کد خبر : 1937493 | 24 اردیبهشت 1402 ساعت 20:30 | 26.8K بازدید | 45 دیدگاه

کسی با احساسات هواداران دو تیم بازی نکند؛

بصیرت: پرسپولیسی‌ها مورایس را وادار به واکنش کردند

پیشکسوت باشگاه سپاهان معتقد است مدیران و پیشکسوتان دو باشگاه پرسپولیس و سپاهان نباید با صحبت‌هایشان فضای رقابت این دو تیم را به فضای احساسی وارد کنند.

بصیرت: پرسپولیسی‌ها مورایس را وادار به واکنش کردند

مجید بصیرت سرمربی تیم فوتبال سپاهان ب که این روزها تیمش روی دور موفقیت هم قرار دارد، در گفت‌وگویی با خبرنگار "ورزش‌ سه"، درباره نتیجه هفته ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ برتر که با پیروزی پر گل پرسپولیس و سپاهان همراه شد و اینکه خودش به عنوان مربی خاطره یک قهرمانی دراماتیک با سپاهان را در هفته پایانی لیگ چهاردهم دارد، گفت: خاطره که زیاد داریم. من کاپیتان تیم بودم که تیم قهرمان شد، مربی تیم بوده‌ام که تیم قهرمان شده و در سمت سرپرستی هم این افتخار را داشته‌ام.

او ادامه داد: تیم سپاهان به نظرم نمره قبولی گرفته، از هر نظر. هم از نظر تماشاگران که واقعا حضور پرشوری دارند. همین بازی آخر که سپاهان 5 بر صفر برنده شد، در استادیوم بودم و واقعا یک جو بسیار صمیمی بین بازیکنان و تماشاگران وجود داشت. همچنین بین خود بازیکنان و کادر فنی. از هر نظر به نظرم تیم چیزی برای قهرمانی کم ندارد. اما در این مواقع حتی یک اشتباه کوچک و عدم تمرکز هم می‌تواند بسیار اثرگذار باشند و تساوی مقابل ملوان سبب شد تا سرنوشت قهرمانی دیگر دست خود سپاهان نباشد.

1871411

او ادامه داد: البته باز هم شانس هست. فوتبال قوانین نانوشته‌ای دارد که نمی‌دانید چه تیمی قهرمان خواهد شد. برای همین هم جذاب است. امیدوارم تیم نساجی آن روح جوانمردی را رعایت کند. البته مربی خارجی دارند و آن مربی خارجی نمی‌خواهد تیمش بازنده باشد. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که به صورت صد در صدی مقابل پرسپولیس بازی کند و پس از آن احتمال همه چیز وجود دارد تا سپاهان با یک پیروزی در کرمان قهرمان شود. امیدوارم این اتفاق برای سپاهان رقم بخورد.

بخش بعدی کاپیتان اسبق سپاهان به صورت غیرمستقیم درباره صحبت‌های رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس بود و در این باره گفت: من دوست دارم مدیران برای تماشاگران صحبت نکنند. چون خیلی تاثیرگذار هستند. حتی پیشکسوت‌ها. حالا من به عنوان پیشکسوت سپاهان و خیلی از دوستان دیگر به عنوان پیشکسوت تیم‌ پرسپولیس. بهتر است جوری صحبت کنیم که شرایط فوتبالی باشد. نباید به کری‌خوانی برویم. به هر حال یک سری جوان‌ها احساسی هستند و به هم می‌ریزند. خواهش می‌کنم کسی با احساسات هواداران پرسپولیس و سپاهان بازی نکند. صحبتی نکنیم که حساسیت‌زا باشد. سعی کنیم به هم احترام بگذاریم و روح ورزش را در صحبت‌هایمان رعایت کنیم، تا هر تیمی هم که لیاقت دارد، قهرمان شود.

بصیرت با اشاره به سه قهرمانی پیاپی سپاهان در فاصله لیگ‌های نهم تا یازدهم اضافه کرد: من یادم می‌آید سه سال پشت سر هم قهرمان شدیم. خیلی جو خوبی در اصفهان بود. خدا را شکر از آن سال، سپاهان یک تیمی شد که سومین ضلع فوتبال ایران را تشکیل داد. مثل همین الان. ولی خب برخی پیشکسوتان و مدیران طوری صحبت می‌کنند، که حساسیت ایجاد می‌شود و جو دو تیم و اصلا لیگ را به هم می‌‍ریزد. حتی مربیان.

1874568

بخش بعدی صحبت‌های مجید بصیرت درباره مورایس بود و در این باره گفت: من خیلی چیز از مورایس یاد گرفته‌ام. مربیان حرفه‌ای در کنفرانس‌های خبری قبل و پس از مسابقات خیلی خوب صحبت می‌کنند و من شخصا همیشه پای صحبت‌های مورایس می‌نشینم تا ببینم قبل و بعد از بازی چه می‌گوید. مورایس همیشه احترام گذاشته است و هیچ وقت علیه هیچ تیمی صحبت خاصی نکرده است. اما حالا پرسپولیسی‌ها صحبت‌هایی مطرح می‌کنند که مورایس هم در حال نشان دادن عکس‌العمل است و این خوب نیست. 

مربی سابق سپاهان ادامه داد: به نظرم باید مثل لیگ‌های حرفه‌ای دنیا باشیم. اگر باختیم مثل جنتملن دست بدهیم و اگر بردیم هم مثل یک جنتلمن با تیمی که باخته برخورد کنیم. من آرزو می‌کنم به روزی برسیم که برد و باخت خیلی برایمان حیاتی نباشد. به هر حال فوتبال یک ورزش است. حالا برخی اوقات می‌بریم و برخی اوقات نمی‌بریم. مردم باید از فوتبال لذت ببرند. حق این مردم است که از فوتبال لذت ببرند. نه اینکه با یک مصاحبه اشتباه اعصاب‌شان به هم بریزد.

مربی تیم فوتبال سپاهان ب در واکنش به این سوال که آیا ممکن است مانند لیگ چهاردهم قهرمانی دراماتیک سپاهان در این فصل هم تکرار شود، بیان کرد: ببینید من آن سال گفتم، چون استقلال و پرسپولیس آن طرف قضیه نبودند، مطمئن بودم که ما قهرمان می‌شویم. حتی با دکتر خلیلیان شرط بستم و به این موضوع ایمان داشتم. الان هم شرایط همانطور است و شاید پرسپولیس نتواند بازی را ببرد. ولی آن موقع پرسپولیس و استقلال نبودند. نفت و تراکتور بودند و خوشبختانه ان شرایط پیش آمد. اما باز هم می‌گویم وقتی یک سری حرف‌ها زده می‌شود، شاید شرایط طوری بشود که ورزشی پیش نرود. امیدوارم شرایط اینطور نباشد و ورزشی پیش برود و تیمی که شایسته است قهرمان شود. امیدوارم این اتفاق برای سپاهان رقم بخورد، اما اگر قهرمان هم نشد، کم از قهرمانی ندارد و باید دست مریزاد به تماشاگرانی بگوییم که می‌آیند و با شور و اشتیاق تیم‌شان را تشویق می‌کنند.

دیدگاه‌ها