کد خبر : 1938650 | 30 اردیبهشت 1402 ساعت 13:46 | 60K بازدید | 12 دیدگاه

پایان قرارداد دژاگه با فولاد و بازگشت به آلمان

تتویی که کاپیتان سابق تیم ملی را به ایران برمی‌گرداند!

کاپیتان سابق تیم ملی ایران با پایان قراردادش با فولاد به آلمان بازخواهد گشت و باید دید دوباره او را در لیگ برتر ایران خواهیم دید یا خیر.

تتویی که کاپیتان سابق تیم ملی را به ایران برمی‌گرداند!

به گزارش "ورزش سه"، اشکان دژاگه یکی از ستاره‌های فوتبال ایران در دهه ۹۰ بوده؛ او با وولفسبورگ قهرمان آلمان شد و تصمیم گرفت با پیراهن تیم ملی ایران به جای حضور در نسل طلایی فوتبال آلمان در مسابقات بین المللی حضور یابد.

او با تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان همراه با ستاره‌های چون مسعود اوزیل، متس هوملس، مانوئل نویر، بواتنگ، سامی خدیرا قهرمان اروپا شده و حتی گلزنی کرده بود. آلمان در آن مسابقات با برتری ۴-۰ مقابل انگلستان در فینال به قهرمانی رسید، جامی که به جز ستاره‌های آلمانی الماس‌های دیگری چون جووینکو، بالوتلی، تئو وولکات، مارکیزیو، کاندروا، جیمز میلنر، جو هارت، خاوی گارسیا، ناچو مونرال، خاوی مارتینز، بویان کرکیچ، آزپلیکوئتا و آنتونیو آدان به دنیای فوتبال معرفی کرد.

دژاگه که در تیم‌های ملی پایه آلمان ۱۵ گل در ۵۰ دیدار به ثمر رسانده بود اما تصمیم دیگری برای خودش گرفت و خواست تا در تیم ملی ایران و زیر نظر کارلوس کی‌روش کارش با ادامه بدهد، دقیقا به معنای تتویی که پشت گردنش است و نوشته: "Never forget where you're from" (هیچوقت فراموش نکن که کجایی هستی).

او اولین بازی ملی خود را در سال ۲۰۱۲ برابر قطر انجام داد و در همان دیدار ابتدایی دو گل زد تا ستاره فوتبال ایران شود. ماجراجویی‌های دژاگه با تیم ملی ایران در جام جهانی ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و همچنین دو جام ملت‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹ ادامه داشت و در تیم منتخب جام ۲۰۱۹ نیز حضور داشت. او در این مدت با پیراهن تیم‌های وولفسبورگ، فولهام، العربی قطر و ناتینگهام فارست به میدان رفت و در حالی که از استقلال و پرسپولیس به عنوان مشتریان پر و پا قرص وی نام برده می‌شد در لیگ هجدهم به همراه مسعود شجاعی و احسان حاج‌صفی سه کاپیتان تیم ملی به تراکتور آمد و توانست در سه سال حضورش جام حذفی را همراه با صعود به لیگ قهرمانان آسیا جشن بگیرد.

دژاگه پس از حضور یک ساله در الشحانیه قطر به فوتبال ایران و این‌بار فولاد خوزستان بازگشت. رابطه خوب جواد نکونام با وی باعث شد تا او به آمدن به اهواز ترغیب شود و البته دژاگه یک فصل خوب را در اهواز گذراند و ‌مرد مورد اعتماد هر دو سرمربی این فصل فولادی‌ها در میانه میدان بود. او البته در دقیقه ۹۶ دیدار رفت برابر تراکتور مقابل تیم سابقش گل زد تا شاید تلخ‌ترین گل زندگی‌اش را زده باشد. حال دژاگه قراردادش با فولاد به پایان رسیده و به آلمان باز می‌گردد و باید دید در ادامه چه تیمی را برای ادامه فوتبالش انتخاب خواهد کرد.

عکس ها: مهزیار شهنی

1877599

دیدگاه‌ها