کد خبر : 1938125 | 28 اردیبهشت 1402 ساعت 00:57 | 31.3K بازدید | 6 دیدگاه

رئال شانس آورد کورتوا را داشت

10 تصویر از شب خوشبختی سیتی: بریم استانبول

منچسترسیتی با پیروزی 4-0 مقابل رئال مادرید حریف اینتر در فینال چمپیونزلیگ شد.

10 تصویر از شب خوشبختی سیتی: بریم استانبول

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دو تیم از ساعت 22:30 در ورزشگاه اتحاد آغاز شد و شاگردان پپ گواردیولا از همان دقایق نخست برتری خود را به حریف دیکته کرده و با حمایت هواداران خود به پیروزی 4-0 مقابل مدافع عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ دست یافتند تا حریف اینتر در دیدار فینال شوند. بعد از قهرمانی سال 2015 سیتی شاید این دیدار خاطره‌انگیزترین اتفاقی بود که باشگاه آبی‌پوش لندنی در یک دهه اخیر تجربه‌اش کرد؛ با 10 تصویر منتخب این شب تاریخی را مرور می‌کنیم:

ویدئو: 300985

شوک اول با شوت رودری
سیتی با چهره‌ای تهاجمی وارد زمین شد و از همان دقایق نخست به دنبال باز کردن دروازه رئال بود. اولین موقعیت جدی این تیم را در دقیقه 7 شاهد بودیم؛ جایی که رودری به راحتی از دو مدافع حریف عبور کرده و دروازه تیبو کورتوا را از سمت راست محوطه جریمه نشانه گرفت. شوت زمینی او اما جایی در چارچوب نداشت و از کنار دروازه به بیرون رفت.

1876582

پرواز هالند و نجات بزرگ کورتوا
در دقیقه 12 سیتی فاصله‌ای تا رسیدن به گل اول نداشت اما کورتوا با واکنشی استثنایی مانع از این کار شد. ارلینگ هالند در این صحنه روی ارسال برناردو سیلوا با یک ضربه سر دیدنی به توپ ضربه زد اما دروازه‌بان رئال به خوبی مقابل آن ایستادگی کرد. داوید آلابا در ادامه توپ را از روی خط دروازه دور کرد تا این موقعیت هم برای میزبان از دست برود.

1876581

کورتوا باز هم هالند را شکست داد
سیتی با تداوم حملات خود در دقیقه 20 باز هم تا آستانه فروپاشی دروازه رئال پیش رفت اما داستان قبلی دوباره تکرار شد. کایل واکر ارسال ایلکای گوندوغان را با سر برای هالند کاشت تا این مهاجم نروژی با پروازی بلند یک بار دیگر دروازه حریف را با ضربه سر نشانه بگیرد. او این بار هم در باز کردن دروازه  ناکام بود چرا که کورتوا با پروازی چشم‌نواز توپ را به کرنر فرستاد.

1876579

و بالاخره گل...
حملات سیتی بالاخره در دقیقه 23 نتیجه داد و در حالی که همه توجهات به سمت هالند معطوف شده بود برناردو سیلوا قفل دروازه حریف را گشود. او روی پاس زیبای کوین دی‌بروینه در سمت راست محوطه جریمه حریف صاحب توپ شد و با یک شوت پای چپ غیرقابل مهار نتیجه را 1-0 کرد.

1876576

کرووووس...تیررر!
رئال که در نیم ساعت نخست هیچ شوتی به دروازه حریف نزده بود در دقیقه 30 فرصت خوبی برای جبران گل خورده داشت اما شوت زیبای تونی کروس از پشت محوطه جریمه به تیر دروازه سیتی برخورد کرد.

1876575

دبل سیلوا...
در دقیقه 3۷ گل دوم سیتی را شاهد بودیم. گوندوغان روی پاس جک گریلیش در داخل محوطه جریمه صاحب موقعیت شد اما شوت او را مدافعان رئال بلوکه کردند؛ سیلوا ریباند همین توپ را با ضربه سر به گل دوم سیتی تبدیل کرد تا تیمش با برتری 2-0 راهی رختکن شود.

رئال مادرید که چیزی برای از دست دادن نداشت نیمه دوم را تهاجمی آغاز کرد اما سیتی با دفاع فشرده اجازه موقعیت‌سازی به آنها نمی‌داد و روی ضدحملات در پی گل‌های بعدی بود.

1876577

ادرسون علیه کاشته رونالدویی آلبا
اولین موقعیت نیمه اول را در دقیقه 50 شاهد بودیم؛ جایی که داوید آلابا با یک شوت به سبک کریستیانو رونالدو می‌رفت دروازه سیتی را از روی ضربه آزاد باز کند اما ادرسون با پروازی استثنایی توپ را راهی کرنر کرد.

1876574

همه چیز آماده گلزنی هالند اما...
در شرایطی که حملات رئال برای جبران حاصلی در پی نداشت هالند در دقیقه 72 یک موقعیت تک به تک فوق‌العاده به دست آورد اما ضربه کات‌دار او بعد از برخورد به کورتوا و سپس تیر دروازه راهی کرنر شد.

1876578

تیر خلاص با مانوئل آکانجی
در هفتاد و ششمین دقیقه گل سوم میزبان را شاهد بودیم؛ کوین دی‌بروینه که گل اول سیتی روی ارسال او به ثمر رسیده بود در این صحنه پشت یک ضربه ایستگاهی از سمت چپ ایستاد. سانتر او با ضربه سر مانوئل آکانجی و پس از برخورد به ادر میلیتائو وارد دروازه کورتوا شد تا نتیجه 3-0 شود.

1876580

و این هم چهارمی...
در دقیقه 83 کریم بنزما روی یک موقعیت تک به تک می توانست دروازه سیتی را باز کند اما ادرسون به خوبی مقابل ضربه او ایستادگی کرده و با دبل سیو دروازه تیمش را نجات داد.
بازیکنان سیتی که از حمله و گلزنی خسته نمی‌شدند تا آخرین لحظه فشار خود را ادامه دادند و در دقیقه 1+90 با همکاری دو یار تعویضی خود به گل چهارم دست یافتند. یولیان آلوارز روی پاس فیل فودن با کورتوا تک به تک شد و با بغل پایی دقیق دروازه را باز کرد تا نتیجه 4-0 شده و سیتیزن‌ها با برتری 5-1 در مجموع فینالیست چمپیونزلیگ شوند.

1876573

دیدگاه‌ها