کد خبر : 1937955 | 27 اردیبهشت 1402 ساعت 11:33 | 38.3K بازدید | 33 دیدگاه

نیم فصل نبردن و دومین خط دفاعی ضعیف

نساجی - پرسپولیس، جام قهرمانی تقدیم می‌شود به

نساجی – پرسپولیس. تعیین کننده سرنوشت قهرمانی است. پرسپولیس با کسب سه امتیاز این دیدار فارغ از نتایجی که در دیگر بازی‌ها رقم می خورد، در استادیوم شهید وطنی جشن قهرمانی می‌گیرد.

نساجی - پرسپولیس، جام قهرمانی تقدیم می‌شود به

به گزارش "ورزش سه"، نساجی در شرایطی در استادیوم شهید وطنی و در حضور 6 هزار تماشاگر پذیرای پرسپولیس خواهد بود که شرایطش دقیقا مثل فصل گذشته است. حضور در رده سیزدهمی لیگ برتر. خیالش از بابت ماندن در جدول بازی‌ها راحت است. فصل گذشته در چنین روزهایی جام قهرمانی حذفی را به کلکسیون افتخارات خود اضافه کرده بود اما این فصل بعد از پایان بازی‌های لیگ و برای صعود به دیدار پایانی باید در استادیوم آزادی به مصاف نساجی برود. این دیدار فصل گذشته در این مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی برگزار شده بود. درست در استادیوم آزادی. نساجی در ضربات پنالتی با ضربه ای که آمانوف هدر داد، برنده شد و به نیمه نهایی صعود کرد و در ادامه مس و آلومینیوم اراک را برد و قهرمان شد. این بار در صورت شکست استقلال به دیدار پایانی صعود خواهد کرد.

انگیزه پرسپولیس قهرمانی است و انگیزه نساجی قد علم کردن در برابر مدعی قهرمانی. نساجی اگر با امتیاز میدان را ترک کند، شاید قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد (این بستگی به نتیجه ای دارد که در مصاف مس کرمان و سپاهان در کرمان رقم خواهد خورد) اما مهمتر از این با انگیزه ای خوب به تهران بر می‌گردد تا در مرحله نیمه نهایی با استقلال رویارو شود. شکست سنگین در این دیدار همانند بازی رفت که 5-1 شد، موجب می شود روحیه نساج‌ها برای بازی با استقلال پایین بیاید.

فوتبال است و هزار یک اتفاق غیر قابل پیش بینی. در فوتبال وقوع هر اتفاقی محتمل به نظر می‌رسد و به همین دلیل است که تبدیل به جذاب ترین رشته ورزشی شده است اما اگر نگاه منطقی به این بازی داشته باشیم باید به این نکته اشاره کنیم که نساجی یارای خلق شگفتی در برابر تیمی چون پرسپولیس را ندارد. با اینکه بازی در استادیوم شهید وطنی و در حضور پرشور تماشاگران نساجی برگزار می‌شود. بازی رفت 5-1 به سود پرسپولیس شد. این‌ها به کنار؛ نساجی با 40 گل خورده بعد از تیم نفت مسجد سلیمان با 58 گل خورده صاحب ضعیف ترین خط دفاعی است! از نتایج بد این تیم در هفته‌های اخیر می‌توان به شکست 4-0 در برابر تیم صنعت نفت اشاره کرد که برای بقاء در جدول بازی‌ها می‌جنگد. به واقع شکست نساجی در بازی خانگی در برابر پرسپولیس اتفاق محتملی است و  اگر این تیم نتوانست مانع از قهرمانی سرخ‌ها شود، نباید از سوی رقبا مورد نقد منفی قرار گیرد.

1876280
این آخرین ترکیب تیم نساجی در بازی‌های لیگ برتر است که منجر به شکست یک بر صفر مازنی‌ها در برابر تراکتور شد.

نساجی در آخرین مصاف با تراکتور با شیوه 1-3-2-4 بازی کرد. به واقع هرناندس همان راهی  می‌رود که حمید مطهری رفته است. البته او تغییراتی در ترکیب تیم داده است. علیرضا حقیقی کما فی السابق مرد شماره یک تیم است و به نظر او جانشینی ندارد. نمایش او در بازی با تراکتور قابل تحسین بود و اگر سیوهای او نبود چه بسا نساجی یک شکست تلخ دیگر را تجربه می‌کرد. در خط دفاعی شاهد بازی علیرضا ابراهیمی و حامد شیری هستیم. علیرضا ابراهیمی فصل گذشته در پرسپولیس بازی می کرده. دو استقلالی سابق هم در خط دفاعی به میدان می آیند. سید احمد موسوی در سمت راست و متین کریم زاده در سمت چپ. در بازی رفت بین سید احمد موسوی و مهدی ترابی درگیری و ناراحتی پیش آمده بود که در نهایت رفع شد. جالب اینکه حامد شیری که به عنوان کاپیتان و در قلب خط دفاعی نساجی به میدان می‌آید گل زن ترین مدافع میانی لیگ برتر است. اینطور نیست که همه گل‌های او از روی نقطه پنالتی باشد. او در ضربات ایستگاهی هم به خوبی دروازه حریفان را باز می‌کند و به طور حتم در این بازی یکی از استراتژی‌های نساجی باز کردن دروازه پرسپولیس روی ضربات ایستگاهی است.

گرفتن بازی از متین کریم زاده در جناح چپ خط دفاعی یکی از تغییراتی است که هرناندس در ترکیب تیم نساجی ایجاد کرده است. دیگر تغییر این مربی بازی دادن به اکبر صادقی در کنار مهرداد عبدی، زننده گل قهرمانی نساجی در جام حذفی در جلوی خط دفاعی به عنوان هافبک دفاعی است. اکبر صادقی در دوره مربیگری حمید مطهری از تیم کنار گذاشته شده بود. رضا جعفری و فرزاد زامهران در کناره‌ها جز مهره‌های خطرناک نساجی به حساب می آیند. اما کار شگفت انگیز هرناندس در بازی با تراکتور استفاده از سعید بیگی در پست 10 بود. یعنی پلی میکر. هافبک دفاعی نساجی در این سال ها بازی در همه پست ها را برای تیم مازنی تجربه کرده است. حتی دروازه! و آداما نیان در نوک خط حمله نساجی که بی آزارترین بازیکن است و حتی دروازه خالی را هم گل نمی کند.

دیدگاه‌ها