کد خبر : 1936812 | 21 اردیبهشت 1402 ساعت 19:57 | 18.5K بازدید | 7 دیدگاه

پیش‌گویی آقای خاص درباره ژابی آلونسو

استاد مقابل شاگرد: شبیه‌ترین مربی به پپ روبروی مورینیو

ژوزه مورینیو امشب در مقابل شاگرد سابقش ژابی آلونسو قرار می‌گیرد. کسی که ژوزه او را به پپ گواردیولا تشبیه کرده و گفته بود یک روز مربی بزرگی خواهد شد.

استاد مقابل شاگرد: شبیه‌ترین مربی به پپ روبروی مورینیو

به گزارش "ورزش سه"، ژوزه مورینیو، سرمربی رم، و ژابی آلونسو، سرمربی لورکوزن، سال‌ها پیش در رئال مادرید کنار هم بودند. با این تفاوت که در آن زمان مورینیو سکان هدایت رئال را در دست داشت و ژابی بازیکن مورد علاقه او بود. اما این دو امشب به عنوان دو مربی رقیب مقابل هم قرار می‌گیرند تا شانس‌شان برای صعود به فینال لیگ اروپا را امتحان کنند.

ژابی آلونسو در دوران فوتبال خود با مربیان زیادی کار کرده است. مربیان بزرگی مثل آنچلوتی، گواردیولا، مورینیو، پیگرینی، بنیتز و توشاک. آلونسو لیگ‌های مختلفی از جمله لالیگا، بوندس‌لیگا و لیگ برتر را هم به عنوان بازیکن تجربه کرده و این تجربه‌ها از او مربی‌ای انعطاف‌پذیر ساخته است. سرمربی لورکوزن در این باره می‌گوید: "این که من با لیگ‌های مختلفی آشنا هستم به من کمک می‌کند تا خیلی زود با شرایط جدید سازگار شوم. من با مربیان زیادی هم کار کرده‌ام و خصوصیات شخصیتی همه آن‌ها در من تاثیر گذاشته. رافا استاد تاکتیک است، گواردیولا کسی است که خیلی روشن به شما می‌فهماند دوست دارد تیمش و بازیکنش چطور بازی کند. مورینیو بسیار قوی و باهوش است و استاد برقراری ارتباط با بازیکن. تاثیر این‌ها روی کار من به عنوان مربی غیر قابل انکار است."

1874102

اما ژابی آلونسو در گفت‌وگو با مارکا اعتراف کرد که در میان همه مربیانش با ژوزه مورینیو رابطه احساسی قوی‌تری برقرار کرده بود. آلونسو و آلوارو آربلوا در دوران حضور ژوزه در رئال مادرید به نمادهای سبکی تبدیل شدند که به "مورینیسیمو" معروف است. ژابی سه فصل زیر نظر آقای خاص بازی کرد. او در این مدت 151 بار به میدان رفت، سه گل به ثمر رساند، 23 پاس گل داد و سه جام قهرمانی به دست آورد.

*مورینیو ارزش‌هایی دارد که از آن‌ها کوتاه نمی‌آید
ژابی درباره استاد سابقش می‌گوید: "مورینیو برای نزدیکانش می‌جنگد و از آنها دفاع می‌کند. او از دیگران انتظار دارد چرا که برای خودش ارزش قائل است. او ارزش‌هایی دارد که از آن‌ها کوتاه نمی‌آید. مورینیو وقتی به رئال آمد مربی بزرگی بود و خیلی حیف شد که با او در چمپیونزلیگ قهرمان نشدیم ولی ما سه بار به نیمه‌نهایی رسیدیم. او یکی از بهترین مربیانی است که داشتم. یک استراتژیست بزرگ."

*پیش‌گویی مورینیو درباره ژابی: او من رو یاد گواردیولا می‌اندازد و مربی بزرگی می‌شود
آقای خاص در سال 2010 در مصاحبه‌ای با سایت فیفا درباره آینده شاگردش ژابی آلونسو در دنیای مربی‌گری پیش‌گویی جالبی کرد و گفت: "او کیفیت لازم برای تبدیل شدن به یک مربی بزرگ را دارد. شک ندارم اگر بخواهد بعد از فوتبالش مربی بشود موفق خواهد بود. ژابی من را یاد گواردیولا می‌اندازد. شک ندارم یک روز او را به عنوان یک مربی بزرگ می‌بینیم. زمانی که ژابی شاگرد من بود در زمین نقش یک مربی را بازی می‌‌کرد."

1874103

دیدگاه‌ها