کد خبر : 1939406 | 02 خرداد 1402 ساعت 18:41 | 38K بازدید | 12 دیدگاه

رئیس لالیگا کوتاه نمی‌آید

جنجال جدید تباس: به رونالدو هم مثل وینی حمله می‌شد!

خاویر تباس، رئیس لالیگا، بار دیگر از پروتکل‌های مبارزه با نژادپرستی این لیگ دفاع کرد و گفت حملات به وینیسیوس جونیور شبیه حملاتی است که در گذشته در اسپانیا به کریستیانو رونالدو می‌شد.

جنجال جدید تباس: به رونالدو هم مثل وینی حمله می‌شد!

به گزارش "ورزش سه"، وینیسیوس جونیور، ستاره برزیلی رئال مادرید، این هفته در دیدار تیمش مقابل والنسیا بار دیگر هدف حملات نژادپرستانه هواداران این تیم قرار گرفت و در نهایت، در وقت‌های تلف‌شده انتهای مسابقه بعد از درگیری‌ای که بین بازیکنان دو تیم اتفاق افتاد کارت قرمز دریافت کرد و از زمین اخراج شد.

وینیسیوس جونیور بعد از بازی انتقادهای تندی از نژادپرستی در اسپانیا کرد و با انتشار ویدیویی ثابت کرد که در ورزشگاه علیه او حملات شدید نژادپرستانه شده است. اما واکنش‌های عجیب خاویر تباس، رئیس لالیگا، دنیای فوتبال را شوکه کرده و او را هدف انتقادهای شدید قرار داده است. تباس ابتدا با انتشار یک توئیت از وینیسیوس خواست پیش از انتقاد از لالیگا اطلاعاتش را بیشتر کرده و درباره تلاش‌های این لیگ برای مبارزه با نژادپرستی مطالعه کند.

1878818

خاویر تباس امروز بار دیگر به اظهارات عجیبش درباره نژادپرستی در لالیگا ادامه داد و در توییت دیگری با دفاع دوباره از لیگ اسپانیا حملات علیه وینیسیوس را به حملات سال‌ها پیش علیه کریستیانو رونالدو در روزهای حضورش در رئال مادرید تشبیه کرد. تباس در یک توییت نوشت: "ما می‌دانیم که مدت‌ها است وینیسیوس جونیور با مشکل نژادپرستی مواجه است. ما درباره این مسئله با تمام قدرتی که در اختیارات‌مان بوده اقدام کرده‌ایم. در بازی‌هایی که او حضور داشته اقدامات ویژه انجام شده، 9 شکایت به مراجع قضایی ارسال شده و برای شناسایی افراد خاطی با پلیس همکاری شده است. ولی ستاره‌های جهانی هدف حملات نفرت‌پراکن قرار می‌گیرند. این اتفاقی است که برای کریستیانو رونالدو افتاد و حالا برای وینیسیوس می‌افتد. ما باید این حملات غیر قابل تحمل را متوقف کنیم، حملاتی که بهترین بازیکنان ما را هدف می‌گیرد."

1878821

رئیس لالیگا در ادامه توییت‌های خود از لالیگا و جامعه اسپانیا دفاع کرد و نوشت: "راه‌حل این نیست که کل جامعه اسپانیا نژادپرست خوانده شود. نمی‌شود ظرف چند روز همه چیز را درست کرد. این که گفته می‌شود لالیگا، باشگاه‌هایش و هوادارانش نژادپرست هستند درست نیست. تنها راه‌حل موثر با همکاری لیگ‌ها، نهادهای انضباطی و همکاری بین‌المللی با هدف ریشه‌کن کردن تنفر از فوتبال میسر می‌شود."

کارلو آنچلوتی، سرمربی رئال مادرید، در نشست خبری امروز خود بار دیگر حملات علیه وینیسیوس را محکوم کرده ولی گفت او با وجود ناراحتی شدید رئال مادرید را ترک نخواهد کرد. او همچنین گفت لالیگا برای مقابله با نژادپرستی باید از مدلی شبیه به لیگ برتر انگلیس استفاده کند.

دیدگاه‌ها