کد خبر : 1937557 | 25 اردیبهشت 1402 ساعت 07:15 | 9.6K بازدید | 3 دیدگاه

سیاووشی: نرفتن ما خیانت به هندبال است!

بیخود بهترین مربی دنیا را به ایران آورده‌ایم!

گلر تیم ملی هندبال از معترضین جدی به تصمیم ستاد بازی‌های هانگژو علیه هندبالی هاست.

بیخود بهترین مربی دنیا را به ایران آورده‌ایم!

به گزارش ورزش سه، گلر تیم ملی هندبال از معترضین جدی به تصمیم ستاد بازی‌های هانگژو علیه هندبالی هاست.

«مگر می‌شود؟» با خنده‌ای که ناباوری از آن  پیداست؛ ناباوری از عدم قطعیت حضور تیم ملی هندبال مردان در بازی‌های آسیایی هانگژو. این وصف حال محمد سیاووشی، دروازه‌بان تیم ملی هندبال است، وقتی می‌شنود هنوز ستاد عالی بازی‌ها روی حضور آنها در هانگژو مهر تأیید نزده است؛ اتفاقی که دروازه‌بان تیم‌ملی هندبال نمی‌تواند آن را هضم کند.

شنیدی ستاد عالی بازی‌ها حضور تیم ملی هندبال در بازی‌های آسیایی را قطعی نکرده است؟
من تازه از شما شنیدم. فکر می‌کردم فقط تیم هندبال زنان را اعزام نمی‌کنند و تیم مردان صد درصد اعزام می‌شود. عدم اعزام تیم ما اشتباه بزرگی است. اصلاً خیانت است.

اما طبق خبر قرار است دوباره وضعیت تیم بررسی کارشناسی شود.
من احساس می‌کنم قبل از اعزام وضعیت تیم‌ها با حضور فدراسیون‌ها بررسی می‌شود. اینکه چطور اعزام شود و نتیجه می‌گیرند یا نه.

1790956

پس شما به اعزام تیم امیدواری؟
من بعید می‌دانم تیم ملی هندبال اعزام نشود، در حالی که با حضور تیم زنان موافقت کرده‌اند. شک نکنید تیم مردان هم صد درصد اعزام می‌شود. آن طور که ما می‌دانیم قرار بود برای اعزام تیم زنان جلسه برگزار شود. اردو‌های ما از 20 روز دیگر شروع می‌شود. هندبال مردان باید برود، مگر می‌شود نرود، مثل اینکه بگویند چون تیم فوتبال صعود نمی‌کند به انتخابی جام جهانی اعزام نمی‌شود.

پس چرا چنین تصمیمی گرفته شد؟
شک نکنید اشتباه شده است؛ اشتباه چاپی که گاهی پیش می‌آید. چیزی که من در جریان آن هستم، اعزام قطعی تیم بود. به هر حال امسال بازی‌های آسیایی هانگژو مهم‌ترین اتفاق ورزشی است و تیم هندبال هم شانس مدال است، مگر می‌شود به هانگژو نرود؟

واقعاً شانس مدال دارد؟
چرا نداشته باشد؟ تیم‌های ژاپن، کره، قطر، بحرین و عربستان روی کاغذ، رقبای اصلی ما در بازی‌ها هستند و ما به جمع چهار تیم اول صعود می‌کنیم. کار سختی است اما برای نتیجه باید تلاش کرد، درست نیست به خاطر حضور تیم‌های قطر، بحرین و عربستان قید بازی‌ها را بزنیم و تیم را اعزام نکنیم. پس چرا قرارداد مربی خارجی تیم را تمدید کردیم؟ آن هم یکی از بهترین مربیان دنیا، چرا ما در قهرمانی جهان آن طور درخشیدیم و یا در رقابت‌های مقدماتی جهانی شرکت کردیم؟ درست است در بازی‌های آسیایی 6 تیم خوب هست اما احتمال 50-60 درصد شانس سکو داریم، پس تیم نرود؟ این طوری همه چیز به هم می‌ریزد. هندبال جزو اولین تیم‌هایی است که به هانگژو می‌رود. البته همیشه این حرف‌ها قبل از اعزام کاروان به بازی‌ها بوده است و این استرس و دلهره را ما داشتیم. نمی‌دانم بابت چه مسأله‌ای است بودجه یا چی؟

1724192

واقعاً تمدید قرارداد با مربی خارجی بدون اعزام تیم به بازی‌های آسیایی منطقی است؟
اصلاً منطقی نیست که 4-5 ماه مانده به بازی‌ها، مربی خارجی بیاوریم و آن را برای باشگاه‌های آسیا به سپاهان بدهیم که بیشتر ملی‌پوشان را دارد تا کنار آنها باشد. در واقع همه دست به دست همه بدهند برای نتیجه خوب در بازی‌ها، بعد تیم نرود و تیم بانوان که شانس مدالش صفر است، اعزام شود؟ البته حرف من این نیست که تیم زنان نرود، نه، همه ورزشکاران باید بروند. آرزوی همه ورزشکاران جوان حضور در بازی‌های آسیایی و المپیک است و اگر آنها نروند دیگر آن ورزشکار، ورزشکار نمی‌شود.
در بازی‌های آسیایی 2010 گوانگ‌ژو اصلاً روی مدال هندبال حساب نمی‌کردند و حتی مسئولان به سالن نمی‌آمدند، اما نایب قهرمان شد؛ انگار دوباره همین اتفاق برای هندبال تکرار شده است.
خاصیت ورزش همین است، هیچ چیزی از قبل مشخص نیست. ورزشکاران تلاش می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند. نه اینکه حریف من ازبکستان باشد و از قبل خودم را برنده بدانم، بدون تلاش، برنده نمی‌شوم. در بازی‌های آسیایی هم بحرین و قطر رقبای اصلی ما هستند. ما کره، ژاپن و عربستان را برده‌ایم. کره را در بازی تدارکاتی قهرمانی جهان با اختلاف 10 امتیاز بردیم، در حالی که قبلاً با اختلاف 20 امتیاز می‌باختیم. خیلی‌ها می‌گفتند تیم اصلی‌اش نیست. تیم اصلی‌اش همان بود که در قهرمانی جهان شرکت کرد. ما تیم عربستان را در بازی‌های کشورهای اسلامی با اختلاف 10-15 امتیاز بردیم و سوم شدیم. یا حرف این است که تیم دوم قطر برای بازی‌های کشورهای اسلامی به قونیه آمده بود در حالی که سه نفر اصلی‌اش را نداشت. نصف تیم ما جوان هستند و با حضور در بازی‌های آسیایی به خودباوری می‌رسند. بعید می‌دانم این اشتباه رقم بخورد.

1790930

به نظرت آقای پاکدل رئیس فدراسیون حالا که عضو هیأت اجرایی کمیته است، اجازه می‌دهد چنین اتفاقی بیفتد؟
بعید می‌دانم پاکدل چنین اجازه‌ای بدهد. خوب یا بد ما به قهرمانی جهان صعود کردیم، خوب یا بد فدراسیون هندبال بهترین فدراسیون شناخته شد و در مسیر رشد است و بهترین مربی دنیا و بهترین بازیکنان را دارد. فکر نمی‌کنم پاکدل با نرفتن تیم به هانگژو موافقت کند.

شما امسال قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی را هم دارید.
ما امسال سال شلوغی داریم. جدای از باشگاه‌های آسیا که اصفهان میزبان است، مهم‌ترین رویداد بازی‌های آسیایی هانگژو است و بعد انتخابی المپیک که شاید نرفتن به آن منطقی باشد، چرا که از آسیا تنها تیم اول سهمیه می‌گیرد. اما وقتی تیم می‌تواند در بازی‌های آسیایی روی یکی از سکوهای اول تا سوم برود، چرا نباید بجنگد؟

منبع : ایران ورزشی 

دیدگاه‌ها