کد خبر : 1939337 | 02 خرداد 1402 ساعت 14:07 | 20.6K بازدید | 5 دیدگاه

همه نگران وینیسیوسیم

خشم آنچلوتی: وینی قربانی است نه گناهکار

کارلو آنچلوتی در نشست خبری امروز خود بار دیگر از وینیسیوس دفاع کرد و گفت که هیچکس فراموش نکند که وینیسیوس در جریانات اخیر قربانی است و نه مقصر.

خشم آنچلوتی: وینی قربانی است نه گناهکار

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید فردا در برنابئو میزبان رایووایه‌کانو است و پس از شکست پرحاشیه و جنجالی در زمین والنسیا به دنبال کسب سه امتیاز خواهد بود. کارلو آنچلوتی در نشست خبری این بازی شرکت کرد و مطابق انتظارات بیشتر سوال‌ها پیرامون توهین‌های نژادپرستانه علیه وینیسیوس در مستایا بود که بازتاب‌های فراوانی در رسانه‌های دنیا داشت. باشگاه رئال مادرید رسما به خاطر وینیسیوس به دادستانی کل اسپانیا شکایت کرده است.

1878451

آنچلوتی در نشست خبری این بازی و در دفاع از وینیسیوس گفت: «واقعیت این است که وینیسیوس یک قربانی است و نه مقصر. گاهی می‌گویند مقصر است چون هواداران رقیب را تحریک می‌کند اما واقعیت چیز دیگری است. هیچکس فراموش نکند که وینیسیوس یک قربانی است و نه گناهکار. مقصر تماشاگرانی هستند که به شکلی احمقانه علیه او شعار می‌دهند. در زمین مایورکا، وایادولید هم شاهد شعارهای نژادپرستانه گروهی علیه وینی بودیم. به نظر می‌رسد این توهین‌ها به یک عادت تبدیل شده است. چرا در اسپانیا باید چنین شعارهایی عادی باشد؟ دیگر خسته شده ایم از بس در هر بازی چنین توهین‌هایی را شنیده ایم. پشت نیمکت هم هواداران رقیب انواع توهین‌ها را به ما می‌کنند. این روند باید متوقف شود. در بازی برابر والنسیا شاهد اتفاقی بودیم که نباید رخ می‌داد. از نظر من اسپانیا کشوری نژادپرست نیست ولی مثل کشورهای دیگر، نژادپرستی قطعا در اسپانیا هم وجود دارد. امیدوارم لالیگا و نهادهای مسئول چاره ای برای تمام کردن این وضعیت بیندیشند.»

1878239

کارلتو در مورد شرایط روحی وینسیوس گفت: «همه نگران او هستیم. از نظر من اینکه همه جا در مورد توهین‌ها به وینی صحبت می‌شود، اتفاقی خوب و مثبت است. این بهترین فرصت برای چاره اندیشی است. وینی غمگین است و امروز تمرین نکرد چون کمی مصدومیت از ناحیه زانو داشت. او از بازی بعدی محروم است و همین کارت قرمزی که به او در بازی برابر والنسیا دادند نیز می‌تواند موضوع یک بحث جدی دیگر باشد.»

در بازی برابر والنسیا وینی به خاطر ضربه به هوگو دورو اخراج شد ولی داور VAR لحظه ای که دورو گردن وینیسیوس را گرفته بود را به داور نشان نداد. داور VAR این بازی دیروز با حکم فدراسیون از داوری کنار گذاشته شد. کارلتو در این رابطه گفت :«دستکاری کردن تصاویر از نظر من اتفاق بسیار بد و وخیمی است. نمی دانم عامدانه بود یا داور صحنه خطا روی وینی را ندید. ابتدا گلر والنسیا و سپس دورو به وینی حمله کردند. وقتی به شما حمله می شود باید از خودتان دفاع کنید.»

مشکل در فوتبال اسپانیا: «محکوم کردن کافی نیست. ما خیلی وقت است که این کار را شروع کرده ایم اما هنوز اقدامی برای پایان دادن به این مشکل نژادپرستی انجام نشده است. در انگلیس به بازیکن توهین نمی‌کنند و این موضوع خیلی وقت پیش حل شده است. در مسابقات فوتبال انگلیس شما پلیس نمی‌بینید ولی اینجا شما همه جا ماشین پلیس می‌بینید. انگار وارد جنگ می‌شوید. در انگلیس علیه نژادپرستی، اقدامات شدیدی انجام داده اند.»

چه چیزی شما را در 48 ساعت گذشته بیش از همه ناامید کرده است؟: «منتظر هستم ببینم چه اتفاقی می‌افتد. امیدوارم حکمی جدی صادر شود و البته واضح است که نگرانم، زیرا برای من بسیار مهم است که فدراسیون و لالیگا اقدامی جدی انجام دهند.»

1878259

پروتکل‌های ضد نژادپرستی منسوخ شده: «بله، فکر می‌کنم اینطور است. اگر قرار به اعمال پروتکل باشد، باید هنگام ورود اتوبوس به ورزشگاه اعمال شود. کسانی که می‌گویند وینیسیس هواداران را تحریک می‌کند، پس چرا قبل از شروع بازی توهین‌ها به او شروع شد؟ بله، 46000 نفر توهین نمی‌کردند و من عذرخواهی می‌کنم، اما آن‌ها یکی دو نفر هم نبودند. این پروتکل باید دو ساعت قبل از بازی و در طول بازی اعمال شود.»

پنج فصل حضور وینی در رئال و اولین سالی است که به او توهین می‌شود: «گفتم که اسپانیا از نظر من کشور نژادپرستی نیست اما نژادپرستی وجود دارد. این روند در زمین‌های فوتبال باید متوقف شود. وینی در دو فصل اخیر بیشتر مطرح شده و درخشیده و حالا رقبا او را به عنوان یک دشمن ورزشی می‌بینند.»

احتمال رفتن وینیسیوس خارج از اسپانیا: «فکر نمی‌کنم، زیرا او عاشق فوتبال و رئال مادرید است. عشق او به این باشگاه بزرگ است و می‌خواهد فوتبالش را اینجا ادامه دهد.»

آیا از اینکه بازیکنان خود را به رختکن نفرستاده اید پشیمان هستید؟ «این چیزی است که من به آن فکر کردم، بله. از بازیکنانم پرسیدم که آیا می‌خواهند ادامه دهند یا نه ولی داور گفت همه چیز تحت کنترل است و بنابراین این احتمال همانجا خاتمه یافت. امیدوارم هرگز مجبور به انجام این کار نباشم، زیرا نمی‌خواهم. این داور است که مسئول تصمیم گیری است.»

دیدگاه‌ها