کد خبر : 1937235 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 16:22 | 26.9K بازدید | 22 دیدگاه

برای اولین بار کنار زمین هنگ کرده بودم؛

خشم ویسی: اتهام به طالب انسانی نیست

عبدالله ویسی به شایعه شرط‌بندی کاپیتان صنعت نفت واکنش نشان داد و اعلام کرد این حواشی تمرکز بازیکنان این تیم را تحت تاثیر قرار نخواهد داد.

خشم ویسی: اتهام به طالب انسانی نیست

به گزارش ورزش سه، صنعت نفت که همچنان در خطر سقوط به دسته پایین‌تر قرار دارد، روز گذشته این فرصت را داشت که با پیروزی برابر ذوب آهن تا حدودی خیال خود را از بقا در لیگ برتر راحت کند اما در شرایطی که در همان دقایق ابتدایی گل اول را از روی نقطه پنالتی وارد دروازه حریف کرده بود، در دقیقه ۱۰ با اخراج کاپیتان خود مواجه شد و در همان نیمه اول هم گل تساوی را دریافت کرد تا سه امتیاز این بازی خانگی را به یک امتیاز بدل کند.

اخراج عجیب طالب ریکانی با یک خطای عجیب و خشن باعث شد امروز شایعات عجیبی پیرامون این بازیکن با تجربه آبادانی‌ها شکل بگیرد و برخی از رسانه‌ها مدعی شوند مسائلی نظیر شرط‌بندی پشت این حرکت خشن او بوده است؛ موضوعی که واکنش عبدالله ویسی، سرمربی صنعت نفت را هم در پی داشت و او در گفت‌وگویی با خبرنگار ما درباره این موضوع و همچنین شرایط صنعت نفت صحبت کرد.

* می‌خواستیم در ۱۵ دقیقه کار بزرگی انجام بدهیم
ویسی در ابتدا در خصوص تساوی صنعت نفت برابر ذوب آهن گفت: ما همه تلاش‌مان را کردیم که کار به هفته آخر کشیده نشود و از همان ابتدا هم می‌دانستیم شاید با یک امتیاز در جدول بمانیم و شاید با ۶ امتیاز هم سقوط کنیم. پیش از بازی با بچه‌ها صحبت کردیم و گفتیم نیم نگاهی هم به بازی مس کرمان داشته باشیم. می‌دانستیم استادیوم پر می‌شود و همین اتفاق هم افتاد و از سراسر خوزستان و حتی استان‌های هم‌جوار به استادیوم آمده‌ بودند. تمرین کرده بودیم که در ۱۵ دقیقه ابتدایی کار بزرگی انجام بدهیم و پس از آن با خیال راحت بازی را دنبال کنیم تا هم رقبایمان متوجه شوند که ما گل زدیم و هم جو ورزشگاه طوری شود که کار برای ذوب آهن سخت شود.

* برای اولین بار در کنار زمین هَنگ کردم 
او سپس با اشاره به اخراج طالب ریکانی در دقیقه ۱۰ بیان کرد: خوشبختانه در همان ابتدای بازی صاحب یک ضربه پنالتی شدیم و گل زدیم اما در دقیقه ۱۰ اخراجی دادیم؛ آن هم‌ چه اخراجی... طالب اخراج شد که نمی‌توانستیم جایگزینی برای او بگذاریم. من یه عنوان‌ یک مربی برای اولین‎‌بار در کنار زمین هَنگ کردم. از طرفی طیبی و تهی‌دست هم بر سر توپ بگو مگویی با هم داشتند که هر چند در فوتبال دنیا نرمال است اما کار آنها بسیار زشت بود و زیبنده تماشاگردان نبود و من به جای آنها از هواداران عذرخواهی می‌کنم. آن اتفاق هم من را بیشتر به هم ریخت و دیگر نمی‌توانستم هیچ دستوری از مغزم بگیرم اما خوشبختانه در رختکن تیم را جمع و جور کردیم و بچه‌ها توانستند در‌ نیمه دوم غالب شوند و موقعیت‌هایی هم داشتیم که تبدیل به گل نشد.

1874869

* بین دو نیمه متحد شدیم تا کار را تمام کنیم
سرمربی صنعت نفت درباره تاثیر این حواشی روی تمرکز بازیکنان این تیم برای ادامه بازی گفت: صد درصد اخراج طالب و درگیری بازیکنان تاثیر زیادی روی تمرکز تیم ما در نیمه اول داشت اما در بین دو نیمه بزرگان تیم بزرگی کردند و دست دو بازیکن را در دست هم گذاشتند و گفتند باید امروز متحد شویم و کار را تمام کنیم. من هم برای بازیکنان ترسیم کردم که اگه با شیوه‌ای که من می‌گویم بازی کنیم، شاید یک یار اضافی هم بیاوریم. من فورواردمان را بین دو دفاع وسط حریف قرار دادم و به او گفتم اگر این دو بازیکن را سرگرم کنی، غیبت طالب به چشم نمی‌آید و او هم کارش را خیلی خوب انجام داد. هم بیت سعید و هم شریعت مزاحم دو دفاع شدند تا به نوعی یارهای ما با حریف مساوی شود. بازیکنان به خوبی برنامه‌های ما را در زمین پیاده کردند و با وجود استرسی که روی من، بازیکنان و هواداران بود، توانستیم استرس را بخوابانیم و بازی را کنترل کنیم و موقعیت گل هم به دست بیاوریم.

* شرط‌بندی؟ من مقصر خطای طالب بودم
او در واکنش به وارد شدن اتهام تبانی و شرط‌بندی به طالب ریکانی توضیح داد: اگر من طالب را نمی‌شناختم و با او کار نکرده بودم و یا او بازیکن بی‌تجربه‌ای بود، شاید ذهن من هم خراب می‌شد اما با این شرایط به هیچ عنوان به این موضوع فکر نمی‌کنم و وارد این بازی‌ها نخواهم شد. ما یک بازی حساس در پیش داریم که مهم‌ترین اتفاق زندگی ورزشی خود من است و اگر وارد این موضوع بشویم، به تعهد خودمان و فوتبال خوزستان خیانت کرده‌ایم. قطعا مقصر کاری که طالب کرد، من بودم؛ من به بازیکنان گفتم ۱۵ دقیقه طوفانی از شما می‌خواهم و شروع آنها هم طولانی بود‌. من به آنها گفتم باید ۱۵ دقیقه وحشیانه بازی کنید اما آن اتفاق رخ داد؛ طالب یک انسان بزرگ و کاپیتان این تیم است و گل‌های مهمی برای ما زده است.

* این اتهامات انسانی نیست
ویسی ادامه داد: من اگر یک مربی بی‌انصاف بودم و فقط خودم را می‌دیدم، خودم را پشت این موضوع قایم می‌کردم. شاید این بهترین بهانه برای هر سرمربی‌ای باشد اما اصلا انسانی نیست که بگوییم طالب یک صدم درصد این کار را از روی عمد انجام داده است. این حرف‌ها درست نیست. طالب برای این تیم زحمت کشیده است و اگر شرط‌بندی کرده بود، پنالتی را گل نمی‌کرد. این حرف‌ها به هیچ وجه در ذهن من جا ندارد. من با طالب زندگی کرده‌ام و به همه می‌گویم اصلا به این موضوع فکر نکنند. البته هر کسی نظرش را می‌گوید و شاید یک نفر عصبانی باشد و به من هم فحاشی کند اما باز هم می‌گویم اصلا امکان ندارد.

* می‌توانستم پشت این بهانه پنهان شوم 
سرمربی صنعت نفت درباره خطای عجیب ریکانی بیان کرد: من هم متعجب بودم که طالب این خطا را انجام داد اما باز هم امروز در جلسه با هیئت مدیره با شهامت گفتم من مقصر بودم. به هیئت مدیره هم گفتم می‌توانستم پشت این موضوع قایم شوم و بهانه بیاورم اما این کار را نکردم. من آن صحنه را چند بار مرور کردم؛ طالب قصد داشت کنترل کند اما نتوانست. این صحبت‌ها در حد نام کاپیتان ما نیست که بخواهیم به آن دامن بزنیم و حتی من هم به خودم چنین جراتی نمی‌دهم. البته من می‌خواستم پس از بازی با طالب صحبت کنم اما‌ فشارم افتاده بود و به خانه آمدم و نتوانستم او را ببینم. حتما امروز همدیگر را می‌بینیم و صحبت می‌کنیم.

1874870

* غیبت طالب به ما ضربه نمی‌زند
او درباره غیبت ریکانی در بازی سرنوشت‌ساز این تیم در هفته پایانی گفت: بودن طالب بسیار به ما کمک می‌کرد اما تیم ما به قدری بازیکنان خوب و تاثیرگذاری دارد که غیبت او آسیبی به ما نخواهد زد. ما عباس بوعذار و شاروف را به عنوان جایگزین ریکانی در اختیار داریم و باید ببینیم در طول هفته کدام بازیکن می‌تواند کاری را که ما می‌خواهیم، بهتر انجام بدهد.

* تمام وجودم را برای بازی آخر می‌گذارم
ویسی درباره دیدار با گل‌گهر در هفته پایانی گفت: در این هشت هفته که من اینجا بودم، تمام بازی‌ها مهم، سخت و پر استرس بود و این فینال است. بعد از پیروزی ما برابر مس کرمان، مردم جشن گرفتند و شادی کردند اما من گفتم الان وقت شادی نیست و کار ما به روز آخر می‌کشد. این روز آخر ما است و من تمام تمرکز و وجودم را برای این کار می‌گذارم.‌ بازی بسیار سختی داریم. گل‌گهر تا الان برای سهمیه آسیا می‌جنگید و حالا برای آبرو و حیثیت خودش می‌جنگد.‌ مطمئنم بازی سنگینی خواهیم داشت و از امشب بازی‌های گل‌گهر را آنالیز می‌کنیم. بیست و هشتم، روز سرنوشت ما است و باید بهترین تمرکز را داشته باشیم.

* این تیم می‌تواند یک هفته دیگر هم نبازد
وی در خصوص استرس بالای اعضای تیم صنعت نفت در هفته پایانی گفت: ببینید من مربی بی‌تجربه‌ای نیستم. من با استقلال خوزستان با کرمان به پلی آف رفتم و پیروز شدیم، سال بعد با تفاضل گل ماندیم و در بحث قهرمانی هم همین استرس را در هفته آخر داشتیم. در پیکان مربی بودم و ۸-۹ امتیاز عقب بودیم و هفته آخر با تراکتوری بازی داشتیم که برای سهمیه می‌جنگید‌. من تجربه خوبی دارم و استرسم را به بچه‌ها نشان نمی‌دهم و با کار و تلاش و تمرینات سعی می‌کنیم بهترین راندمان کاری خودمان را نشان بدهیم. بچه‌ها شرایط را درک کرده‌اند و تیم باانگیزه و بانشاطی داریم. تیمی که پنج هفته نباخته، می‌تواند یک هفته دیگر هم نبازد.

* سپاهان هم برابر مس برای قهرمانی می‌جنگد
ویسی سپس در پاسخ به این سوال که ممکن است تساوی برای گل‌گهر برای بقای صنعت نفت کافی نباشد، گفت: باید این را هم در نظر بگیریم که مس کرمان در هفته پایانی با سپاهانی بازی دارد که می‌خواهد قهرمان شود. مس برای من بسیار قابل احترام است و کاش در این برهه به آنها نمی‌خوردیم که مدام کل کل کنیم؛ هم آبادان ارزش کرمان را می‌داند و هم کرمان ارزش آبادان را می‌داند اما همه اتفاقات فوتبالی است و ناچار هستیم. آنها هم هر کار سالمی انجام بدهند، من احترام می‌گذارم. ما نهایت تلاش‌مان را می‌کنیم و مطمئنا سپاهان هم برای قهرمانی می‌جنگد و ما هم نیم نگاهی به بازی مس خواهیم داشت. باید برای لحظه به لحظه بازی برنامه داشته باشیم و آن برنامه می‌تواند به ما کمک کند سالم و باهوش بازی کنیم و با موفقیت از مسابقه خارج شویم.

1874871

* به جای صحبت‌های چیپ روی تیم خودمان تمرکز کنیم
سرمربی صنعت نفت در خصوص عدم توجه اعضای این تیم به حواشی و مسائل داوری در هفته‌های اخیر عنوان کرد: یک مربی حرفه‌ای فقط نباید پول حرفه‌ای بگیرد. اگر من یک مربی حرفه‌ای هستم، باید رفتار حرفه‌ای هم داشته باشم؛ برای مثال شاید من در بحث با ساپینتو اشتباه کردم و با توجه به انتظاراتی که از یک مربی خارجی داشتم، در عصبانیت حرف‌های اشتباهی زدم. اینکه یک تیم با یک اوت دستی می‌گوید نمی‌گذارند ما قهرمان شویم و یا می‌خواهند ما سقوط کنیم و سپس با یک اوت دیگر تیم رقیب این حرف را می‌زند، حرفه‌ای نیست. من هم‌ اگر می‌خواستم جو را مسموم کنم، برابر سپاهان این کار را می‌کردم و با توپی که گل نشده بود، ذهن بچه‌ها را به هم می‌ریختم اما من گفتم داور حتی اگر اشتباه هم کرده باشد، گل گرفت و تمام شد و شاید یک روز هم داور به نفع ما اشتباه کند. همانطور که من دیروز پس از درگیری طیبی و تهی‌دست تمرکزم را از دست دادم و ممکن بود تصمیم اشتباهی بگیرم، داور هم ممکن است اشتباه کند. اینکه من عوام فریبی کنم و بهانه بگیرم و بگویم می‌خواهند تیم‌های نفتی سقوط کنند، درست نیست. این چه حرفی است؟ پس چرا ما پنج هفته نباختیم؟ یا در مقابل می‌گویند می‌خواهند صنعت نفت آبادان را نگه دارند؛ پس چرا دیروز داور دیروز در دقیقه ۸۰ پنالتی روی بیت سعید را نگرفت؟ من از همه دوستان هم انتظار دارم این بهانه‌ها را مطرح نکنند و روی تیم خودشان تمرکز کنند. این حرف‌ها چیپ است.

* صد درصد در لیگ برتر می‌مانیم
ویسی در پایان در پاسخ به اینکه چند درصد به بقای صنعت نفت در لیگ برتر امیدوار است، گفت: صد درصد. روز اولی که آمدم هیئت مدیره از من سوال کرد که چند درصد این تیم می‌ماند؟ گفتم من بیایم صد درصد تلاش می‌کنم و تمام وجودم را برای این کار می‌گذارم. من به مردم آبادان بدهکار بودم و در شرایطی که ۸۰ درصد مردم اعتقاد داشتند این تیم سقوط می‌کند، هدایت این تیم را پذیرفتم و حالا هم صد درصد امیدواریم و تا سوت پایان بازی آخر تلاش می‌کنیم. من می‌خواهم در پایان صحبت‌هایم یک تشکر ویژه از همه بکنم؛ در حال حاضر حتی آنهایی که بد ما را می‌خواهند، طرفدارمان هستند.

دیدگاه‌ها