کد خبر : 1937958 | 27 اردیبهشت 1402 ساعت 11:38 | 21.4K بازدید | 29 دیدگاه

چرا آبادان در صورت تساوی امتیازات با کرمانی‌ها سقوط می‌کند؟

گلی که سرنوشت یک فصل را تعیین می‌کند

در صورتی که امتیاز مس کرمان و صنعت نفت آبادان پس از برگزاری هفته پایانی مسابقات همچنان مساوی بماند، این طلایی‌پوشان آبادانی خواهند بود، که باید با لیگ برتر وداع کنند.

گلی که سرنوشت یک فصل را تعیین می‌کند

به گزارش "ورزش‌سه"، پیش از شروع رقابت‌های لیگ بیست و دوم بود که سازمان لیگ قوانین برگزاری فصل جدید مسابقات لیگ برتر را اعلام کرد؛ قوانین جدیدی که یکی از مهم‌ترین‌هایش تعیین رتبه در صورت تساوی امتیازات با نگاه به بازی رو در رو بود.

این موضوع پس از اینکه سپاهان و استقلال برای مدتی با امتیاز مساوی در صدر جدول قرار گرفته بودند، داغ شد و علاقمندان به فوتبال به طور کامل در جریان آن قرار گرفتند و حالا پس از شرایطی که در صدر جدول ایجاد شد، حالا قانون جدید بیشتر به نظر می‌رسد تعیین کننده معادلات پایین جدول باشد.

در پایان هفته بیست و نهم دو تیم مس کرمان و صنعت نفت آبادان با کسب 22 امتیاز به ترتیب رتبه‌های چهاردهم و پانزدهم را در اختیار دارند، اما اگر به عنوان مثال این دو تیم در بازی روز آینده هر دوی آنها برنده شوند، یا بازنده شوند، شرایط امتیازی آنها بار دیگر مساوی خواهد شد و مسئولان برگزاری مسابقات برای تعیین تکلیف تیم سقوط کننده به سراغ بازی رو در رو خواهند رفت.

بر این اساس تیم مس کرمان که در بازی رفت موفق به پیروزی 2 بر صفر در کرمان شده و در بازی برگشت مقابل آبادانی‌ها با نتیجه 2 بر 1 شکست خورده، دست بالاتر را برای ماندن در مسابقات لیگ برتر دارد.

روز آینده تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در سیرجان به مصاف گل‌گهر می‌رود و نارنجی‌پوشان کرمانی هم در خانه از سپاهان مدعی قهرمانی میزبانی می‌کند. بدیهی است که هر دو تیم کار بسیار سختی برای کسب امتیاز دارند، اما پایان مسابقات با تساوی امتیازات برای مس کرمان و صنعت نفت آبادان، سبب سقوط شاگردان عبدالله ویسی می‌شود، که در هفته‌های گذشته تیم بسیار خوبی نشان داده‌اند.

دیدگاه‌ها