کد خبر : 1939206 | 01 خرداد 1402 ساعت 20:39 | 25.5K بازدید | 17 دیدگاه

من، سفیر رئال مادرید، محکوم می‌کنم

روبرتو کارلوس: توهین را بس کنید‌، لعنت به نژادپرستی

روبرتو کارلوس، ستاره سابق رئال مادرید و اسطوره فوتبال برزیل، از هموطنش وینیسیوس جونیور در مقابل حملات نژادپرستانه حمایت کرد.

روبرتو کارلوس: توهین را بس کنید‌، لعنت به نژادپرستی

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، که پیش از این بارها در مسابقات تیمش در لالیگا هدف حملات شدید و توهین‌های نژادپرستانه قرار گرفته بود دیشب در دیدار مقابل والنسیا در ورزشگاه مستایا با یکی از شدیدترین حملات نژادپرستانه مواجه شد.

هواداران والنسیا از دقیقه اول مسابقه بی‌وقفه علیه وینیسیوس شعارهای نژادپرستانه سر داده و او را با دشنام‌های رکیک و صدای میمون آزار دادند. در دقایق پایانی چندین بازیکن والنسیا به وینی حمله کرده و در حالی که یک بازیکن حریف گردن او را گرفته و قصد خفه کردنش را داشت ستاره برزیلی رئال به دلیل ضربه زدن به صورت او با کارت قرمز مواجه شده و از زمین اخراج شد.

1878544

وینیسیوس بعد از بازی اعتراض شدیدی به نژادپرستی در فوتبال اسپانیا داشت و تا این لحظه موجی از حمایت‌ها از ستاره برزیلی رئال از طرف ستاره‌های سابق و فعلی فوتبال به راه افتاده است.

روبرتو کارلوس، اسطوره برزیل و رئال مادرید، در حساب اینستاگرامش پیامی خطاب به وینیسیوس جونیور منتشر کرد و نوشت: "من روبرتو کارلوس هستم، سفیر رئال مادرید. من به عنوان یک انسان به شدیدترین شکل ممکن علیه رفتارهای نژادپرستانه زشتی که دیشب در مستایا علیه وینیسیوس شاهد بودیم موضع می‌گیرم و آنها را محکوم می‌کنم."

مدافع سابق برزیلی در ادامه این پیام نوشت: "ادامه این گونه رفتارها به هیچ وجه قابل قبول نیست و امیدوارم تمهیداتی در دستور کار قرار بگیرد که شاهد پایان این اهانت‌ها باشیم. نه به نژادپرستی."

1878546

لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، امروز به اتفاقات دیشب واکنش نشان داد و ضمن حق دادن به وینیسیوس از بیانیه خاویر تباس، رئیس لالیگا، که با لحنی جدلی ستاره برزیلی را خطاب قرار داده بود انتقاد کرد. رونالدو نازاریو، دیگر ستاره برزیلی سابق رئال مادرید، هم ساعتی پیش مثل روبرتو کارلوس علیه نژادپرستی پیامی منتشر و با وینی همدردی کرد.

دیدگاه‌ها