کد خبر : 1938116 | 28 اردیبهشت 1402 ساعت 00:21 | 162.7K بازدید | 411 دیدگاه

همان شد که رونی می‌گفت: سیتی له کرد

من‌سیتی 4- رئال مادرید صفر: برق کهکشان رفت!

نمایش درخشان تیم گواردیولا با چهار گل به پایان رسید تا این تیم دومین صعود خود به فینال سی ال را جشن بگیرد.

من‌سیتی 4- رئال مادرید صفر: برق کهکشان رفت!

به گزارش ورزش سه، تیم فوتبال منچسترسیتی با پیروزی تاریخی چهار بر صفر برابر رئال مادرید در دیدار برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا، در مجموع پنج یک از سد مدافع عنوان قهرمانی گذشت تا علاوه بر گرفتن انتقام شکست در دوره گذشته، حریف اینتر در فینال چمپیونزلیگ این فصل شود.

ویدئو: 300985

بازی با فشار وحشتناک من‌سیتی آغاز شد و در حالی که کورتوا با دو سیو استثنایی مانع از گلزنی شاگردان پپ شد، سرانجام گلر بلژیکی روی شوت برناردو سیلوا تسلیم شد تا میزبان با یک کل از مدافع عنوان قهرمانی پیش بیفتد.

در ادامه رئالی‌ها به سختی صاحب یکی، دو فرصت شدند که با بدشانسی تمام، شوت استثنایی تونی کروس به تیر افقی خورد و چند دقیقه بعد، برناردو سیلوا در شلوغی محوطه گل دوم خودش و منچسترسیتی را وارد دروازه کورتوا کرد تا اختلاف به دو برسد.

در نیمه دوم مسابقه رئالی‌ها با شوت آلابا از روی ضربه ایستگاهی خودی نشان دادند اما باز هم این من‌سیتی بود که بر بازی سوار شد تا در نهایت در یک سوم پایانی نیمه دوم، با از سرگیری حملاتش، نتیجه نیمه اول را تکرار کند.

این بار مانوئل آکانجی پیش‌تاخته روی یک ضربه سر از ضربه ایستگاهی، گل سوم تیمش را به ثمر رساند و در آخرین دقایق بازی، خولیان آلوارز در اولین فرصت خود پس از دریافت پاس عمقی فودن، گل چهارم سیتی را وارد دروازه کورتوا کرد تا شاگردان گواردیولا با یک برد شگفت‌انگیز راهی فینال شوند.

1876537

⚽️شرح گل‌ها: 
منچسترسیتی 1-0 (منچسترسیتی): حملات پشت سر هم‌ منچسترسیتی بالاخره در دقیقه 2۳ نتیجه داد و برناردو سیلوا موفق شد اتحاد را منفجر کند. پاس استثنایی کوین دی‌بروینه، برناردو را در موقعیت تک به تک قرار داد و این ستاره پرتغالی با یک ضربه مهارنشدنی کورتوا را تسلیم کرد. 

ویدئو: 300970
1876536

منچسترسیتی 2-0 (منچستر سیتی): گل اول سیتی هم باعث نشد که این تیم پا پس بکشد و همچنان به حملات خود ادامه داد تا برناردو سیلوا گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند. روی یک ریباند برناردو با ضربه سری دقیق دروازه رئال را باز کرد تا سیتی با برتری 2-0 به رختکن برود.

ویدئو: 300976
1876535

منچسترسیتی 3-0 (منچسترسیتی): در دقیقه ۷۶ مسابقه روی ضربه ایستگاهی که دی‌بروینه به دهانه دروازه فرستاد، ضربه سر مانوئل آکانجی پس از برخورد به میلیتائو تبدیل به گل سوم منچسترسیتی شد تا شکست شاگردان آنچلوتی دردناک‌تر شود.

ویدئو: 300983
1876542

منچسترسیتی 4-0 (منچستر سیتی): در اولین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم، خولیان آلوارز تازه‌وارد روی پاس عمقی دیدنی فودن با کورتوا تک به تک شد و با ضربه‌ای دقیق از کنار پای گلر بلژیکی توپ را عبور داد تا چهارمین گل میزبان به ثمر برسد.

ویدئو: 300986
1876555

⏱ لحظات حساس:
دقیقه ۷: شوت رودری از داخل محوطه جریمه رئال با اختلافی ناچیز راهی اوت شد.
دقیقه ۱۲: ضربه سر هالند از روی شش قدم با واکنش هندبالی کورتوا دفع شد.

ویدئو: 300971

دقیقه ۳۴: شوت تماشایی تونی کروس از پشت محوطه جریمه در حالی که ادرسون هم توانایی مهار آن را نداشت به تیر افقی خورد تا تنها موقعیت مادریدی‌ها در این نیمه منجربه گل نشود.

ویدئو: 300973

دقیقه 45: در یک فعل و انفعال و بازپس‌گیری توپ، موقعیت نصیب آکانجی شد اما شوت او راهی به دروازه رئال پیدا نکرد.
دقیقه ۵۰: ضربه ایستگاهی فوق‌العاده داوید آلابا از زیر طاق دروازه توسط ادرسون راهی کرنر شد.
دقیقه ۶۸: ضد حمله دی بروینه و هالند که با لو دادن توسط بنزما صورت گرفت با خونسردی هرچه تمامتر ادر میلیتائو خنثی شد و او نگذاشت توپ به ستاره نوروژی سیتی برسد.
دقیقه ۷۳: روی پاس بی‌نظیر ایلکای گوندوگان برای هالند، ستاره نروژی با کورتوا تک به تک شد اما ضربه این بازیکن پس از واکنش گلر رئال به تیر خورد و به کرنر رفت.
دقیقه ۸۳: در شلوغی محوطه جریمه روی یک حمله دامنه‌دار بازیکنان رئال، ضربه سبایوس به زیبایی توسط ادرسون دفع شد.

1876538

🥇بهترین بازیکن:
 برناردو سیلوا  وینگر درخشان سیتی با گل‌های خود در نیمه اول قفل بازی را باز کرد تا باارزش‌ترین بازیکن زمین لقب بگیرد. ایلکای گوندوگان نیز دیگر ستاره امروز سیتی بود. تیمی که همه بازیکنانش ستاره بودند.

1876560

📌 اتفاق ویژه: 
وین رونی ستاره سابق یونایتد درباره بازی دو تیم پیش‌بینی کرده بود که سیتی رئال را له می‌کند که امشب پیش‌بینی او با دو گل در هر نیمه به واقعیت پیوست. حالا سیتی به عنوان بخت اول در استانبول با اینتر رقابت خواهد کرد.

🔴 درحاشیه:
* تقریباً 55000 تماشاچی برای بازی برگشت نیمه نهایی بین منچسترسیتی و رئال انتظار در ورزشگاه اتحاد حاضرند که اکثر آنها با پرچم آبی یا سفید، رنگ‌های باشگاه انگلیسی، روی صندلی‌های خود نشسته‌اند.
* آمار بازی در نیمه اول: تفاوت‌ها باورنکردنی است.

1876533

* غیبت رودیگر دفاع وسط تنومند آلمانی در خط دفاعی رئال در ترکیب اولیه سوال برانگیز بود. 
* در دقیقه ۵۳ جر و بحث کوتاهی بین گواردیولا و دی بروینه رخ داد که گواردیولا دی بروینه را به خاطر از دست دادن توپ مورد انتقاد قرار داد.
* جک گریلیش ۳۵ موقعیت گل در این فصل لیگ قهرمانان ایجاد کرده است که این بیشترین میزان موقعیت گلی است که از فصل ۲۰۰۳-۲۰۰۴ تا الان توسط یک بازیکن انگلیسی در طول یک فصل لیگ قهرمانان ایجاد شده است.

1876554

* اولین کارت زرد بازی نصیب روبن دیاس شد (دقیقه 5۰). کمی بعد ایلکای گوندوگان پس از خطا روی وینیسیوس دومین اخطاری سیتی لقب گرفت.
* رودیگر به جای مودریچ وارد زمین شد که این با تعویض کاماوینگا به خط میانی رئال منتقل می‌شود.
* اولین اخطار در اردوگاه رئال کسی جز کارواخال نبود، بازیکنی که گاهی برای مهار گریلیش چاره‌ای جز خطا ندارد.
* تا دقیقه 70 بنزما به طرز خاصی  تحت تعقیب مدافعان سیتی بوده و هنوز موفق به ایجاد خطری روی دروازه حریف نشده است.

1876541

* بهترین بخت سیتی در نیمه دوم با پاس استثنایی گوندوگان به دست آمد. یک پاس پشت پای کم نظیر و تکرار نشدنی.
* با تعویض کروس‌، آسنسیو پشت بنزما قرار گرفت و سیستم رئال به ۴۲۳۱ تغییر کرد.
* جک گریلیش یک کارت زرد دیگر هم به حساب رئالی‌ها زد. مقصد این کارت به کارت کسی جز کاماوینگا نبود.
* آنچلوتی دقیقا همان پلن سال گذشته خودش را تکرار کرد و با بیرون کشیدن مودریچ و کروس سعی داشت  به سیتی کامبک بزند که گل سوم پرونده بازی را بست.

1876544

* از بلژیک به بلژیک: در صحنه گل سوم ارسال بی‌نقص کوین دی بروینه ستاره بلژیکی بازی در محوطه جریمه به ادر میلیتائو برخورد کرد و توپ وارد دروازه هموطن دی بروینه، تیبو کورتوآ شد تا این گلر تسخیرناپذیر فعلا سه گل در کیسه داشته باشد .
* در دقیقه 79 ریاض محرز جای ایلکای گوندوگان را در ترکیب گرفت تا سیتی در جنگ‌های فیزیکی عقب نکشد.
* واسکز، شوآمنی و  سبایوس به ترتیب به جای کارواخال، کاماوینگا و رودریگو برای رئال وارد زمین شدند.
* در دقیقه 8۴  فیل فودن به جای ستاره بلژیکی سیتی کوین دی بروینه وارد زمین شد، د رحالی که ورزشگاه یک صدا این ستاره را تشویق می‌کرد.
* سیتی درحالی در آستانه صعود به فینال لیگ قهرمانان قرار دارد که تا به حال نتوانسته این عنوان را از آن خود کند‌.
* در دقیقه 89 خولیان آلوارز به جای هالند وارد شد. آلوارز چندی پیش توانست با آرژانتین به عنوان قهرمانی جام جهانی ۲۰۲۲ برسد. باید در فینال ببینیم که این فصل فوتبالی برای آلوارز رویایی خواهد شد یا لائوتارو مارتینز

1876556

.* جک گریلیش این بار خودش طعمه کارت به کارت شد و در دقیقه ۱+90 اخطار گرفت!
* در دقیقه 91 خولیان آلوارز به محض ورود به زمین و روی پاس دیدنی فیل فودن گل چهارم را وارد دروازه رئال کرد تا هردو، تعویض‌های طلایی پپ گواردیولا لقب بگیرند.
* روزنامه مارکا رودری را بهترین بازیکن میدان لقب داده است، آنها این ستاره را بهترین هافبک فعلی جهان خوانده‌اند.
* ارلینگ هالند در شادی‌های پایان بازی حضور پررنگی داشت اما گل نزدن او در دو مسابقه رفت و برگشت عجیب بود. البته این ستاره نروژی در این بازی در نبرد تک به تک مغلوب کورتوا شد.

1876562

* امشب از وینیسیوس هم خبری نبود. مدافع راست سیتی بازیکنی بود که بهترین کنترل وینی در این فصل را داشت و او این کار را بدون خطا انجام داد. کایل واکر با سرعتی خارق‌العاده و هوش فراوان ثابت کرد که با بازی خوب فوتبال می‌توان دفاع کرد. واکر در شرایطی در ترکیب تیمش به میدان رفت که اگر آکه مصدوم نمی‌شد روی نیمکت می‌نشست.

1876564

*پپ گواردیولا به اولین سرمربی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا تبدیل شد که در 3 فصل مختلف، موفق به حذف رئال مادرید در مراحل حذفی این رقابت می‌شود‌.

1876563

* خولیان آلوارز و لائوتارو مارتینز درحالی پا به فینال می‌گذارند که هردو توانستند جام جهانی 2022 را بالای سر ببرند. در صورتی پیروزی هر کدام از آنها در بازی فینال، برای اولین بار لیگ قهرمانان را بالای سر خواهد برد.

1876565

* تا قبل از به ثمر رسیدن گل اول بازی توسط برناردو سیلوا در دقیقه ۲۲، منچستر سیتی مالکیت توپ ۸۱ درصدی را به ثبت رساند. آنها تا پیش از گل اول ۲۰۲ پاس موفق داشتند در حالی که آمار برای رئالی‌ها تنها ۲۸ عدد بود. دو بازیکن سیتی به تنهایی از کل بازیکنان رئال پاس‌های موفق بیشتری داشتند. وینیسیوس و والوارده تا پیش از گل اول سیتی، حتی یک پاس موفق هم به نام خود ثبت نکردند. در حالی ادرسون ۴ پاس موفق به ثبت رساند که تنها دو بازیکن رئال تعداد پاس‌های موفق بیشتری را نسبت به او ثبت کردند.
*رئال در حالی امشب با نتیجه ۴ بر ۰ مغلوب سیتی شد که این شکست آنها به همراه شکست ۴ بر ۰ آنها در برابر لیورپول در سال ۲۰۰۹ سنگین‌ترین شکست‌های رئالی‌ها در لیگ قهرمانان است.
* دو تیم سیتی و اینتر در حالی در فینال استانبول به مصاف یکدیگر می‌روند که این دو تیم تا به حال پیش از این به مصاف یکدیگر نرفته‌اند. آخرین باری که دو تیم فینالیست برای اولین بار به مصاف یکدیگر رفتند فینال سال ۲۰۰۵ بین میلان و لیورپول بود که با کامبک رویایی یاران جرارد همراه بود.
* با پیروزی امشب سیتیزن‌ها، پپ گواردیولا سومین مربی تاریخ لقب گرفت که توانسته در ۱۰۰ بازی لیگ قهرمانان به پیروزی برسد. کارلتو آنچلوتی با ۱۰۷ پیروزی و الکس فرگوسن با ۱۰۲ پیروزی نفرات اول و دوم هستند.

1876584

دیدگاه‌ها