کد خبر : 1937303 | 23 اردیبهشت 1402 ساعت 21:45 | 241K بازدید | 275 دیدگاه

هیجان‌انگیزترین کورس صدرنشینی چطور شکل گرفت

گل‌محمدی: قهرمانی را اینطور از تو گرفتم آقای مورایس

یک فصل عجیب و پرهیجان که قطعا می‌توان گفت یکی از بهترین فصول فوتبالی ایران بوده است و اکنون دو مدعی قهرمانی دارد.

گل‌محمدی: قهرمانی را اینطور از تو گرفتم آقای مورایس

به گزارش "ورزش سه"، به 90 دقیقه پایانی لیگ برتر رسیده‌ایم و اکنون هواداران پرسپولیس و سپاهان برای اتفاقات جدال پایانی خود مقابل نساجی در قائمشهر و مس در کرمان به شماره افتاده است.

پرسپولیس و سپاهان در شرایطی با امتیاز 63 و 62 در پله اول و دوم جدول ایستاده‌اند که یک ماجراجویی بزرگ را تا اینجای فصل پشت سر گذاشته‌اند. سرخ‌ها در مقطعی از فصل با اختلاف چهار امتیازی شانس مسلم و بی‌رقیب قهرمانی محسوب می‌شدند و در ادامه اما این اختلاف چهار امتیازی را متعلق به سپاهان دیدند تا قهرمانی را برای دومین فصل از دسترس خارج شده‌ ببینند.

اما شرایط در این فصل پرماجرا که تمامی اتفاقات دور از ذهن نیز در آن وجود داشت، همه چیز را به هفته پایانی کشانده است؛ سپاهان چشم به توقف سرخ‌ها در قائمشهر دارد تا بتواند این بار خود را قهرمانی دراماتیک لیگ ایران بنامد. از سوی دیگر پرسپولیس برای قهرمانی بدون اما و اگر تنها با انگیزه برد در قائمشهر حاضر خواهد شد، انگیزه‌ای که طی هفت بازی اخیر خود در لیگ و همچنین جام حذفی با رسیدن به بردهای متوالی به خوبی نشان داده‌اند.

یحیایی عصبانی و غیرقابل کنترل
یحیی گل‌محمدی اما فاصله زیادی با یک ناکامی دیگر نداشت؛ او فصل را هرچند خوب استارت نزده بود، اما در ادامه توانست با اختلاف چهار امتیازی صدرنشین نیم فصل لقب گیرد. با این حال برخی اتفاقات باعث شده بود او با از دست دادن تمرکزش، این اندوخته طلایی را از دست رفته ببیند و همانند فصل گذشته و در رقابت با استقلال، تنها سکوی دومی را در دسترس خود ببیند.

یک یحیای عصبانی و پرخاشگر و پربهانه و البته عاصی. سرمربی سرخ‌ها از هر اتفاقی برای گلایه سود می‌برد و این در حالی بود که رسانه‌ها در سمت مقابل به ستایش از رفتار همتای پرتغالی‌اش روی نیمکت سپاهان می‌پرداختند. مورایس که اولین فصل حضور در لیگ ایران را تجربه می‌کرد و فارغ از تمامی مسائل با توجه به اسکواد بازیکنی که در اختیار داشت، تدابیر فنی خود را دنبال می‌کرد در نهایت ضمن جبران این عقب ماندگی امتیازی، با پیروزی در آخرین بازی سال برابر پرسپولیس، اختلاف خود را با این تیم به چهار رساند.

1875005

یحیای متفاوت: تمرکز باورنکردنی
سال جدید شروع شد و پرسپولیس در اولین گام باید در مصافی سخت در رفسنجان مقابل مس به میدان می‌رفت. آنها اولین برد سال را دشت کردند. در ادامه دو بازی آسان‌تر مقابل ملوان و مس کرمان آنها را باانگیزه‌تر از قبل به ادامه مسیر بازگرداند. برد برابر استقلال در دیداری حیثیتی و البته 6 امتیازی آنها را در روز توقف سپاهان بار دیگر به صدر بازگرداند و در نهایت نیز طی دو بازی اخیر با پیروزی مقابل گل گهر و پیکان صدرنشینی خود را تداوم بخشیدند.

اما تمام این اتفاقات در شرایطی رقم خورد که اصحاب رسانه و حتی هواداران این تیم یحیای متفاوتی را چه در نشست خبری و چه در جریان بازی و البته تمرینات این تیم می‌دیدند. جایی که او پیش از دیدار با استقلال و در واکنش به سوالی درباره نمایش متفاوت تیمش و البته آرامشی که دنبال می‌کند گفت: من توانایی محدودی دارم. در این بحث هرچقدر بتوانم خوب کار کنم... تلاش من این است که برای پرسپولیس و هوادارانش خوب کار کنم و تا جایی که بتوانم کمک کنم. من ساعت تمرین را چندبرابر کردم تا مثمر ثمر باشم. هر وقت احساس شود، من می‌گذارم می‌روم. نگران این نباشند چه کسی هست یا نیست. من تا وقتی هستم تمام تمرکز و انرژی را می‌گذارم برای پرسپولیس. هرجا باشم این کار را می‌کنم. امسال سعی کردم وقت و انرژی بیشتری بگذارم تا جواب هواداران را بدهم.
بله، یحیی متفاوت شد و دیگر خبری از آن تنش‌های عجیبی که باعث می‌شد تمرکزش چه در کنار زمین و چه در جریان آن برهم بخورد، نبود. او حتی به پرحاشیه‌ترین سوالات هم پاسخی در قامت یک مربی حرفه‌ای می‌داد و در ادامه نیز در واکنش به اشتباهات داوری در جریان بازی هم برخلاف آن پریدن‌ها و عصبانیت‌ها، یک اعتراض نرم را به نمایش می‌گذاشت تا تیمش از جریان بازی خارج نشود.

1875002

بازگشت به صدر: اینطور شکست خورید
اکنون زمان تغییر برای رقبای او بود. باشگاه استقلال و سپاهان بدموقع‌ترین زمان را برای بیانیه‌ها انتخاب کردند و پرسپولیسی‌های صدرنشین بی‌توجه به حواس‌پرتی حریفان مسیر را ادامه می‌دادند. مورایس آن چهره عصبانی و کنایه‌زن خود را دقیقا مثل روزهای بی‌تمرکز یحیی گل محمدی را به نمایش می‌گذاشت و تیمش فعلا در فاصله یک هفته مانده به پایان فصل نتوانسته این اختلاف امتیازی را جبران کند.

یحیی این روزها به گواه شاگردانش بیش از سه ساعت زودتر از سایر بازیکنان و اعضای تیم در دفتر خود حاضر می‌شود و در آرامش در سالنی که دفتر کارش با تصاویری از موفقیت‌های گذشته این تیم منقش شده، برنامه‌ریزی و پلان‌های خود را دنبال می‌کند. حتی دستیاران خارجی پرسپولیس که به وقت شناسی معروفند نیز در این رقابت برای حضور زودتر در تمرینات نیز مقابل سرمربی کم آورده‌اند و او زودتر از سایرین تمام پاورپونیت‌های آنالیزی و همچنین بریده‌های بازی تیمش و حریفان را ابتدا شخصا بررسی می‌کند.

1875003

جنگ در خانه رقبا: کپی اشتباه از یحیی
مورایس این روزها در نقش معترض ظاهر شده است. رفتار او که در روزهای ابتدایی تحسین اهالی فوتبال را هم به همراه داشت، این روزها متفاوت شده و او سعی در گلایه‌های بیرونی و اعتراض‌های پرتعدادی دارد که پیش از این یحیی نشان داده بود و تیمش از مسیر قهرمانی دور شده بود. این کپی اشتباه از روی دست یحیی گل‌محمدی، اکنون به سود پرسپولیس دنبال می‌شود و یحیا با آرامشی باورنکردنی و رفتاری کاملا حرفه‌ای تمام تمرکز خود را معطوف به بردهای پیاپی کرده تا تیمش را به قهرمانی نزدیک و نزدیک‌تر کند. او جوابیه و حاشیه را به مدیران تیم سپرده و به طور کامل زمام مسائل فنی تیم را در دست گرفته و هیچ سوالی دیگر نمی‌تواند کاسه صبرش را لبریز کند و او را از کوره به در ببرد. اما روح یحیی به نظر می‌رسد در کالبد مورایس و سپاهانی‌هاست که آنها را در مسیر روزهای بین اواسط پاییز و زمستان یحیی گل‌محمدی قرار داده است. سرمربی سرخ‌ها بازی‌اش را به آن شکل البته با یک شکست قابل جبران به پایان رسانده بود، اما مورایس بدموقع در دام فوتبال ایرانی و اعتراضات آن گرفتار آمد و باید دید روز پایانی رقابت‌ها به چه شکل برای دو تیم همراه خواهد بود.

دیدگاه‌ها