کد خبر : 1938493 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 16:39 | 32.1K بازدید | 7 دیدگاه

برای عبدالله جان دادیم

امید خالدی: امسال ماندیم تا سال بعد سقوط کنیم!

بازیکن با تجربه صنعت نفت آبادان پس از بقای این تیم در لیگ برتر درباره مشکلاتی که در طول فصل داشتند صحبت کرد.

امید خالدی: امسال ماندیم تا سال بعد سقوط کنیم!

به گزارش ورزش سه، در شرایطی که پیش‌بینی می‌شد صنعت نفت هم یکی از تیم‌هایی باشد که در پایان رقابت‌های لیگ بیست و دوم به لیگ دسته اول سقوط می‌کند، این تیم با هدایت عبدالله ویسی موفق شد در روز پایانی مسابقات گل‌گهر را شکست دهد و با اختلاف سه امتیازی نسبت به مس کرمان یکسال دیگر هم در لیگ برتر بماند.

امید خالدی بازیکن باتجربه صنعت نفت پس از بقای این تیم در سطح اول مسابقات فوتبال کشور در گفت‌و‌گویی با خبرنگار ما درباره مشکلات این فصل این تیم آبادانی و تغییراتی که در طول مسابقات در کادر فنی این تیم رخ داد صحبت کرد و از تغییر و تحولاتی که این سرمربی باتجربه فوتبال ایران در شرایط فنی و روحی این تیم ایجاد کرد پرده برداشت.

*این فصل به اندازه چهار فصل سخت گذشت 
خالدی در ابتدای صحبت‌هایش به تمجید از هواداران آبادانی پرداخت و گفت: در ابتدا از هواداران تشکر می‌کنم که همیشه پشت‌مان بودند، چه در روزهای سخت، چه در روزهای باخت و چه در روزهای برد‌. خدا را شکر توانستیم آنها را رو سفید کنیم. این فصل برای ما اندازه چهار فصل گذشت.

*به مساوی فکر نمی‌کردیم و برای پیروزی وارد زمین شدیم
او سپس در خصوص دیدار روز گذشته صنعت نفت برابر گل‌گهر عنوان کرد: بازی سختی بود. ما برای برد وارد زمین شده بودیم و به مساوی فکر نمی‌کردیم. نمی‌دانستیم نتیجه بازی مس کرمان و سپاهان چطور رقم می‌خورد و با توجه به اینکه همه چیز دست خودمان بود، توجهی به بازی مس نداشتیم. برای پیروزی رفتیم و موقعیت‌های بیشتری نسبت به حریف داشتیم. البته آنها هم چند موقعیت داشتند اما خدا کمک کرد و روز خوب آقای فرزین گروسیان بود توانست بهترین عملکردش را نشان دهد و در نهایت هم ممی‌زاده توانست در دقایق پایانی گل پیروزی را بزند و خیال ما را راحت کند.

1877346

*ویسی گفته بود فکر کنید مس کرمان دیروز مساوی کرده است
خالدی در پاسخ به این سوال که آیا در طول بازی نتیجه بازی همزمان مس و سپاهان را چک می‌کردند گفت: ما اصلا به فکر نتیجه آن بازی نبودیم و می‌گفتیم وقتی همه چیز دست خودمان است، چرا باید به نتیجه آن مسابقه توجه کنیم؟ می‌دانستیم که مس نمی‌تواند سپاهان را ببرد اما فکر می‌کردیم شاید بتواند مساوی بگیرد که در آن صورت هم اگر بازی ما مساوی می‌شد، سقوط می‌کردیم؛ به همین دلیل تلاش کردیم تا ببریم و به فکر اما و اگر آن بازی نباشیم. از طرفی آقای ویسی به ما گفته بود هیچکس حق ندارد در طول بازی درباره نتیجه بازی مس کرمان سوال کند. او به ما گفت فکر کنید بازی مس کرمان و سپاهان دیروز تمام شده و مساوی کرده‌اند و شما باید ببرید تا بمانیم. ما با همین تفکر وارد زمین شدیم و خدا را شکر توانستیم سه امتیاز را بگیریم.

* ویسی برادری و همدلی را وارد تیم کرد
وی در خصوص تغییراتی که ویسی در نفت ایجاد کرد، توضیح داد: همه بازیکنان تیم ما باتجربه هستند و جزو بازیکنان قدیمی لیگ محسوب می‌شوند. ما فوتبال را بلد بودیم اما راه را اشتباه می‌رفتیم و آن هم به خاطر اشتباهات افرادی بود که در این باشگاه حضور داشتند. آقای ویسی که آمد، ما را به جاده اصلی آورد. ما در جاده خاکی بودیم و او ما را به آسفالت آورد و شکل تمرینات و شرایط فنی تیم ما کاملا تغییر کرد‌. ایشان هر روز تمرینات ما را طبق اصول بازی پیش رو طراحی می‌کرد و طوری به ما تمرین می‌داد که متوجه می‌شدیم از این بازی چه می‌خواهد و کار مدنظر او را انجام می‌دادیم. آقای ویسی رفاقت و همدلی را وارد تیم کرد و برادری و پدری خودش را برای تیم ثابت کرد؛ در این هشت هفته با ما اشک ریخت و با ما خندید و حتی هر جایی که کسی کم آورد، حاضر بود ماشین خودش را بفروشد.

* او خودش را به ما ثابت کرد و ما برای او جان دادیم
بازیکن باتجربه نفت با اشاره به شرایط مالی این تیم بیان کرد: قبل از بازی آخر قرارداد سال قبل را با ما تسویه کردند و قرارداد امسال را به ۶۲ درصد رساندند اما آقای ویسی در طول این هشت هفته مدام به ما می‌گفت پول بالاخره می‌آید اما اعتبار و اصالت این تیم دیگر برنمی‌گردد، شما بازیکنان ناجی این شهر هستید و می‌توانید اسم خودتان را در تاریخ ثبت کنید. طوری با ما صحبت کرد و خودش را به ما ثابت کرد که ما برای او جان دادیم. خدا را شکر که به هدف رسیدیم. برخی می‌گویند معجزه بود و برخی می‌گویند تلاش بچه‌ها و کار خدا. هر چه بود، خدا را شکر.

* در روز باخت فرار کردند و تنهایمان گذاشتند
خالدی در ادامه گفت: در غم‌ها و روزهای باخت ما بسیاری فرار کردند و ما را تنها گذاشتند و قایم شدند اما در روزهای برد همه پشت ما آمدند و تنها کسانی که در این مدت هیچوقت ما را رها نکردند، هواداران بودند که حتی در روزهای باخت به تمرین می‌آمدند و از ما به خاطر بازی خوب تشکر می‌کردند. هیچوقت به خاطر بازی خوب به تیمی امتیاز نمی‌دهند اما هواداران ما به تمرین می‌آمدند و در شرایطی که اگر من جای آنها بودم با بازیکنان دعوایم می‌شد، از ما تشکر می‌کردند. واقعا هواداران آبادانی بی نظیر هستند و فکر نمی‌کنم هیچ کجای دنیا مثل آبادانی‌ها باشند. دم این مردم خونگرم و بامعرفت گرم که همیشه پشت ما ایستادند و کنار ما بودند و در همه سفرها با ما آمدند. ما ته جدول بودیم و هشت امتیاز اختلاف داشتیم و حتی تاکتیک هم نداشتیم اما عبدالله ویسی آمد و حمایت هواداران از قبل هم بیشتر شد و توانستیم روسفید از زمین خارج شویم.

* ویسی ابتدای فصل می‌آمد برای سهمیه می‌جنگیدیم
او درباره دلیل عدم موفقیت سه مربی سابق نفت در این فصل( رضا پرکاس، فیروزکریمی، ادسون تاوارس) گفت: تیمی که پول نداشته باشد، باید یک مربی کاربلد و از جنس خودش بیاورد.‌ نمی‌شود هر سرمربی‌ای را به این تیم بیاوری که هدف‌شان چیز دیگری است. برای مثال سال قبل علی منصوریان به نفت آمد و ما ۱۶-۱۷ هفته بدون هیچ دریافتی‌ و در شرایطی که از فصل قبل هم طلب داشتیم، برای او بازی کردیم. ما تا هفته هفدهم به خاطر علی آقا که رفاقت و انسانیت داشت و ما را درک می‌کرد، بازی کردیم و سپس هم برای بازی جام حذفی نرفتیم که همه هواداران گفتند حق دارید. یا الان آقای ویسی برای هشت بازی آمد؛ شما فکر کنید اگر از اول فصل می‌آمد چه می‌شد؟ با این روحیه، انگیزه، تاکتیک و تمرینات برای سهمیه می‌جنگیدیم، نه اینکه برای بقا بجنگیم؛ حق مردم آبادان سهمیه و قهرمانی است. آقای ویسی در هشت هفته تیم را نجات داد و پارسال هم ما هفده هفته بدون پول بازی کردیم تا در نهایت خود علی آقا خسته شد و دیگر رویش نمی‌شد به بازیکنان نگاه کند و می‌گفت بازیکن خرج دارد. در واقع زمانی که مربی کاربلد در تیم حضور داشته باشد، بازیکنان هم شرایط بهتری پیدا می‌کنند اما در طول فصل مربیانی آوردند که نه آنها با ما سازگاری داشتند و نه ما با آنها و به همین دلیل رفته رفته تیم بیشتر به هم ریخت تا در نهایت هم آقای ویسی همه چیز را تغییر داد.

1877347

* این تیم باید هشت سال قبل سقوط می‌کرد 
خالدی در واکنش به اینکه در سال‌های اخیر هیچ وقت صنعت نفت شرایط خوبی نداشته اظهار داشت: هشت سال است داستان همین است. یکی از مدیران آبادان می‌گوید این یک پروژه هشت ساله برای آبادان است که به لیگ یک برود اما به همت چند مدیر فوتبالی و بازیکنان این تیم را حفظ کرده‌ایم، وگرنه این تیم باید هشت سال پیش به لیگ یک می‌رفت، نه الان. با این شرایط سال بعد هم همین است؛ بی پولی گریبان‌گیر تیم است، رختکن درست و حسابی نداریم، زمین نداریم، پول ندارند، هیچ چیزی ندارند. تنها دلخوشی این شهر فوتبال است اما فقط مردم پشت این تیم هستند. وقتی یک مدیر می‌گوید پروژه هشت ساله برای سقوط نفت وجود دارد، شرایط مشخص است. امسال هم با معجزه و تلاش و کمک سرمربی و دعای پدر و مادر ماندیم؛ حالا باید ببینیم سال بعد چه کار می‌کنند.

* اگر می‌خواهید شرایط خوبی داشته باشیم هزینه کنید
مدافع صنعت نفت در پاسخ به این سوال که برای تغییر شرایط این تیم باید چه اقدامی صورت بگیرد گفت: وقتی پول باشد و مثل بقیه تیم‌ها هزینه شود، همه چیز تغییر می‌کند. الان تیم ما ۱۰۰ میلیارد هم هزینه نکرده است؛ ۱۰۰ میلیارد کجا و ۵۰۰ میلیارد کجا و ۱۰۰۰ میلیارد تیم‌های دیگر کجا؟ برای مثال قرارداد ممی‌زاده، فرهادی، فردین و حتی بازیکنانی که سال قبل به استقلال رفتند، به حدی پایین است که رویم نمی‌شود بگویم. قرارداد بازیکن جوان ما ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون است که همان را هم ۶-۷ ماه نمی‌دهند و بعد از آن هم ۱۰ درصد می‌دهند که نمی‌تواند هیچ‌ کاری کند. طبیعتا این بازیکن نمی‌تواند با جان و دل بازی کند و در‌ نهایت هم‌ مجبور می‌شوی بازیکن درجه دو یا سه برای تیمت بگیری. اگر مسئولان می‌خواهند این تیم شرایط خوبی پیدا کند، باید هزینه کنند و یک بودجه‌ای برای آن تعیین کنند و بند ج باید حذف شود تا پالایشگاه و شرکت نفت کمک کنند. الان دو سه ماه طول می‌کشد تا پول به باشگاه برسد. خودشان بند ج را گذاشته‌اند و خودشان هم دور می‌زنند تا کم کم پول تزریق شود. اگر می‌خواهند تیم‌داری کنند و برای سهمیه بجنگند، باید بودجه‌ای در حد رقابت با تیم‌های دیگر داشته باشند تا مدیرعامل و سرمربی تکلیف خودشان را بدانند. سرمربی نباید با بازیکن درباره مسائل مالی صحبت کند و این تبدیل به یک دغدغه شود.

*برای یکدیگر جان می‌دهیم 
خالدی درباره تعصب و جنگندگی بازیکنان صنعت نفت بیان کرد: بازیکنان بزرگ تیم ما از طالب ریکانی تا حکیم نصاری، محمد طیبی و ... طوری با یکدیگر برادر هستند که جوان‌ها هم یاد گرفته‌اند. جوان‌های تیم از ما رفاقت و خونگرمی را یاد گرفته‌اند و طوری با هم زندگی می‌کنیم که حتی در باخت‌ها هم با یکدیگر بیرون می‌رویم؛ به همین دلیل صمیمیت تیم طوری بود که دوست داشتیم برای یکدیگر جان بدهیم و تلاش کنیم. برای مثال در بازی با ذوب آهن ده نفره بودیم و همه به عشق طالب می‌دویدیم و یا حتی در این بازی هم به خاطر طالب و مردم دویدیم و جنگیدیم. ما تعصب همدیگر را می‌کشیدیم و خدا را شکر بی ثمر نبود.

*معلوم است دوست دارند ما بمانیم اما هیچ کمکی به ما نشد
خالدی در پایان در واکنش به ادعای مس کرمان مبنی بر اینکه دوست دارند نفت در لیگ برتر بماند و داوری‌ها هم به همین دلیل به سود این تیم است، گفت: معلوم است که همه دوست دارند ما بمانیم. شهر آبادان، شناسنامه ایران است. همه ایران مرام و معرفت مردم آبادان را دوست دارند و به همین دلیل دوست دارند این تیم ریشه‌دار بماند. این تیم در کل کشور محبوبیت دارد. من در این مدت ندیدم یک نفر انرژی منفی بدهد؛ همه می‌گفتند شما می‌مانید. معلوم است که وقتی دل یک ایران پشت ما باشد، خدا هم ما را می‌بیند و با تلاش و پشتکار می‌مانیم اما ادعاهایی مثل سود بردن از داوری‌ها و حمایت پشت پرده از نفت بی اساس است. همه داوری‌ها به ضرر ما بود؛ برای مثال در بازی با استقلال من مرتکب پنالتی نشدم و داور پنالتی گرفت و نزدیک بود ببازیم و در بازی رفت هم برخوردی که پنالتی نبود، پنالتی اعلام شد و باختیم و حردانی باید اخراج می‌شد اما نشد. گل سپاهان به ما، گل نبود اما داور گل گرفت و در روزهای سخت‌مان باختیم. ما باید به داوری‌ها معترض باشیم. ادعای مس کرمان بیجا است. آنها باید خودشان تلاش می‌کردند و رفاقت‌شان را بیشتر می‌کردند تا بمانند؛ کاری که ما انجام دادیم و ماندیم. اشتباه مسی‌ها این بود که نگاه‌شان به پایین جدول بود و ما را دنبال می‌کردند اما ما به بالای جدول فکر می‌کردیم و موفق شدیم.

1877345

دیدگاه‌ها