کد خبر : 1937423 | 24 اردیبهشت 1402 ساعت 14:24 | 10.9K بازدید | 2 دیدگاه

لیگ ملت‌ها: چهره جدید و ترسناک تیم بی آزار 2022

تیم ملی والیبال بلغارستان با توپ پر وارد لیگ ملت‌های والیبال خواهد شد.

لیگ ملت‌ها: چهره جدید و ترسناک تیم بی آزار 2022

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال بلغارستان که رنکینگ بیست و سوم دنیا را دارد پس از دو سه سالی که دست به جوان‌گرایی زد و نتوانست نتایج خوبی بگیرد دوباره با انتصاب پلامن کنستانتینوف به عنوان سرمربی تیم خود قصد دارند نتایج خوبی کسب کنند و مقام خوبی در لیگ ملت‌ها کسب کنند.

*افتخارات تیم ملی والیبال بلغارستان:
این تیم از هشت دوره ای که در المپیک‌ها حضور داشته است تنها یک مدال نقره از المپیک ۱۹۸۰ مسکو را در کارنامه دارد و یک چهارمی نیز در المپیک لندن کسب کرده است. در قهرمانی جهان نیز یک نقره در سال ۱۹۷۰ که خود میزبان رقابت‌ها بودند، و چهار برنز در سال‌های ۱۹۴۹، ۱۹۵۲، ۱۹۸۶ و ۲۰۰۶ در کارنامه دارند، بلغارستان در جام جهانی که در ژاپن برگزار می‌شود یک برنز در سال ۲۰۰۷ را دارد، همچنین در لیگ ملتهای اروپا یک نقره و چهار برنز و در بازی‌های اروپایی یک برنز در کارنامه پر بار خود دارد.

*ستارگان فعلی تیم بلغارستان:
این تیم با سرمربی جدید خود پلامن کنستانتینوف یک تیم جوان و با تجربه دارد. ستارگان فعلی این تیم عبارتند از: الکساندر نیکولوف، مارتین آتاناسف، نیکولای کوولف، گئورگی سگانوف، تئودور سالپاروف، گئورگی براتوئف، والنتین براتوئف، نیکولای پنچف، اسوتسو گوتسف و تسوتان سوکولوف هستند.

*بازگشت بزرگ رقم می‌خورد؟
در سال ۲۰۱۲ و قبل از المپیک لندن بود که ماتی کازیسکی ستاره بلغارستان به دلیل آنچه بی عدالتی خوانده شد از حضور در تیم ملی بلغارستان امتناع کرد و از آن روز دیگر در این تیم به میدان نرفته است، وی حالا با مذاکرات مثبتی که با هم بازی سابق و سرمربی حال حاضر بلغارستان داشته قول داده که پس از یازده سال به تیم ملی بازگردد و اگر این بازگشت اتفاق بیفتد لحظه بزرگی برای والیبال جهان خواهد بود.

1875245

*ستارگان سابق بلغارستان:
از ستارگان سابق بلغارستان میتوان به ولادیمیر نیکولوف، تئودور الکسیِف، ویکتور یوسیفوف، گایدارسکی، پلامن کنستانتینوف، زلاتانوف، گونچف، استویانف، آندره ژکوف، دیمیتری دیمیتروف پتکو پتکوف، میتکو تئودوروف، الیِف، نیکولا ژلیازکوف، بویان یوردانوف، و یوردان انجلوف اشاره کرد.
 

*مربیان مشهور:
دیمیتری گیگوف، پیپرکوف، واسیلِف، استوئِف، استفان سوکولوف، ایلِف، میلوراد کیاچ، سیلوان پرندی، رادوستین استوییچف، کامیلو پلاچی، نیکولا ژلیازکوف،  نایدینوف و پلامن کنستانتینوف از سرمربیان معروف تیم ملی والیبال بلغارستان هستند.

*بازی با ایران:
این تیم در دهمین بازی خود در لیگ ملت‌ها برابر تیم ملی والیبال ایران قرار خواهد گرفت. آنها فصل گذشته یکی از دو برد خود را در مقابل ایران کسب کردند، از سابقه دیدارهای ایران و بلغارستان میتوان به سه بازی در قهرمانی جهان اشاره کرد که ایران هر سه بازی را باخت، در سال ۱۹۷۰ امتیازات ایران از پنج فزونی نگرفت و در سال ۲۰۰۶ تیم ملی ایران به راحتی سه بر صفر بازنده شد. در آن بازی ولادیمیر نیکولوف از ستارگان بازی بود و حالا فرزندش الکساندر نیکولوف در تیم ملی بلغارستان حضور دارد، از ترکیب سال ۲۰۰۶ بلغارستان تئودور سالپاروف و ماتی کازیسکی به تیم ملی کشورشان دعوت شده اند. البته تیم ملی والیبال ایران بار‌ها این تیم را در لیگ ملتها و لیگ جهانی شکست داده است. اسوتسو گوتسف و والنتین براتوئف بازیکنان دعوت شده به تیم ملی بلغارستان، سابقه حضور در لیگ ایران و شهرداری تبریز را دارند.

1875243

*هدف تیم ملی بلغارستان:
این تیم قطعا قصد دارد پس از دوازده سال طعم حضور در المپیک را بچشد. بلغارستان در انتخابی المپیک تابستانی پاریس با تیم های چین (میزبان)، لهستان، آرژانتین، هلند، کانادا، مکزیک؛ بلژیک هم گروه است، و باید دید تیم جوان و در عین حال با تجربه پلامن کنستانتینوف چه خواهد کرد. آنها البته نیم نگاهی به جام ملت‌های اروپا نیز خواهند داشت.

دیدگاه‌ها