کد خبر : 1937175 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 12:31 | 66.8K بازدید | 3 دیدگاه

ناظم‌الشریعه: ایران نیستم، کسی را نقد نمی‌کنم؛

یک ایرانی بهترین بازیکن جهان می‌شود!

سرمربی تیم ملی کویت می‌گوید یکی از فوتسالیست‌های ایرانی پالما در آینده بهترین بازیکن جهان خواهد شد.

یک ایرانی بهترین بازیکن جهان می‌شود!

به گزارش "ورزش سه"، سید محمد ناظم‌الشریعه سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران که بعد از پایان رقابت های جام جهانی هدایت تیم ملی فوتسال عراق را بر عهده داشت، اما به دلیل مهیا نبودن شرایط و عدم وجود امکانات مناسب از هدایت این تیم استعفا داد. وی که بعد از ۱۴ ماه از عراقی‌ها جدا شد و حالا به‌عنوان سرمربی تیم ملی کویت فعالیت می‌کند.

ناظم‌الشریعه در گفت‌وگو با خبرنگار ما در خصوص حضور در تیم ملی کویت اظهار کرد: شرایط کویت در سالیان اخیر در فوتسال خیلی خوب بود. تردد بازیکنان مطرح جهان در این کشور در این سالیان به خوبی نشان می‌دهد که این کشور پتانسیل بالایی در این رشته دارد. با توجه به تعلیق فدراسیون این کشور در این مدت و دوری تیم‌های ملی کویت از مسابقات شاهد افت محسوسی در فوتسال این کشور بودیم.

او ادامه داد: یکی از دیگر مشکلات دیگر کویت عدم جایگزینی بازیکنان جدید و با استعداد جای بازیکنان سابق است و این تیم هنوز به خوبی نتوانسته پوست‌اندازی کند. با توجه به پتانسیل این کشور در زمینه استعدادها طرحی را ارائه داده‌ایم که ان‌شاالله به زودی شاهد تحولات بزرگی در فوتسال کویت خواهیم بود.

این سرمربی ایرانی در خصوص جدایی از تیم ملی فوتسال عراق عنوان کرد: ما نسبت به هم تعهداتی داشتم که باید به آن عمل می‌کردیم. ما سعی داشتیم به تعهد خود پایبند باشیم و فدراسیون فوتبال عراق نیز برای پیشرفت این رشته باید کارهای را انجام می داد که متاسفانه این موضوع رخ نداد. ما در خواست ایجاد یک کمپ تیم ملی را داشتیم و کمترین چیزی که از آن‌ها خواستیم فراهم کردن یک سالن اختصاصی برای تیم ملی بود که هیچ اتفاقی رخ نداد.

ناظم‌الشریعه تاکید کرد: ما برای موفقیت به یک سری عوامل نیاز داریم و اگر شما قرار است به سطح اول آسیا صعود کنید باید این امکانات را فراهم کنید و متاسفانه با این شرایط زیر ساخت‌‌های عراق تغییر نمی‌کرد و من تصمیمی گرفتم که به همکاری خود پایان دهم. خدا را شکر در این مدت هم علاقه مندان به فوتسال در عراق هم مسئولین فدراسیون این کشور از حضور و عملکرد ما در آنجا راضی بودند و حتی روزی که من داشتم از این کشور بر می‌گشتم به من گفتند که ما از شما خداحافظی نمی کنیم و این همکاری ادامه خواهد داشت.  

سرمربی سابق تیم ملی ایران در مورد شرایط کنونی فوتسال داخلی گفت: فوتسال ایران یک مرکز و چشمه جوشان استعداد در فوتسال جهان است. در فوتسال روز دنیا با دو الگو اروپایی و آمریکای جنوبی داریم که پایه الگو در فوتسال ما آمریکایی جنوبی ست. در زمان حضور من در تیم ملی سعی کردیم کمبودهای که در بحث تاکتیکی وجود داشت را جبران کنیم و همچنین در بحث قدرت فیزیکی و بدنی نیز نواقصی وجود داشت که باید آنها را مرتفع می کردیم که برابر تیم های اروپایی مخصوصا اروپایی شرقی به مشکل بر نخوریم.

ناظم‌الشریعه یادآور شد: متاسفانه در فوتسال ما هدف گذاری مشخص نیست. باید بدانیم قرار است به کجا برسیم و چه خواسته‌ای داریم تا بتوانیم بر مبانی نیاز و هدف خود اقدام کنیم تا اتفاقات خوبی بیافتد. بهتر است من بیش از این در این خصوص صحبت نکنم. به هر حال تیم ملی اکنون سرمربی دارد و برنامه خود را دنبال می کند. علی‌رغم زمان حضور من در تیم ملی همه درست یا غلط صحبت‌های را مطرح می‌کردند، اما من عادت ندارم  کسی را نقد کنم.

او در خصوص قهرمانی حسین طیبی و مسلم اولاد قباد با تیم پالما اسپانیا در مسابقات لیگ قهرمانان اروپا نیز گفت: حسین طیبی کی از برندهای فوتسال ایران و جهان است و سالیان سال زحمت‌های زیادی کشیده تا اکنون به این جایگاه برسد که لیاقت آن را دارد. وقتی یک بازیکن در این سطح می‌تواند خود را حفظ کند یعنی یک بازیکن ممتاز و ستاره است. مسلم اولاد قباد هم یک پدیده است که استعدادهای بزرگی دارد و باید آنها را حفظ کند و تمرکز بیشتری روی نقاط ضعف خود داشته باشد تا آنها را بر طرف کند. مطمئن باشید از او در آینده بیشتر خواهیم شنید و مسلم می تواند تبدیل به بهترین بازیکن دنیا شود. برای هر دو آرزوی موفقیت می کنم و با توجه به شناختی که از آنها دارم، مطمئن هستم این موفقیت ها برای آنها ادامه دار خواهد بود و آنها می توانند الگوی برای فوتسالیست های ایرانی باشند.

دیدگاه‌ها