کد خبر : 1939172 | 01 خرداد 1402 ساعت 18:08 | 57.4K بازدید | 13 دیدگاه

انتقاد روبیالس از رئیس لالیگا:

حق با وینیسیوس است، به تباس توجه نکنید

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا اتفاقات بازی دیشب رئال مادرید و والنسیا و حملات نژادپرستانه به وینیسیوس را محکوم و از بیانیه رئیس لالیگا درباره این ماجرا انتقاد کرد.

حق با وینیسیوس است، به تباس توجه نکنید

به گزارش "ورزش سه"، حملات نژادپرستانه‌ای که دیشب در استادیوم مستایا در جریان دیدار دو تیم رئال مادرید و والنسیا به وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال، شد همچنان جنجالی و خبرساز است. لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، دقایقی پیش در مقابل رسانه‌ها قرار گرفت تا موضع رسمی این فدراسیون درباره حملات به وینیسیوس و نژادپرستی در فوتبال این کشور را توضیح دهد.

روبیالس با صراحت لهجه نژادپرستی و حملات به وینیسیوس را محکوم کرد و گفت: "این موضوع ابعادی پیدا کرده که فراتر از فوتبال است. ما در این کشور مشکل داریم؛ رفتار ما درست نیست، آموزش کافی ندیده‌ایم و معضل بزرگ البته نژادپرستی است. تا زمانی که حتی یک نفر به خاطر رنگ پوستش با یک توهین روبرو بشود یعنی ما مشکل جدی داریم".

1878498
رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در نشست خبری امروز با رسانه‌ها

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در ادامه صحبت‌هایش گفت: "نژادپرستی نام کل کشور را لکه‌دار می‌کند. حتی یک مورد نژادپرستی برای لکه‌دار شدن نام یک شهر، باشگاه یا کل کشور کافی است. ما کشوری مهمان‌دوست هستیم و تا زمانی که حتی یک نفر، چه وینیسیوس جونیور چه هر زن و مرد دیگری، باشد که مورد توهین قرار بگیرد ما با تمام قوا از او حمایت کرده و با او اعلام همبستگی می‌کنیم".

روبیالس از ارتباطی که بین توهین‌ها و رفتار وینیسیوس برقرار می‌شود انتقاد کرد و گفت: "نمی‌شود گفت علت این توهین‌ها رفتار او در زمین است. قضاوت درباره رفتار یک فوتبالیست به عهده داور است. حق، خیلی بیشتر از آنکه به نظر می‌رسد، با وینیسیوس است. ما هدفی برای خودمان تعیین کرده‌ایم و قصد داریم تا زمانی که وینیسیوس و هر بازیکن دیگری هرگز با نژادپرستی مواجه نشود به مبارزه بی‌امان با این معضل ادامه بدهیم".

رئیس فدراسیون اسپانیا در ادامه از رئیس فدراسیون فوتبال برزیلی برای سفر به کشورش دعوت کرد و در پیامی خطاب به خاویر تباس، رئیس لالیگا، گفت: "کمتر کشوری به اندازه اسپانیا شیفته فوتبال برزیل است. هزاران نفر فوتبالیست برزیلی به اینجا آمده‌اند و در آرامش زندگی کرده‌اند و باید به زندگی در آرامش ادامه بدهند. از رئیس فدراسیون برزیل دعوت می‌کنم به اینجا بیاید یا من می‌توانم به برزیل بروم تا درباره مبارزه با این معضل همکاری کنیم. در ضمن از همه می‌خواهم رفتار رئیس لالیگا را فراموش کنند که با بازیکنی که به شدت مورد حمله قرار گرفته وارد جدل شده است. این کار نباید انجام می‌شد".

1878499

دیدگاه‌ها