کد خبر : 1937013 | 22 اردیبهشت 1402 ساعت 20:00 | 22.1K بازدید | 9 دیدگاه

قصه بقا به هفته آخر کشیده شد؛

صنعت نفت ۱ - ذوب آهن ۱: شوک طالب ریکانی به ویسی!

صنعت نفت آبادان در روزی که در ثانیه‌های ابتدایی بازی به ذوب آهن گل زده بود نتوانست در آخرین بازی خانگی فصل خود برنده از زمین خارج شود.

صنعت نفت ۱ - ذوب آهن ۱: شوک طالب ریکانی به ویسی!

به گزارش "ورزش سه"، در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته بیست و نهم لیگ برتر برای نیمه پایین جدول رده بندی، صنعت نفت آبادان میزبان ذوب آهن اصفهان بود و در حالی که زردپوشان بیش از هشتاد دقیقه ده نفره بودند به تساوی یک بر یک رضایت دادند.

درحالی‌که هنوز دقیقه یک بازی تمام نشده بود، حسن بیت‌سعید از مدافع ذوب پنالتی گرفت و طالب ریکانی دروازه حریف را از روی نقطه پنالتی باز کرد. در حالی که پس از گل جو مسابقه آرام شده بود، طالب ریکانی در دقیقه ده با یک حرکت خطرناک و عجیب با استوک به سینه محمد قریشی ضربه زد تا صنعت نفتی که برای بقا می‌جنگد ده نفره شود.

پس از این شوک به میزبان، ذوبی‌ها فشار آوردند و در همان نیمه اول گل تساوی را در شلوغی محوطه به ثمر رساندند تا بازی در نیمه نخست تساوی به پایان برسد.

در نیمه دوم صنعت نفت خیلی تلاش کرد و بیش از ۴۵ دقیقه در این نیمه با یک یار کمتر دوید و موقعیت‌های خوبی نیز خلق کرد اما هیچ‌یک وارد دروازه پارسا جعفری نشد تا در نهایت بازی با نتیجه تساوی به پایان برسد.

با این نتیجه، صنعت نفت آبادان ۲۲ امتیازی شد و در بازی همزمان مس کرمان نیز مقابل ملوان متوقف شد تا هم‌امتیاز با این تیم داستان بقا در لیگ برتر برای این تیم‌ها به هفته آخر کشیده شود.

ویدئو: 300493

🏆هفته بیست و نهم لیگ برتر/ جمعه، ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۸

 🏟  ورزشگاه تختی آبادان

👕تیم داوری: اشکان خورشیدی، حسین مرادی، علی احمدی، یعقوب آشوری ناظر: حیدر شکور

نفت آبادانترکیب صنعت نفت آبادان:
فرزین گروسیان، محمد طیبی، میثم تهدیست، حسین سنگرگیر (۷۹- یوسف وکیا)، امید خالدی، حکیم نصاری، رضا امانی‌نژاد (۶۸- فاخر تهامی)، طالب ریکانی، مهدی ممی‌زاده (۶۸- محمدرضا جلیل)، حسن بیت‌سعید و احمد شریعت‌زاده (۴+۹۰- عباس بوعذار)

ذوب آهنترکیب ذوب آهن اصفهان:
پارسا جعفری، امیرحسین صدقی (۶۶- جلال مداحی)، حامد نورمحمدی، سید محمد قریشی، پوریا پورعلی (۴۶-بهمن سالاری)، آرمان اکوان، امیرحسین رنگرز جدی، محمدحسین اسلامی (۸۵-ابوالفضل طاهرنژاد)، سجاد جعفری (۴۶- صادق صادقی)، محمدعرفان معصومی، محمدرضا سلیمانی اصل

🟨 کارت زرد:

ذوب آهن: آرمان اکوان (83)

🟥 اخراج:

نفت: طالب ریکانی (۱۰)

⚽️ شرح گل:

صنعت نفت یک - ذوب آهن صفر (دقیقه ۲: طالب ریکانی): طالب ریکانی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با پای چپ توپ را خلاف جهت گلر ذوب آهن زد و توپ را در گوشه دروازه حریف جای داد. جعفری سمت راست پریده بود و کاپیتان صنعت توپ را به سمت راست خودش زد.

ویدئو: 300452

صنعت نفت یک - ذوب آهن یک (دقیقه ۲۷: امیرحسین جدی): ذوب آهن یک حمله پر تعداد را در حالی که مدافعان صنعت به هم ریخته بودند ترتیب داد و در ریباند محمدرضا سلیمانی توپ را پاس داد و امیرحسین جدی با ضربه آرام در حالی که مدافع صنعت سعی در بیرون کشیدن توپ داشت، توپ را درون دروازه گروسیان جای داد.

⏱️لحظات حساس:

دقیقه ۱: توپ‌ به دست حامد نورمحمدی برخورد کرد تا داور در ثانیه ۱۰ برای صنعت نفت اعلام پنالتی کند.

دقیقه ۲: طالب ریکانی پشت ضربه پنالتی ایستاد و با پای چپ توپ را خلاف جهت گلر ذوب آهن زد و توپ را در گوشه دروازه حریف جای داد. جعفری سمت راست پریده بود و کاپیتان صنعت توپ را به سمت راست خودش زد.

دقیقه ۱۰: طالب ریکانی زننده گل اول بازی در یک حرکت عجیب با کف پا به شکم قریشی ضربه زد و با کارت قرمز اشکان خورشیدی مواجه شد.

ویدئو: 300453

دقیقه ۲۲: ضربه خطرناک محمدرضا سلیمانی با واکنش گروسیان راهی کرنر شد.

دقیقه ۴۷: ضربه سر خطرناک احمد شریعت‌زاده به شکل نفسگیر از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۲: ضربه سر محمد طیبی در شرایط نامتعادل روی سقف دروازه ذوب آهن فرود آمد.

دقیقه ۸۲: فرصت خطرناک برای صنعت نفت آبادان که توسط گروسیان به کرنر فرستاده شد.

دقبقه ۸۷: فرصت خطرناک برای صنعت روی حرکت بیت سعید از سمت راست با پاس رو به بیرون او با شوت حکیم نصاری همراه شد که پارسا جعفری توپ را به کرنر فرستاد.

📌اتفاق ویژه:

صنعت نفت آبادان در روزی که با گل زودهنگام در مسیر پیروزی ارزشمند قرار گرفته بود با شوک بزرگی پس از اخراج طالب ریکانی مواجه شد اما با این حال با یک یار کمتر خوب تلاش کرد و حالا باید آماده بازی هفته آخر با گل‌گهر شود.

🔴حاشیه:

*تماشاگران زیادی در آبادان برای حمایت از صنعت نفت به ورزشگاه آمدند تا جو برای ذوبی‌ها بسیار سخت باشد.

*اولین حرکت صنعت نفت منجر به پنالتی شد و سانتر حسن بیت‌سعید با برخورد به دست نورمحمدی ورزشگاه تختی آبادان را منفجر کرد.

دیدگاه‌ها