کد خبر : 1938153 | 28 اردیبهشت 1402 ساعت 07:00 | 19.1K بازدید | 4 دیدگاه

پرده پایانی تماشای یک فوتبالیست ناب؛

در انتظار آخرین مسابقه مهم‌ترین ستاره لیگ برتر

مانوئل فرناندز احتمالا تا ساعاتی دیگر آخرین بازی خود را در فوتبال ایران انجام خواهد داد و ایران را شاید برای همیشه ترک می‌کند.

در انتظار آخرین مسابقه مهم‌ترین ستاره لیگ برتر

به گزارش "ورزش‌سه"، در پنجره زمستانی لیگ بیست و دوم و پس از انتخاب ژوزه مورایس به عنوان سرمربی تیم فوتبال سپاهان، گمانه‌زنی در رسانه‌های مختلف درباره یکی از خریدهای خارجی این مربی سرشناس ایجاد شده بود و درنهایت مشخص شد که بازیکن مورد نظر کادر فنی جدید سپاهان مانوئل فرناندز هافبک باتجربه پرتغالی است.
فرناندز که در بنفیکا به فوتبال دنیا معرفی شد، در ادامه برای تیم‌های شناخته شده‌ای نظیر والنسیا و اورتون به میدان رفت و پیش از اینکه از ایران سر دربیاورد، در فوتبال ترکیه و روسیه هم تجربه بازی پیدا کرد. 
درخشش این هافبک باکیفیت از بازی دوم فصل مقابل نساجی مازندران آغاز شد و در دومین مسابقه با پیراهن سپاهان موفق به گلزنی با ضربه سر هم روی پاس شهریار مغانلو شد. فرناندز تا هفته پنجم در ترکیب اصلی سپاهان بازی کرد، اما در مصاف با ذوب‌آهن دچار مصدومیت شد و اگرچه در دیدار برابر صنعت نفت پیش از جام جهانی برای دقایقی در نیمه دوم بازی کرد، اما بازگشت رسمی او دیدار برگشت برابر گل‌گهر در بازی سوم دور برگشت مسابقات بود. سپاهان در این مسابقه با نتیجه 4 بر 1 برنده شد و فرناندز در مصاف با فولاد خوزستان هم بار دیگر در ترکیب اصلی قرار گرفت، اما مصدومیت دوباره به سراغش آمد و در دقیقه 30 جای خود را به کاتاتائو داد. این آسیب دیدگی جدید سبب شد او تا هفته‌های پایانی فصل دوباره از دسترس مورایس خارج شود.

1876648

دیدار برابر نفت مسجد سلیمان در فاصله 3 هفته مانده به پایان مسابقات لیگ برتر جایی بود که بار دیگر اهالی فوتبال قدرت خلاقیت و کیفیت فرناندز را مشاهده کردند و این روند در مصاف برابر پیکان در نقش جهان هم ادامه داشت، اما به نظر می‌رسد این هافبک تا ساعاتی دیگر آخرین بازی خود را در لیگ برتر فوتبال ایران در ورزشگاه باهنر کرمان انجام خواهد داد و سپس ایران را شاید برای همیشه ترک کند.
با این وصف می‌توان گفت مهم‌ترین ستاره لیگ برتر یا به معنایی دیگر با کیفیت‌ترین ستاره فعلی لیگ ایران با انجام 13 مسابقه (8 حضور فیکس و 5 بازی تعویضی، 648 دقیقه بازی) که در پایان فصل با احتساب بازی برابر مس 9 حضور ثابت و دقایقی اضافه‌تر خواهد بود، به کار خود در فوتبال ایران خاتمه می‌دهد؛ بازیکنی ناب در دنیای فوتبال که هر وقت در ترکیب سپاهان یا خارج از فضای مسابقه پا به توپ می‌شد، حرکاتی چشم‌ها را با مهارت بالایی که دارد، نوازش می‌داد. با این حال این ستاره نتوانست از پس فوتبال فیزیکی و دشوار ایران برآید. البته که حضور فرناندز در لیگ برتر بسیار تاثیرگذارتر و بیشتر از حضور او در دو لیگ یونان و ترکیه طی سه سال اخیر بوده، تا مشخص شود ماهیت رقابتی فوتبال ایران برای این بازیکن به نظر مغرور چالشی جذاب بوده و او تمام تلاشش را برای اثبات خود در این دوره به کار گرفت و آنهایی که به صورت جزئی‌تر مسابقات را دنبال می‌کردند، این منحصر به فرد و خارق‌العاده بودن را دیدند.

دیدگاه‌ها