کد خبر : 1938622 | 30 اردیبهشت 1402 ساعت 11:45 | 56.3K بازدید | 54 دیدگاه

یحیی فرمول قهرمانی را از برانکو گفت؛

راز جالب صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر

آمار قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر عینا شبیه اولین قهرمانی تیم برانکو است.

راز جالب صدرنشینی پرسپولیس در لیگ برتر

به گزارش ورزش سه، شاگردان یحیی گل محمدی در یک فصل پر فراز و نشیب سرانجام موفق شدند با پیروزی 4 بر صفر برابر نساجی مازندران در قائمشهر برای هشتمین بار قهرمان لیگ برتر خلیج فارس شوند و جام قهرمانی را بالای سر ببرند.  

سرخ پوشان پایتخت در حالی موفق به فتح جام قهرمانی لیگ برتر شدند که این ششمین قهرمانی این تیم در 7 سال اخیر بوده است. با پیروزی 4 بر صفر پرسپولیس در هفته سی ام رقابت‌های لیگ برتر، شاگردان گل محمدی در این فصل با آمار 20 برد، 6 مساوی و 4 باخت و با 46 گل زده و 13 گل خورده و کسب 66 امتیاز در صدر جدول ایستادند.  

نکته جالب توجه در خصوص این آمار و قهرمانی پرسپولیس آنجاست که این آمار جز در یک مورد عینا تکرار آمار پرسپولیس در لیگ شانزدهم است. در جایی که سرخ پوشان پایتخت در سومین فصل حضور برانکو در این تیم با کسب 20 برد، 6 مساوی، 4 باخت و 46 گل زده و کسب 66 امتیاز بعد از 9 سال موفق شدند بار دیگر قهرمان رقابت‌های لیگ برتر شوند تا یحیی گل محمدی بعد از یک سال وقفه با کپی برداری از برانکو ایووانکویچ بار دیگر پرسپولیس‌های را به جام قهرمانی برساند.

1877566

تنها وجه تمایز پرسپولیس لیگ شانزدهم و بیست و دوم در تعداد گل خورده است. سرخ پوشان در این فصل در حالی به عنوان قهرمانی رسیدند دروازه این تیم 13 بار توسط حریفان باز شد اما در لیگ شانزدهم 14 گل دریافت کردند تا همین یک گل خورده وجه تمایز پرسپولیس لیگ شانزدهم با لیگ بیست و دوم باشد.

گفتنی است پرسپولیس  لیگ بیست و دوم، در این فصل با دریافت 13 گل موفق شد، آمار بهترین خط دفاعی این تیم در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر را به خود اختصاص دهد تا شاگردان گل محمدی علاوه بر کسب عنوان قهرمانی یک رکورد جدید را به نام خود به ثبت برسانند.

دیدگاه‌ها