کد خبر : 1938444 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 13:48 | 253.9K بازدید | 79 دیدگاه

تیم هفته به انتخاب گروه فنی

یازده بازیکن برتر هفته آخر لیگ برتر را ببینید

پرگل‌ترین هفته لیگ بیست و دوم با نتایج جالب توجه خود ترکیب جالبی برای تیم هفته ساخت.

یازده بازیکن برتر هفته آخر لیگ برتر را ببینید

به گزارش "ورزش سه"، بالاخره هفته سرنوشت‌ساز لیگ بیست و دوم با تمام فراز و نشیب‌های جذابش روز گذشته برگزار شد و در نهایت پرسپولیس به قهرمانی دست پیدا کرد تا پرونده این لیگ هم بسته شود.

اما حکایت هفته سی‌ام لیگ از تمام هفته‌های گذشته جداست. جایی که یکی از پرگل‌ترین هفته‌های تاریخ لیگ برتر با انبوهی از نتایج عجیب و غریب و بازی‌های تماشایی را پشت سر گذاشتیم که نمایش‌های فردی درخشان از بازیکنان تیم‌های مدعی، میانه‌جدولی و البته در تلاش برای بقا، کار را برای انتخاب یازده ستاره منتخب تیم هفته سخت می‌کند.

هفته‌ای که با پیروزی پرگل پرسپولیس در قائمشهر، جشنواره گل استقلال در برابر هواداران پرشمار تراکتور، تساوی شش گله هوادار و ذوب‌آهن، پیروزی عجیب و شگفت‌انگیز نفت مسجدسلیمان مقابل ملوان و البته پیروزی دراماتیک نفت آبادان برابر گل‌گهر همراه بود، تحریریه ورزش سه را به این یازده ستاره برای انتخاب تیم هفته رساند؛


دروازه‌بان: 
فرزین گروسیان (نفت آبادان):
در شبی که نفت آبادان برای ماندن در لیگ علاوه بر کسب پیروزی، باید منتظر نتیجه دیدار مس کرمان و سپاهان می‌بود، یک واکنش اشتباه می‌توانست کار آن‌ها را بسیار سخت کند.دریافت یک گل یعنی تلاش برای زدن دو گل مقابل گل‌گهر و این یعنی شانس بسیار اندک برای بقا اما حضور یک‌ در‌وازه‌بان آماده درون دروازه، خیال عبدالله ویسی و آبادانی‌ها را برای این کار تا حدود زیادی راحت کرد.
در شبی که شاگردان الهویی برای خارج شدن از فشار این هفته‌ها، نفت آبادان را حریف آسانی می‌دیدند و‌ حملات متعددی را به روی‌ دروازه گروسیان تدارک‌ دیدند اما علاوه بر بی‌دقتی این آمادگی‌ بالای گلر نفتی‌ها‌‌‌ بود که مانع از به ثمر رسیدن گل‌ آن‌ها شد. شاید اگر فرزین ۳۰ ساله، در دقيقه ٦٠ عملکرد مناسبی مقابل شوت سنگین تیکدری نداشت؛ امروز آبادانی‌ها گریان از سقوط بودند و مس کرمان علی‌رغم شکست مقابل سپاهان جشن بقا می‌گرفتند.

1877239

مدافعان:
ابوالفضل جلالی (استقلال):
مدافع چپ تیم ملی در جام جهانی بالاخره در هفته آخر جلوتر از جعفر سلمانی در ترکیب ثابت قرار گرفت و توانست با یک نمایش جذاب و درخشان در بهترین برد فصل نقش ویژه‌ای ایفا کند. او در دیدار مقابل تراکتور توانست در نیمه اول با شوتی دیدنی تور دروازه اخباری را به لرزه درآورد و با بغض و اشک‌هایش در مقابل هواداران روبه‌روی جایگاه لحظاتی درام در سورئال‌ترین بازی فصل استقلال رقم بزند. جلالی در طول بازی هم بارها با پاس‌های عمقی زمینی به مهاجمین نشان داد رفتنش به جام جهانی بی‌دلیل نبود و در صورت برخورداری از آمادگی کامل، نه‌تنها شایسته حضور در ترکیب اصلی استقلال است، بلکه قادر به حضور در تیم منتخب ورزش سه هم خواهد بود.
جلالی هیچ گاه در طی فصل اخیر نسبت به عدم اعتماد ساپینتو اعتراضی نکرد و با این نمایش باید از حالا منتظر حضور او در دیدار مقابل نساجی باشیم.

1877240

حسین مرادمند (استقلال):
ستاره آبی‌پوشان که در ضیافت رفسنجان زمینه‌ساز بازگشت آبی‌ها شده بود، از همان دقیقه نخست بازی برابر تراکتور نشان داد سودای رقم‌زدن پایانی خوش برای این فصل را در سر دارد. در شبی که استقلالی‌ها بزرگ‌ترین پیروزی خود در تاریخ لیگ برتر را تجربه کردند، محمدحسین مرادمند بار دیگر نمایشی فراتر از انتظارات داشت. مدافع میانی آبی‌ها که در دو بازی اخیر مهره ثابت خط دفاعی تیمش تبدیل شده و یک بار در کنار عارف و بار دیگر در کنار سیلوا در ترکیب قرار گرفته است، علاوه بر انجام کامل وظایف دفاعی، به شکل غیرمنتظره‌ای در  حملات تیمش هم حاضر شد و ناگهان با شوتی سنگین و زمینی، خانه گلزنی در جدول انتهایی بازی در مقابل نام خود را با یک تیک آبی، رنگی کرد تا برای دومین هفته متوالی در ترکیب تیم منتخب هفته ورزش سه جای بگیرد.

1877242

یوسف وکیا (نفت آبادان): 
مدافع راست تیم نفت آبادان از بهترین‌های تیمش در دیدار مقابل گل‌گهر بود که وظایف دفاعی خود را به بهترین شکل انجام داد. وکیا که سال‌ها از زمان کشفش به عنوان یک بازیکن جوان در فوتبال ایران می‌گذرد، روز گذشته برای بقای تیمش تمام توان خود را در زمین گذاشت و آنقدر به خودش فشار آورد تا دقیقه ۸۰ به دلیل کشیدگی زمین را ترک کند. این جنگ تا پای جان عاملی برای بقای نفتی‌ها در لیگ برتر فوتبال ایران در روزی بود که آنها توانستند معجزه را به واقعیت بدل کنند. برای وکیا که جدال سفت و سختی با شکاری و حسینی، دو ستاره گل‌گهر داشت، جشن بقا یکی از مهم‌ترین دستاوردهای دوران ورزشی او است.

1877243

هافبک‌ها:
سروش رفیعی (پرسپولیس):
هر چه به انتهای فصل نزدیک شدیم، سروش رفیعی به بازیکن مهم‌تری برای پرسپولیس تبدیل شد و در آخرین مسابقه دیگر همان چیزی بود که انتطارش را داشتیم؛ بازیکنی که قهرمانی‌ با تیم مورد علاقه‌اش را با یک گل زیبا جشن گرفت. رفیعی از زمان حضور در پست هافبک، به عنوان بازی‌ساز کنار میلاد سرلک به موفقیت پرسپولیس در لیگ برتر کمک شایانی کرد و گلی که در بازی نساجی هم به ثمر رساند، پاداشی بر استقامت، امیدواری و خوش‌بینی همیشگی‌اش برای نقش‌آفرینی به عنوان یک ستاره پرسپولیس محسوب می‌شد. رفیعی در دیدار هفته پایانی سرخپوشان چندین بار هم با شوت دروازه حریف را تهدید کرد و همچنین در موقعیت‌سازی برای هم‌تیمی‌هایش موفق ظاهر شد تا یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان پرسپولیس در جریان پیروزی چهار بر صفر برابر نساجی باشد.

1877244

میلاد سرلک (پرسپولیس):
هافبک دفاعی ملی‌پوش پرسپولیس با آمادگی بالا و سبک بازی خود اعتماد یحیی را جلب کرد تا او را تک هافبک دفاعی تیمش کند و با چیدن ترکیبی هجومی در سال جدید بردهای متوالی و پر گل به دست آورد. سرلک در روزی که نساجی با یار کمتر به بازی ادامه می‌داد فرصت جلو کشیدن پیدا کرد تا با استفاده از قدرت شوتزنی‌اش جشن قهرمانی را با به ثمر رساندن گل برای خود شیرین‌تر کند. او یکی از موثرترین بازیکنان فصل پرسپولیس بود و نقش پررنگی نیز در بازی قهرمانی سرخ‌ها ایفا کرد. سرلک با پاس‌های دقیق یکی از بازی‌سازهای عقب زمین تیمش است و حالا در این بازی نشان داد در صورت لزوم می‌تواند قابلیت‌های تهاجمی خود را نیز به رخ بکشد.

1877245

وینگرها:
سامان نریمان جهان (ذوب آهن):
در دیداری که به دلیل تشریفاتی بودن خیلی مورد توجه قرار نگرفت، سامان نریمان جهان عملکرد درخشان را از خود به نمایش گذاشت و در کنار سعید سحرخیزان که برای هوادار هت‌تریک کرد، جزو بهترین بازیکنان زمین بود. هافبک هجومی ذوب آهن در تقابل با هوادار به جز گلی که به ثمر رساند، سازنده دو گل دیگر تیمش هم بود تا با ثبت یک گل و دو پاس گل پایان درخشانی را در لیگ برتر تجربه کند. نریمان جهان همچنین چند موقعیت دیگر در طول بازی ایجاد کرد و به طور کلی مقابل هوادار یکی از بهترین بازی‌های فصل خود را ارائه داد، چیزی که در ابتدای فصل هم در نفت مسجد سلیمان از خود به نمایش می‌گذاشت.

1840750

مهدی ممی زاده (نفت آبادان):
باید این پدیده 23 ساله لیگ بیست و دوم را یکی از مهره‌های اصلی برای صنعت نفت بدانیم که مهم‌ترین گل فصل خود را هم دیروز زد. مهدی ممی‌زاده که در رقابت‌های حساس دور برگشت مثل تراکتور، مس کرمان و استقلال گلزنی کرده و در کسب چهار امتیاز در این سه بازی برای تیمش نقش مهم داشت، دیروز هم در دقیقه 90 مهر بقای تیمش را زد و با یک حرکت برزیلی و شوت استثنایی عامل برد شد. ممی‌زاده که در جریان آخرین بازی فصل با گل‌گهر بارها با نفوذهای خود از کناره‌ها خطرساز شده و خلق موقعیت کرده بود، در لحظات پایانی که مس کرمان در جدال با سپاهان برای زدن گل مساوی سعی داشت، با عوض کردن پا و شوت پای چپ دیدنی به طاق دروازه گل‌گهر کار را تمام کرد و صنعت نفت را در لیگ برتر نگه داشت.

1877257

حسین شنانی (نفت مسجد سلیمان):
وینگر تکنیکی نفت مسجدسلیمان نقش اول پیروزی تیمش در هفته پایانی لیگ برتر بود. حسین شنانی در بازی روز گذشته مقابل ملوان با دوندگی و جنگندگی بالا سه پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کرد و در نهایت پای خودش نیز به گلزنی باز شد. شاید بتوان گفت شنانی در بازی روز گذشته به اندازه کل فصل برای تیمش تاثیرگذار بود. اگر شادی نشات گرفته از عملکرد فوق‌العاده مقابل ملوان با سقوط نفت مسجدسلیمان برای این وینگر توانمند خراب شده، اما بی‌شک او یکی از بازیکنانی است که فصل آینده هم در لیگ برتر خواهد بود و احتمالا روزهای بهتری را نیز سپری کند.

1757415

مهاجمان: 
سعید سحرخیزان (هوادار):
سعید سحرخیزان قطعا عنوان غیررسمی طلایی‌ترین تعویض هفته را به خود اختصاص می‌دهد. این بازیکن جوان دیروز در کنار قایدی، دومین بازیکنی بود که موفق به هت‌تریک در هفته سی‌ام لیگ برتر شد. جالب اینکه سحرخیزان در دقیقه ۱۰ مسابقه و به جای بابک مرادی و به عنوان یک تعویض تاکتیکی وارد میدان شد و با عملکردی که از خود به نمایش گذاشت، به شم بازی‌خوانی سرمربی تیمش صحه گذاشت. هر سه گل سحرخیزان روی جای‌گیری‌های مناسب و با تکمیل کات‌بک‌های بازیکنان حمله‌ور هوادار به ثمر رسید تا یک روز به‌یادماندنی برای این بازیکن جوان و نه چندان مشهور در فوتبال ایران رقم بخورد؛ بازیکنی که با این هوش و استعداد می‌تواند قدم‌های بزرگی به سمت افتخار و موفقیت بردارد.

1877260

مهدی قایدی (استقلال) 
برای انتخاب یکی از نفرات خط حمله منتخب هفته پایانی لیگ، کار سختی نخواهیم داشت وقتی مهدی قایدی در بهترین فرم خودش فرار داشته باشد.ستاره جوان استقلال در مقابل تراکتور یکی از بهترین بازی‌های دوران فوتبالی خود تا به امروز را به نمایش گذاشت و ثبت هت‌تریک گوشه‌ای از هنرنمایی وی بود.مهدی با نفوذهای پیاپی خود از سمت چپ، سجاد دانایی‌فر مدافع مستقیم خود را کلافه کرد و علاوه بر گل‌زنی، همبازیان خود را نیز در موقعیت گل‌زنی قرار داد و یکی از این موقعیت‌ها را ابوالفضل جلالی به زیبایی به ثمر رساند.
قایدی این شانس را داشت تا هت‌تریک خود را در همان نیمه اول ثبت کند اما درخشش اخباری، این فرصت را از او گرفت تا مهدی گل سوم خود را روی تیزهوشی ‌و اشتباه مدافع تراکتور در نیمه دوم به ثمر برساند.

1877262

بازیکنانی مثل جعفر سلمانی (استقلال)، گئورگی گولسیانی (پرسپولیس)، سینا سعیدی‌فر (استقلال)، میثم تهیدست (نفت آبادان)، علی نعمتی (پرسپولیس)، سعید صادقی (پرسپولیس)، رضا جبیره (آلومینیوم)، روبرتو تورس (فولاد)، عقیل کعبی (نفت آبادان)، آرش رضاوند (استقلال) و... هم می‌توانستند در تیم هفته جای بگیرند.

دیدگاه‌ها