کد خبر : 1939414 | 02 خرداد 1402 ساعت 20:03 | 265.8K بازدید | 215 دیدگاه

بازگشت قهرمان سابق به سطح اول فوتبال

حالا 2 استقلال در لیگ برتر داریم!

بازگشت به لیگ برتر طی ۴۵ دقیقه، سرنوشت تیمی است که لقب قهرمان سابق فوتبال ایران را یدک می‌کشد.

حالا 2 استقلال در لیگ برتر داریم!

به گزارش “ورزش سه” جنگ برای صعود به لیگ برتر از لیگ یک، درست مثل قهرمانی در لیگ برتر به هفته آخر کشیده شد. جدا از شمس آذر قزوین که از هفته‌ها قبل حضورش در سطح اول باشگاهی ایران را تضمین کرده بود، سه تیم استقلال خوزستان، سایپا و فجر شهیدسپاسی برای به دست آوردن سهمیه دوم صعود به لیگ برتر با حریفان خود جنگ داشتند.

ویدئو: 301582

با این حال از همان ابتدا هم شاگردان سیدسیروس پورموسوی در استقلال خوزستان، دست بالاتر را برای صعود داشتند. چرا که از امتیاز بالاتری نسبت به دو حریف خود برخوردار بودند و از طرف دیگر در خانه با حریفی مثل آرمان‌گهر سیرجان بازی داشتند که دغدغه‌ای برای صعود یا سقوط از لیگ یک ندارد.

همین هم باعث شد تا استقلال خوزستان طوفانی‌تر از آنچه فکرش را می‌کردیم کار خود را آغاز کند. در دقیقه ۱۵، نوبت به علی هلیچی رسید تا از سانتر انجام شده به محوطه جریمه نهایت استفاده را ببرد و با ضربه سر گل اول را وارد دروازه حریف کرمانی کند.

1878841

موتور استقلالی‌ها که تازه روشن شده بود، هشت دقیقه بعد گرم‌تر شد و در دقیقه ۲۴، بر روی یک ضد حمله، جواد آقایی‌پور از پاس در عمق وزیری‌پناه نهایت استفاده را برد و با حرکتی‌ شیرجه‌ای گل دوم را به تور دروازه آرمان‌گهر چسباند.

این پایان کار نبود و هفت دقیقه بعد، استقلالی‌ها یورش دیگری به سمت دروازه حریف قرمزپوش خود داشتند. این مرتبه آقایی‌پور در نقش سازنده ظاهر شد و با ارسال پاسی برای بهروز بارانی او را در موقعیت گلزنی قرار داد و این بازیکن با شوتی به قعر دروازه اختلاف را ۳ برابر کرد.

نکته جالب توجه اما حضور هواداران فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و استقلال خوزستان روی سکوها برای تشویق شاگردان پورموسوی برای برپا کردن جشن صعود بود و در حالی که آن‌ها برای نتیجه به دست آمده سر از پا نمی‌شناختند، اتفاق دیگری رخ داد.

در سومین دقیقه از وقت‌های اضافه نیمه اول، باز هم جواد آقایی‌پور با نفوذ به عمق دفاع آرمان‌گهر و دریافت پاس از یار هم دستش، با دروازه‌بان حریف تک به تک شد و با ضربه‌ای فنی و دقیق گل چهارم را برای استقلال خوزستان به ثمر رساند تا کار صعود این تیم، راحت‌تر از آنچه فکرش را می‌کردند رقم بخورد.

1878843

با شروع نیمه دوم، استقلالی‌ها با خیال آسوده نسبت به اندوخته مناسبی که در نیمه اول داشتند، کار را پیش بردند و توانستند جریان مسابقه را کنترل کنند. اما یک گل دیگر سهم شاگردان پورموسوی بود و کی‌خسرو سیاه‌پور در سومین دقیقه از وقت‌های تلف شده نیمه دوم از فرصت به دست آمده در محوطه جریمه نهایت بهره را برد و با ضربه بغل پا گل پنجم را برای استقلال خوزستان به ارمغان آورد.

حالا استقلال خوزستان ۷ سال پس از اینکه قهرمانی تاریخی در لیگ برتر را آن هم به دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به پرسپولیس تجربه کرد، صعودی قدرتمندانه به لیگ برتر، به عنوان تیم دوم را تجربه کرده است.

آن هم در سالی که قهرمان لیگ برتر هم در هفته آخر مشخص شد و پرسپولیس به لطف نمایش درخشان در قائمشهر و در هم شکستن نساجی در همان نیمه اول، عنوان قهرمانی خود را مسجل کرد.

استقلال خوزستان هفت سال پس از آن قهرمانی تکرار نشدنی و ربودن کاپ از دست شاگردان برانکو ایوانکوویچ، با تقلید از روی دست پرسپولیسی‌ها به سهمیه ارزشمند لیگ برتر دست پیدا کردند؛ در لیگی که اواسطش را با ناامیدی نسبت به صعود طی می‌کردند؛ اما در ادامه با کسب نتایج درخشان خود را به رده دوم رساندند و حالا در بازی آخر کار را در همان نیمه اول تمام کردند تا بدون اما و اگر جشن صعود را در اهواز برپا کنند.

1878842
1878873
1878874
1878875

استان خوزستان حالا با صعود استقلال صنعتی، دوباره صاحب سه نماینده شد و پس از سقوط نفت مسجدسلیمان، با حضور فولاد، نفت آبادان و استقلال خوزستان در لیگ بیست و سوم شرکت می‌کند.

1878844

عکس: امیرحسین خیرخواه

دیدگاه‌ها