کد خبر : 1938538 | 29 اردیبهشت 1402 ساعت 19:56 | 383.1K بازدید | 56 دیدگاه

خداحافظی فرناندز با تبریک به پرسپولیس

سرشناس‌ترین ستاره لیگ از ایران رفت

ستاره پرتغالی سپاهان اعلام کرد آخرین بازی خود برای این تیم را مقابل مس کرمان انجام داد.

سرشناس‌ترین ستاره لیگ از ایران رفت

به گزارش "ورزش سه"، مانوئل فرناندز در تابستان سال گذشته به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خریدهای سپاهان معرفی شد و انتقال پر سروصدایی به لیگ برتر ایران داشت، اما با وجود کیفیت فنی بالا و نمایش تاثیرگذاری که در زمان حضورش در ترکیب طلایی پوشان ارائه داد، بخاطر مصدومیت‌های پیاپی نتوانست آنطور که باید به میدان برود و برای ژوزه مورایس کار دربیاورد.

این ستاره ملی‌پوش سابق پرتغال که تجربه حضور در بنفیکا، والنسیا، اورتون و... را دارد، طی یک دهه اخیر در لیگ‌های ترکیه، روسیه و یونان به میدان رفت و فصل گذشته را همراه با سپاهان پشت سر گذاشت که نتوانست با جام قهرمانی کارش را تمام کند و با خاطره‌ای تلخ به پایان کارش در جمع طلایی‌پوشان رسید.

فرناندز پس از حضور ثابت در دیدار روز گذشته مقابل مس که منجر به برتری و البته نایب‌قهرمانی سپاهان در لیگ برتر شد، در فرودگاه کرمان گفت‌وگویی اختصاصی با خبرنگار "ورزش سه"، انجام داد و پیرامون یک سال بازی در ایران، قهرمانی پرسپولیس، علت ناکامی تیمش و ادامه فعالیت‌اش به صحبت پرداخت که مشروح گفت‌وگوی او را در ادامه می‌خوانید:

* آخرین مسابقه فصل مقابل مس کرمان چطور بود؟

بازی سختی بود؛ شرایطی مهیا شد که ما انتظارش را نداشتیم. ما برای قهرمانی و حریف برای جلوگیری از سقوط تلاش می‌کرد و به همین دلیل رقابت دشواری شد.

* عده‌ای معتقد هستند که عوامل خارج از فوتبال در نتایج و تعیین قهرمان لیگ برتر تاثیر گذاشت؛ این موضوع را قبول دارید؟

نه، جالب نیست که بخواهم بگویم چیزی بیرون از زمین فوتبال باشد. ما تیم صدرنشین جدول بودیم، اما در دیدار مقابل ملوان امتیاز از دست دادیم و پرسپولیس عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشت و در رتبه اول قرار گرفت و جا دارد به آنها تبریک بگوییم.

* حضور در ایران چطور بود؟

یک تجربه متفاوت و سخت برای من بود؛ به این دلیل که مدت زیادی مصدومیت داشتم، اما در زمان حضورم در مسابقات توانستم به تیمم کمک کنم تا بهترین نتایج را بگیریم.

1870850

* شما در سالیان اخیر در کشورهای روسیه و ترکیه بازی کردید، ولی انگار شرایط بهتری در ایران داشتید.

بله؛ مخصوصا در تیم کایسری اسپور که دلیل بازی نکردنم در آن تیم فوتبالی نبود و علت دیگری داشت. در یونان هم با یک آسیب‌دیدگی مواجه شدم که دیدارهای پایانی فصل را از دست دادم.

* فوتبال ایران را چطور دیدید؟ فیزیکی است؟

بله، فیزیکی است. اگر بخواهم با لیگ ترکیه مقایسه کنم، تفاوت زیادی دارد و حتی همان فیزیکی بودنش هم تفاوت دارد. به نظرم لیگ برتر ایران سبک متفاوتی دارد!

* گفته می‌شود آخرین بازی شما در ایران بود. دوباره در سپاهان می‌مانید یا آخرین بازی بود؟

بله، بازی آخرم برای تیم سپاهان بود و خیلی ممنونم بابت تمام زحماتی که برای من کشیدند و همه کارهایی که کردند. ای‌ کاش می‌توانستم نمایش بهتری از خودم ارائه کنم ولی بازی آخرم بود.

* شما فوتبالیست باکیفیتی هستید، اما در این فصل آن چهره خندان کمتر در شما دیده شد...

اگر من را بیشتر بشناسید و نزدیک‌تر باشیم، خنده را روی لب‌های من می‌بینید.

دیدگاه‌ها