کد خبر : 1938339 | 28 اردیبهشت 1402 ساعت 21:28 | 9.3K بازدید | 6 دیدگاه

زمانی که آمدم اینجا یک چمن مصنوعی داشت

ربیعی: سرم پیش مردم رفسنجان بالاست

محمد ربیعی پس از پایان رقابت‌های لیگ برتر تاکید کرد این تیم بدون اشتباهات داوری می‌توانست سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کند.

ربیعی: سرم پیش مردم رفسنجان بالاست

به گزارش ورزش سه، محمد ربیعی پس از تساوی برابر پیکان در هفته پایانی لیگ برتر در نشست خبری حاضر شد و اظهار داشت: به تیم پیکان، آقای حسینی و کادر فنی محترم این تیم و همچنین بچه‌های خودمان خسته نباشید می‌گویم. نیمه اول را تیم پیکان بهتر از ما بازی کرد اما نیمه دوم با حملات مستمر و بازپس‌گیری‌های سریع کاملا در اختیار ما بود. طی همین‌ حملات مستمر به گل رسیدیم اما باز هم با اشتباه محرز داوری که فاصله وقوع صحنه داشت، یک پنالتی گرفته شد. من صحنه را دیدم و اصلا پنالتی نبود و انتظار می‌رفت علیه تیمی که تا این حد از داوری متضرر شد، این پنالتی گرفته نشود.

وی افزود: به هر حال در مسابقه‌ای که نیمه دوم بسیار خوبی را پشت سر گذاشتیم، باید برنده می‌شدیم اما قسمت نشد و به تیم دونده و جنگجوی پیکان هم خسته نباشید می‌گویم. پروژه مس رفسنجان با رتبه پنجمی پایان یافت که فکر می‌کنم خوب است. بعد از اینکه به لیگ برتر صعود کردیم، در اولین سال هشتم شدیم، سپس ششم شدیم و امسال هم پنجم شدیم. خوشحالم که توانستیم این مسیر خوب را به همراه همکارانم طی کنیم. به کادر فنی و تیم مدیریتی قبلی و تیم مدیریتی جدید تبریک می‌گویم. همه زحمت کشیدند و ارتباط من با باشگاه در تمامی این سال‌ها یک ارتباط دو طرفه بوده است و همان قدر که من برای باشگاه زحمت کشیدم، باشگاه و مردم رفسنجان هم برای من زحمت کشیدند و به من لطف داشتند.

ربیعی سپس گفت: خدا را شاکرم که در پایان کار توانستیم مس رفسنجان را در جمع پنج تیم اول ایران قرار بدهیم. این اتفاق خوبی است. شنیدم که آقای ساپینتو هفته قبل از امکانات رفسنجان گفتند اما من باید بگویم روزی که این تیم را در لیگ یک تحویل گرفتم، اینجا فقط یک زمین چمن مصنوعی داشت که هم بازی‌های پایه، هم بزرگسالان و هم تمرینات در آن برگزار می‌شد. کلنگ استادیومی که در حال حاضر در حال آماده‌سازی است، ۱۴-۱۵ سال قبل خورده بود اما بعد از صعود تیم به لیگ‌ برتر دوباره پروژه آن احیا شد. آن استادیوم برای فصل بعد می‌رسد و زمین تمرین هم آماده شده‌ است. من در زمین مسابقه هم دو سال در چمن مصنوعی بازی کردم، یک سال در سرچشمه و امسال هم در چمن رولی که بود. خدا را شکر که در پس حضور تیم در لیگ‌ برتر، امکانات دیگر هم به کمک مسئولان، همت صنایع ملی مس و همت خود بچه‌های مس صورت گرفت. از این امکانات فقط زمین تمرین به من رسید و هتل فصل آینده آماده می‌شود.

1871021

سرمربی مس سپس به بازگویی یک خاطره پرداخت و بیان کرد: در لیگ یک که بودیم، برای وزنه زدن به سالن عمومی می‌رفتیم. یک روز به سالن وزنه رفتیم و به دلیل اینکه سانس بانوان بود نتوانستیم وزنه بزنیم. همان شب مدیریت وقت صنایع ملی مس داشتند به سرچشمه می‌آمدند و من ایشان را در هتل دیدم و شرایط تیم را توضیح دادم. آن زمان صدرنشین لیگ یک بودیم و ۱۰-۱۲ هفته تا پایان مسابقات مانده بود. گفتم اگر بحث حضور این تیم در لیگ برتر ایران است، باید بتوانیم ساختار حرفه‌ای ایجاد کنیم. همانجا گفتم چقدر خوب است که ما بتوانیم برای این باشگاه، مجموعه کلینیک پزشکی - ورزشی همراه با سالن‌های وزنه و آمادگی جسمانی داشته باشیم. ایشان همانجا دستورش را به آقای احمدی و مدیران باشگاه دادند و همان زمان تجهیزاتی خریداری شد که هنوز هم استفاده و باز نشده است. قرار است چند ماه دیگر آن هم افتتاح شود و یک کلینیک مختص باشگاه مس باشد.

او ادامه داد: همچنین دو زمین تمرین و هتل تیم فوتبال که به فصل آینده می‌رسد و استفاده می‌شود. این اتفاقی است که رخ داد و همه در آن نقش داشتند و من ته صف بودم و به عنوان یک عضو کوچک این کار را انجام دادیم و خیلی خوشحالم.

ربیعی سپس به نوعی با مس خداحافظی کرد و گفت: به هر حال الان که این تیم را اینجا قرار دادم، فکر می‌کنم سرم پیش مردم رفسنجان بالا است و هیچ چیزی هم از این بهتر نیست که مردم بتوانند ما را قضاوت کنند.‌ می‌گویند زندگی صحنه یکتای هنرمندی ماست، هر کسی نغمه خواند و از صحنه رود/ صحنه همیشه پابرجا است، خرم آن‌ نغمه که مردم بسپارند یه یاد. یاعلی مدد، خسته نباشید.

1871023

وی در خصوص اعتراضی ‌که به ناظر بازی داشت، گفت: هفته گذشته بازی ما با استقلال در نیمه دوم با چند دقیقه تاخیر شروع شد، به این دلیل که ناظر بازی اصرار داشت تمام بازی‌ها باید همزمان انجام شود، در صورتی که دو، سه بازی تاخیر داشت. من هم می‌گفتم اگر‌ نیمه دوم سایر بازی‌ها با تاخیر آغاز شده، چرا هفته گذشته این کار را کردند؟ قانون برای همه یکسان باشد. می‌ایستادند و بازی ما را هم همزمان با بقیه بازی‌ها انجام می‌دادند.

ربیعی مس رفسنجان در آینده می‌تواند سهمیه آسیایی کسب کند، بیان کرد: به نظرم اگر نیمی از اشتباهات داوری علیه این تیم رخ داده بود، مس با وجود همه مشکلات همین الان هم سهمیه آسیایی داشت. شما می‌دانید که ما امسال چه مشکلاتی داشتیم. واقعا من از بچه‌ها، بازیکنان، کادر فنی و بازیکنان تشکر می‌کنم. ما سال خیلی سختی را سپری کردیم و با همه این سختی‌ها مثل خانواده کنار هم ماندیم و من سعی کردم اجازه ندهم این تیم حتی به اندازه یک درصد بین اعضا فاصله بیفتد. همین الان هم دیدید تا لحظه آخر تیم با چه وجودی بازی می‌کرد؛ چه بازیکنی که پنج دقیقه بازی می‌کند و چه بازیکنی که ۹۰ دقیقه بازی می‌کند، همه با تمام وجود عمل می‌کنند. با امروز هم سه بازیکن اصلی را نداشتیم اما جلو رفتیم و تیم کاملا بهم چسبیده و پیوسته و مثل خانواده، سختی‌ها را سپری کرد اما مس رفسنجان برای کسب سهمیه، رقیب‌هایی دارد که باید بتواند از همه ابزارها استفاده ‌کند. حالا یک بخش‌هایی از آن سخت افزار است و یک بخشی نرم افزار، بودجه و ... است و مس باید بتواند خود را برای رقابت با باشگاه‌های دیگر نزدیک کند.

او توضیح داد: امسال هم اگر این میزان ضعف داوری برای این تیم رخ نمی‌‌داد که یک نمونه آن هم امروز بود، چه بسا مس رفسنجان همین الان هم سهمیه آسیا داشت. به هر حال باید منتظر بمانیم تا ببینیم آینده برای مس چطور خواهد بود. من به عنوان سرمربی خوشحالم که مسئولیتم را پله پله و با ارتقا انجام دادم و امیدوارم مردم عزیز رفسنجان که ولی نعمت ما هستند، از عملکرد من، شاگردانم و گروهم رضایت داشته باشند و ما را قضاوت کنند. اگر مردم راضی باشند، این بزرگترین هدیه‌ای است که من می‌توانم بگیرم. همیشه گفتم دوست دارم سرم پیش مردم رفسنجان بالا باشد.

ربیعی در پایان گفت: تشکر ویژه از شرکت صنایع ملی مس، مسئولان شهری رفسنجان و مدیران باشگاه، چه سه سال و خرده‌ای که با آقای زین‌الدینی بودیم و چه دوره‌ای ‌که آقای پورمحمدی بودند. هر دو بزرگوار نهایت زحمت را کشیدند که چرخ این تیم با وجود مشکلات بچرخد و جلو برود. بودجه تیم ما مشخص است و بارها گفتم در کدال بگذارند تا ببینند تیمی که پنجم ایران شده، چقدر هزینه داشته است.

دیدگاه‌ها