کد خبر : 1938435 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 13:28 | 46.7K بازدید | 45 دیدگاه

سیزده گل برای کفش طلای فوتبال ایران بس بود

هق‌هق باورنکردنی شهریار برای تلخ‌ترین آقای گلی تاریخ!

مهاجم نوک سپاهان با وجود ناکامی در کسب قهرمانی، آقای گلی لیگ بیست و دوم را به چنگ آورد.

هق‌هق باورنکردنی شهریار برای تلخ‌ترین آقای گلی تاریخ!

به گزارش «ورزش سه»، بیست و دومین دوره مسابقات لیگ برتر روز گذشته با برگزاری هشت بازی در هفته سی‌ام با قهرمانی پرسپولیس و سقوط مس کرمان به دسته پایین‌تر به عنوان مهم‌ترین اتفاقات هفته پایانی در فاز تیمی به اتمام رسید.

در عین حال، مهم‌ترین عنوان فردی لیگ برتر، به ستاره سپاهان رسید. شهریار مغانلو، مهاجم نوک سپاهان که برای اولین بار در هفته بیست و نهم لیگ به صدر جدول گلزنان رسید، با گلزنی برابر مس در آخرین دقیقه بازی، عنوان آقای گلی لیگ را از آن خود کرد.

شهریار که در لیگ بیست و یکم انتظارات هواداران سپاهان را برآورده نکرده بود، فصل جدید را زیر نظر مورایس و دستیارانش کار خود را آغاز کرد و در همان هفته دوم با پاس گل برابر نساجی نوید یک فصل خوب را داد.

1877251

با این حال، پنج هفته زمان لازم بود تا شهریار روی دور گلزنی بیفتد و با یک سولو گل دیدنی در شهرآورد اصفهان، دروازه ذوب را باز کرد.

مغانلو برای گلزنی دوباره پنج هفته صبر کرد و این بار برابر تراکتور در نقش‌جهان گلزنی کرد تا اینکه در هفته سیزدهم با یک گل دیدنی مقابل نفت مسجدسلیمان و یک گل برابر مس در پایان نیم‌فصل اول، چهار گله شد. آقای گل سابق فوتبال ایران در نیم‌فصل دوم روند بسیار بهتری پیدا کرد و در اصفهان با زدن دو گل مقابل گل‌گهر شش گله شد. شهریار در دربی برگشت هم به ذوب گل زد و پس از محرومیت در بازی برابر آلومینیوم، دوباره برابر هوادار گلزنی کرد.

*پرسپولیس، صنعت نفت و تراکتور سه بازی‌ای بود که شماره ۷۰ سپاهان برابر آنها موفق به گلزنی نشد تا اینکه بغض او در گلزنی در پنج هفته پایانی بترکد و شهریار برابر مس رفسنجان، ملوان و پیکان گلزنی کرد تا با دوازده گل در صدر جدول گلزنان قرار بگيرد.

1877252

اما هت‌تریک غیرمنتظره قایدی برابر تراکتور در هفته پایانی همه چیز را تغییر داده بود و حالا قایدی در کنار مغانلو، با دوازده گل صاحب عنوان آقای گلی مشترک شده بود تا اینکه مغانلو در آخرین دقیقه از آخرین بازی فصل، آخرین گل خود را زد تا با سیزده گل، برای دومین بار آقای گل فوتبال ایران شود.

البته او احتمالا از آنچه در تهران رخ داد خبر نداشت ولی در نهایت کفش طلایی شریکی، اتفاقی بود که او در آستانه پذیرشش قرار داشت اما یک گل دوباره همه چیز را عادی کرد. شهریار آقای گل جدید فوتبال ایران است. اگرچه فقط با سیزده گل اما در این رقابت جان‌فرسا این مقدار هم قابل قبول و نشان از ستارگی است. 

1877255
در پایان مسابقه از کف‌رفتن قهرمانی آن‌قدر برای شهریار ناراحت‌کننده بود که گونه‌های آقای گل لیگ بیست و دوم تر شود!

جدول گلزنان برتر لیگ بیست و دوم:

1877246

عکاس: وحید مومن‌زاده

دیدگاه‌ها