کد خبر : 1939324 | 02 خرداد 1402 ساعت 13:17 | 11.1K بازدید | 2 دیدگاه

ستاره توگویی العین، رقیب علی دایی را جا گذاشت

لابا کودجو برای دومین فصل متوالی آقای گل امارات شد و به رکورد خیره کننده 86 گل برای العین در چهار فصل دست یافت.

ستاره توگویی العین، رقیب علی دایی را جا گذاشت

به گزارش "ورزش سه"، لابا کودجو مهاجم توگویی العین توانست عنوان بهترین گلزن این فصل از رقابت‌های ادنوک لیگ را از آن خود کند تا این باشگاه رکورد داشتن بیشترین آقای گل لیگ امارات را از خود بر جا بگذارد.

این بازیکن تا هفته آخر لیگ امارات، رقابت سختی با علی مبخوت داشت و در نهایت با 28 گل زده بالاتر از اسطوره تیم ملی امارات قرار گرفت که 27 گل را وارد دروازه رقیبان کرد. رقابت میان این دو بازیکن در سه فصل گذشته وجود داشته و لابا کودجو برای دومین فصل متوالی، آقای گل امارات شد.

علی مبخوت که در جدول برترین گلزنان ملی با 81 گل زده در رتبه هفتم ایستاده و یکی از بازیکنانی است که رتبه دومی علی دایی را تهدید می‌کند، نتوانست در رقابت با ستاره توگویی العین پیروز شود.

1878715

آقای گلی کودجو سبب شد تا رتبه مشترک العین و الوحده در داشتن بیشترین کفش طلای امارات به هم بخورد. تا پیش از این، بازیکنان این دو تیم در 10 فصل، آقای گل امارات شده بودند ولی حالا العین به لطف لابا کودجو، به تنهایی در صدر ایستاد و پیشتاز این رقابت شد.

لابا کوجو در 4 فصل با العین، 86 گل در لیگ حرفه ای ادنوک به ثمر رساند. او در اولین فصل حضور در این تیم 19 گل وارد دروازه حریفان کرد، فصلی که به دلیل همه گیری ویروس کرونا لغو شد و علی رغم تصمیم کمیته فنی لیگ حرفه ای برای محاسبه گل‌های این بازیکن، اما او عنوان آقای گلی را به دست نیاورد.

او در فصل دومش با العین 13 گل زد، در فصل سوم که لیگ گذشته بود نیز 26 بار دروازه رقبا را باز کرد و سرانجام امسال توانست با 28 گل زده، رکوردشکنی کرد.

از زمان برگزاری لیگ امارات، تاکنون عنوان آقای گلی به دوازده باشگاه اماراتی رسیده است. العین با یازده، الوحده با 10، الوصل و شباب الاهلی با پنج، الشارجه و الجزیره در چهار، النصر و الشعب در سه، الامارات و بنی یاس در 2، و الخلیج و دبی نیز در یک فصل عنوان آقای گلی را از آن خود کرده اند.

1878716

دیدگاه‌ها