کد خبر : 1937450 | 24 اردیبهشت 1402 ساعت 16:30 | 21.6K بازدید | 29 دیدگاه

اسکار گارسیا:

حتی سیتی هم مثل بارسای رؤیایی پپ بازی نمی‌کند

اسکار گارسیا، بازیکن سابق بارسلونا، معتقد است منچسترسیتی فوتبالی شبیه به فلسفه بارسا بازی می‌کند، ولی با آن تیم رؤیایی پپ گواردیولا فاصله دارد.

حتی سیتی هم مثل بارسای رؤیایی پپ بازی نمی‌کند

به گزارش "ورزش سه"، پپ گواردیولا به هر تیمی که رفته، سعی کرده فلسفه بارسلونا را در آن اجرا کند و تقریبا موفق نیز عمل کرده است. منچسترسیتی با پپ به افتخارات زیادی در سال های اخیر رسیده و فوتبالی که بازی می‌کند، شباهت زیادی به بارسلونای پپ دارد؛ فوتبالی متکی بر پرس شدید حریف، مالکیت حداکثری بر توپ و میدان و ارسال پاس‌های متوالی.

1873592

اسکار گارسیا که بین سال‌های 1993 تا 1999 برای بارسا بازی می‌کرد و در سال‌های اخیر هدایت سلتا و رنس را برعهده داشته، معتقد است هیچ تیمی به سطح بارسلونای پپ (2008 تا 2012) نخواهد رسید.

اسکار به مارکا گفت: «فلسفه یوهان کرویف را می‌توان در بارسلونای ژاوی و سیتی گواردیولا دید، اما برای اجرای درست آن نیاز به بازیکنانی خاص دارید. پپ گواردیولا وقتی مربی بارسلونا بود، با ژاوی، اینیستا و بوسکتس در مرکز زمین فوتبالی ارائه می‌داد که از هر نظر تکرارنشدنی است. دشوار بتوان هافبک‌هایی به آن خوبی را دوباره در یک تیم جمع کرد. الان من بازی‌های سیتی را تماشا می‌کنم و فلسفه کرویف در آن به وضوح مشخص است اما حتی این سیتی هم مثل بارسای رؤیایی پپ بازی نمی‌کند.»

1873591

اسکار ادامه داد: «پپ همان ایده‌ها را با فوتبالیست‌های دیگر اجرا می‌کند، ولی دشوار بتوان مثل بارسلونای 15 سال پیش بازی کرد و در هر بازی آن ایده‌ها را به درستی در زمین پیاده کرد. حتی بارسای رؤیایی کرویف و گواردیولا هم در تمام بازی‌هایشان درخشان نبودند. معتقدم بارسلونای رؤیایی پپ برای همیشه در یادها خواهد ماند.»

دیدگاه‌ها