کد خبر : 1938847 | 31 اردیبهشت 1402 ساعت 10:56 | 9.1K بازدید | 3 دیدگاه

نشست تاج با مدیران باشگاه‌ها درباره سقف قرارداد

مهدی تاج بعد از پایان بازی‌های حذفی نشستی را با مدیران باشگاه‌ها برگزار می‌کند.

نشست تاج با مدیران باشگاه‌ها درباره سقف قرارداد

به گزارش "ورزش سه"، فدراسیون فوتبال به تازگی فصل نقل و انتقالات در لیگ برتر و لیگ یک را اعلام کرد اما تاکید داشت که تیم‌ها پیش از مشخص شدن بودجه نباید با بازیکن جدیدی قرارداد امضاء کنند. صحبت‌هایی که پیرامون بودجه مطرح شد، این شائبه را پیش آورد فدراسیون فوتبال یک بار دیگر به دنبال اجرای سقف قرارداد در لیگ برتر است اما مهدی تاج چنین دیدگاهی ندارد.

تجربه ثابت کرده در گذشته سقف قرارداد نه تنها موجب کنترل دستمزدها در فوتبال ایران نشده بلکه نتیجه عکس هم داشته و حتی موجب پرداخت‌های غیر قانونی از سوی باشگاه‌ها به بازیکن و مربی شده است. این بار تاکید فدراسیون فوتبال مشخص شدن بودجه باشگاه‌ها و قرارداد بر اساس توان مالی است تا در جریان فصل هیچ باشگاهی به خاطر قراردادهای منعقده به مشکل بر نخورد. به واقع خرید بر اساس توان مالی دیدگاه فدراسیون فوتبال است.

در همین راستا قرار است، به زودی مهدی تاج نشستی با مدیران باشگاه‌های لیگ برتر داشته باشد تا نظرات و راهکاری های آنها را برای کنترل دستمزدها بازیکنان و مربیان جویا شود و اگر این نظرات و راهکارها قابلیت قانون شدن داشته باشد آنها را به هیات رئیسه سازمان لیگ ارایه می دهد تا مصوب شود.

هم چنین قرار است در فصل جدید به منظور کنترل دستمزدها حضور بازیکنان خارجی در تیم‌های لیگ برتر افزایش یابد. هر چند برخی از خارجی‌هایی که به لیگ برتر می‌آیند، با وجود قرارداد چند صد هزار دلاری فاقد کیفیت هستند و این هم قرار است یکی از موضوعات مورد بحث مهدی تاج با مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر باشد.

دیدگاه‌ها