کد خبر : 1938490 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 16:30 | 32.7K بازدید | 12 دیدگاه

وارثین سیدجلال حسینی؛

کاپیتان‌های پرسپولیس شانزده جام دارند!

پرسپولیس در حالی برای ششمین بار در دهه اخیر به مقام قهرمانی رسید که تعدادی از بازیکنان تیم حس و حال جدیدی را تجربه می‌کردند و برخی بارها در چنین جشن‌هایی حضور داشتند.

کاپیتان‌های پرسپولیس شانزده جام دارند!

به گزارش "ورزش سه"، اگرچه استقلال فرهاد مجیدی فصل گذشته روند قهرمانی‌های پیاپی پرسپولیس را پس از پنج فصل خراب کرد اما شاگردان یحیی گل‌محمدی و هواداران پرسپولیس بی تاب‌تر از آن بودند که زمان زیادی را برای تجربه دوباره قهرمانی صبر کنند.

هواداران پرسپولیس درحال حاضر دهه پرافتخاری زندگی می‌کنند و بارها شادی‌های نابی را با ایستادن تیم محبوب‌شان روی سکوی قهرمانی تجربه کرده‌اند. سرخ‌ها از لیگ پانزدهم همواره در کورس قهرمانی بوده‌اند و در هشت فصل اخیر ۶ قهرمانی و دو نایب قهرمانی را کسب کرده‌اند؛ بدعتی که برانکو با ایجاد تفکر قهرمانی ایجاد کرد و حالا یحیی ادامه دهنده آن است و همانند سرمربی کروات محبوب سرخ‌ها سه جام قهرمانی لیگ را بالای سر برده است.

در تیم قهرمانی فعلی لیگ ۹ بازیکن قهرمانی اول‌شان را تجربه کردند و بسیاری نیز پیش‌تر این حس را چشیده بودند.

*دایی کمال به سیدجلال چشمک زد!
کمال کامیابی‌نیا، کاپیتان دوم سرخ‌ها که در هر 5 قهرمانی متوالی لیگ‌های شانزدهم تا بیستم عضو پرسپولیس بوده، با بالا بردن جام در وطنی، ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر را دشت کرد و در تاریخ این رقابت‌ها فقط سیدجلال را بالای سر خود می‌بیند. او یکی از محبوب‌ترین بازیکنان پرسپولیس است که با وجود تغییر نسل بازیکنان و تغییر سرمربی، در هشت فصل اخیر پیراهن سرخ را به تن داشته است.

*عالیشاه وارث سیدجلال شد
امید عالیشاه کاپیتان اول تیم که در لیگ شانزدهم عضو تراکتور بود اما در باقی قهرمانی‌های سال‌های اخیر پرسپولیس سهیم بوده و تا کنون پنج بار قهرمان لیگ برتر شده. جالب اینکه او با سرمربیگری علی دایی، برانکو و یحیی در پرسپولیس سه نایب قهرمانی هم در کارنامه دارد. در پنج قهرمانی قبلی سرخ‌ها، سیدجلال به عنوان کاپیتان جام را بالا برده بود و حالا امید عالیشاه این وظیفه را به عنوان باسابقه‌ترین بازیکن قرمزها برعهده داشت.

1877341

*نقش پررنگ کاپیتان امیری در قهرمانی‌های سرخ
کاپیتان سوم تیم پرسپولیس وحید امیری است که در قهرمانی لیگ هجدهم با حضور در سوپرلیگ ترکیه شریک نبود، ولی با احتساب این قهرمانی، همانند عالیشاه پنج قهرمانی لیگ در کارنامه دارد. اگرچه او کاپیتان سوم بود، اما در بیشتر بازی‌ها باتوجه به نوع ترکیب اصلی، امیری با بازوبند جلوتر از سایرین وارد زمین می‌شد. او این فصل مصدومیت سخت جراحی کمر را از سر گذراند و بار دیگر در زمین برای قهرمانی تیمش درخشید. هم‌استانی او، علیرضا بیرانوند، هم در قهرمانی لیگ بیستم حاضر نبود و او هم از حالا به بعد در لیگ برتر پنج جامه است و البته برعکس امیری نایب قهرمانی ندارد چرا که فصل پیش در این تیم حضور نداشت.

*سیامک ماند و بار دیگر جشن قهرمانی گرفت
سیامک نعمتی دیگر بازیکن باتجربه پرسپولیس هم که از لیگ هفدهم به پرسپولیس پیوست در نخستین قهرمانی سرخ‌ها با برانکو حاضر نبود و حالا به پنجمین قهرمانی لیگ برتر خود رسید. او فصل قبل هم نایب قهرمان شده بود. سیامک نعمتی در زمستان این فصل در آستانه جدایی از پرسپولیس بود اما در نهایت ماندگار شد تا طعم یک قهرمانی دیگر را نیز بچشد. او رکورد شش فصل حضور متوالی در پرسپولیس را نیز با پایان این فصل ثبت کرد.

*ترابی ستاره‌ای با چهار جام لیگ برتری
مهدی ترابی ستاره این فصل پرسپولیس در قهرمانی‌های لیگ 16 و 17 عضو این تیم نبود، اما سه قهرمانی پیاپی لیگ در کارنامه دارد و در لیگ بیست و دوم به چهارمین قهرمانی خود رسید.

1877354

*هفت محبوب باز هم رخت قهرمانی پوشید
سروش رفیعی که در لیگ‌های شانزدهم و هجدهم با پرسپولیس قهرمان شده یک قهرمانی لیگ برتر هم با فولاد در فصل 90-89 دارد و در بازگشت به پرسپولیس برای سومین مقطع یک قهرمانی دیگر را تجربه کرد و حالا سه جام با پرسپولیس و در مجموع چهار قهرمانی لیگ برتری دارد.

*مهدی عبدی، ۲۴ سال سن، ۳ قهرمانی لیگ
مهدی عبدی نیز به بازیکن سه‌جامه پرسپولیس تبدیل شده است است که در قهرمانی‌های لیگ نوزدهم و بیستم حاضر بود و شب گذشته نیز سومین تجربه قهرمانی خود در لیگ برتر را جشن گرفت. فرشاد فرجی، محمد عمری، عیسی آل‌کثیر و میلاد سرلک بازیکنانی هستند که پیش‌تر قهرمانی در لیگ بیستم را تجربه کرده بودند و حالا به دومین قهرمانی لیگ برتر خود رسیدند و البته همه در نایب‌قهرمانی فصل قبل حضور داشتند.

1877342

*ورود ۹ بازیکن به جمع قهرمانان
اما در تیم پرسپولیس 9 بازیکن حاضرند که برای اولین بار قهرمانی در لیگ برتر را تجربه کردند و جام را بالای سر بردند. آنها اشتیاق بسیاری برای قهرمانی داشتند و در نهایت به این مهم دست یافتند. از این جمع شیخ دیاباته یک بار با استقلال نایب قهرمان شده و احمد گوهری هم فصل قبل با پرسپولیس به نایب قهرمانی رسیده بود. علی نعمتی هم چنین شرایطی داشت و فصل قبل دستش از رسیدن به جام کوتاه ماند. از بین خارجی‌های پرسپولیس، گئورگی گولسیانی شرایط جالب‌تری دارد. او که سه بار با دیناموتفلیس گرجستان قهرمان لیگ کشورش شده سه بار در حسرت جام قهرمانی لیگ برتر ایران مانده و دو بار با سپاهان و یک بار با ذوب آهن نایب قهرمان شده بود و بالاخره پس از شش سال طعم قهرمانی را چشید. همچنین لئاندرو پریرا که با پالمیراس قهرمان سری آ برزیل شده و البته با کلوب بروژ قهرمان لیگ بلژیک بوده است، قهرمانی در لیگ برتر ایران را هم به کارنامه افتخارات خود اضافه کرد. وحدت حنانوف دیگر بازیکن خارجی پرسپولیس که با تیم استقلال در لیگ عالی تاجیکستان قهرمان شده بود و اولین جام خود در فوتبال ایران را کسب کرد. دانیال اسماعیلی‌فر هم  که پیش‌تر دو قهرمانی حذفی و یک سوپرجام در کارنامه‌اش داشت، در اولین فصل حضور در پرسپولیس، اولین جام قهرمانی لیگ برترش را کسب کرد. سینا اسدبیگی و سعید صادقی هم که در تابستان گذشته پرسپولیسی شدند، اولین افتخار فوتبالی‌شان را با سرخ‌ها در لیگ برتر به دست آوردند.

دیدگاه‌ها