یووه قطعی است: احتمالا همین فصل

خبرگزاری رسمی ایتالیا اعلام کرد جلسه سوم و پایانی رسیدگی به اتهامات یووه روز 22 مه برگزار شده و حکم نهایی درباره کسر امتیاز از این تیم اعلام خواهد شد.

کسر امتیاز از یووه قطعی است: احتمالا همین فصل

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که دومین جلسه رسیدگی به اتهامات مالی باشگاه یوونتوس و مدیرانش امروز در ایتالیا برگزار شد خبرگزاری ANSA گزارش داد جلسه سوم و پایانی رسیدگی به این پرونده روز 22 مه، دوازده روز دیگر، برگزار می‌شود.

با توجه به اینکه فصل جاری سری آ در تاریخ 22 مه هنوز به پایان نرسیده در صورتی که دادگاه حکم به کسر امتیاز از یوونتوس بدهد امتیازها از این تیم در همین فصل کسر شده و به فصل آینده نخواهد رسید.

در اواخر آوریل دادگاه بدوی در ایتالیا حکم به کسر 15 امتیاز از یوونتوس داد. بعد از فرجام‌خواهی باشگاه، پرونده به دادگاه تجدیدنظر فدرال ارجاع داده شد و امتیازها موقتا به بیانکونری برگشت. بر اساس گزارش خبرگزاری ANSA تکلیف نهایی پرونده در روز 22 مه سال جاری مشخص خواهد شد.

1873614

دادگاه تجدیدنظر تا اینجای مراحل رسیدگی به پرونده برای چندین نفر از اعضای هیئت‌مدیره باشگاه که توسط دادگاه بدوی محکوم شده بودند قرار منع تعقیب صادر کرده است. اما این دادگاه حکم اولیه مبنی بر اینکه یوونتوس ماده 4 از قانون عدالت ورزشی ایتالیا را نقض کرده تایید کرد.

باشگاه یوونتوس به اعلام بیش از واقع مبالغ قراردادهای نقل و انتقالات و میزان سود در اسناد مالی و ترازنامه سالیانه باشگاه متهم شده است. رسانه‌های ایتالیایی می‌گویند با توجه به اینکه دادگاه تجدیدنظر حکم دادگاه بدوی درباره نقض این بند از قانون را تایید کرده کسر امتیاز از یوونتوس قطعی به نظر می‌رسد.

1873149

اما گفته می‌شود بعد از صادر شدن حکم نهایی از یوونتوس 9 امتیاز کسر خواهد شد و نه 15 امتیاز. دادستان انضباطی فدراسیون فوتبال ایتالیا در اصل خواهان کسر 9 امتیاز شده بود اما دادگاه بدوی حکم به کسر پانزده امتیاز داد.

مسئله اصلی در حال حاضر این است که کسر امتیاز در فصل جاری اعمال شده یا به فصل آینده موکول خواهد شد. گزارش‌ها در ایتالیا حاکی است با توجه به مشخص شدن حکم نهایی در 22 مه که فصل جاری هنوز به پایان نرسیده کسر امتیاز در همین فصل اجرایی می‌شود. 

دیدگاه‌ها