کد خبر : 1938761 | 30 اردیبهشت 1402 ساعت 21:08 | 7.8K بازدید | 2 دیدگاه

كاپوچيانى: بايد با ايران به دسته اول آسيا صعود كنيم

پيشنهاد ورود دومليتى‌ها به تيم ملى بسكتبال زنان

سرمربى يونانى تيم ملى بسكتبال بانوان ايران مى‌گويد كار سختى براى تغييرات اساسى در مدت سه ماه خواهد داشت.

پيشنهاد ورود دومليتى‌ها به تيم ملى بسكتبال زنان

به گزارش "ورزش سه"، تيم ملى بسكتبال بانوان ايران چند سالى است كه مجوز حضور در ميادين بين المللى را اخذ كرده و حالا بعد از حضور در چند تورنمنت فدراسيون بسکتبال برای هدایت دختران بسكتباليست "النی كاپوچيانى" یونانی را انتخاب کرده است.

کاپوچیانی در اولين نشست خبری خود در ايران پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود و در مورد چگونگى حضورش در ایران گفت.

* به تمرين ما بيايد تا تاثير حضورم را ببينيد

ماموریت من اینجا هدایت تیم در آسیا برای رسیدن به دسته اول است. سه ماه فرصت دارم بچه‌ها را بهتر کنم و تضمیمن می‌کنم تاثیرات خوبی روی آنها خواهیم گذاشت که در آینده کارشان هم اثرگذار خواهد بود. برنامه ما کوتاه مدت است و اگر زمان بیشتری داشتم، فرایند هم متفاوت می‌شد. بازیکنان خیلی خوب و منظمی هستند و همکاری خوبی دارند. البته باید عادت‌هایشان را تغییر بدهیم. مشتاق یادگیری هستند. شما را دعوت می‌کنم که به تمرین ما بیایید و تاثیرات ما را ببینید. 

* پيشنهاد دادم از بازيكنان دومليتى استفاده كنيم

ما تعداد مشخص و محدودی بازیکن داریم. شاید بازیکنان ما از نظر جثه بزرگ نباشند، اما از نظر سرعت خوب هستند. ایران استعدادهای خوبی دارد و قطعا این موضوع به برنامه بلندمدت نیاز دارد. ما هم تلاش خود را می‌کنیم. اگر تمامی دختران ما، نه فقط ملی‌پوشان بسکتبال، شانس این را داشته باشند که بسکتبال را تماشا کنند برایشان تجربه ارزشمندی خواهد بود. 
من همه حريفان را به خوبی نمی‌شناسم. اردن، اندونزی و مالزی را بررسی کرده‌ام. تایلند میزبان است و تیم خوبی دارد. کار هم سخت است. قزاقستان را خوب نمی‌شناسم اما تلاش می‌کنیم موثر کار کنیم. خیلی از تیم‌هایی که در این مسابقات حضور دارند از بازیکنان دوملیتی استفاده می‌کنند. مثلا اردن از بازیکنان دوملیتی استفاده می‌کند. اگر ما هم بتوانیم از این شرایط استفاده کنیم خوب است. من هم پیشنهاد داده‌ام از ایرانیان مقیم خارج استفاده کنیم. شاید نشود اما عادلانه نیست تیم من با بازیکنان یکدست ایرانی به مصاف تیم‌هایی برود که بازیکنان دوملیتی دارند. 

1877827

* بازیکنان ایران عاشق بسکتبال و تمرین هستند

سطح بسکتبال اروپا با آسیا کاملا متفاوت است. بسکتبال در اروپا قوی‌تر، برنامه‌ها بلندمدت‌تر، و محبوبیت این رشته هم بیشتر است. اگر کسی در ایران سرمایه‌گذاری کند و صبور باشد از اروپا هم بهتر خواهد بود. زمان، برنامه و متخصصان این حوزه را می‌خواهد. سه سال قبل در لبنان بودم. بسکتبال اینجا متفاوت نیست، بلکه ذهنیت و تفکر متفاوت است. بازیکنان ایران عاشق بسکتبال و تمرین هستند، اما شاید فرمان‌پذیری و منیت‌شان نسبت به قوانین سخت‌تر است. باید به نحوه آموزش اهمیت بدهیم که قوانین را بهتر جا بیندازیم. اینجا کار کردن بهتر از لبنان است چون فرمان پذیری بچه‌ها متفاوت است. 

* براى آموزش به بازيكنان زمان نياز داريم

در اردوی تیم ملی دو گروه داریم، گروه باتجربه و گروه جوان‌تر. حدود ۲۲ نفر حضور دارند و تقسیم‌بندی کرده‌ایم. اما بر هر دو گروه نظارت دارم. همه هم استعداد دارند. تمرین هر دو گروه به صورت همزمان سخت است. ۱۵ نفری هم که حضور دارند بهترین تلاش را می‌کنند تا یکی دو هفته آینده هم فرصت داریم که نفراتی اضافه شوند. 
یک سال قبل در لبنان بودم و تیم گروه بهمن را آنجا دیدیم. شناخت نسبی در مورد بازیکنان پیدا کردم. اطلاعاتی هم باید خودم به دست می‌آوردم. شاید بازی‌شان شکل اروپا نباشد، اما عاشق بسکتبال هستند. بازیکنان بزرگی حضور دارند که ما بابت آموزش به آنها زمان لازم داریم. 

دیدگاه‌ها