کد خبر : 1939477 | 03 خرداد 1402 ساعت 06:45 | 44.4K بازدید | 39 دیدگاه

دو انگیزه بزرگ برای فتح جام حذفی

چرا پرسپولیس جشن نگرفت: همه در فکر دبل قهرمانی

فاصله قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و بازی نیمه‌نهایی جام حذفی فقط یک هفته است و به همین خاطر جشن قهرمانی سرخ‌ها در لیگ برتر با تمام شیرینی‌ها و جذابیت‌هایش طولانی نشد و نصفه‌کاره ماند.

چرا پرسپولیس جشن نگرفت: همه در فکر دبل قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، بازیکنان و مربیان پرسپولیس درست بعد از قهرمانی در لیگ برتر متفقاً روی این نکته تأکید داشتند که جشن و شادمانی آنها نهایتاً یک تا دو روز طول خواهد کشید و باید برای بازی با هوادار و ادامه مسیری که پیش گرفته‌اند، آماده شوند.
با در نظر گرفتن این مهم، پرسپولیس جمعه و شنبه استراحت کرد اما از روز یکشنبه با پشت سر گذاشتن قهرمانی شیرین لیگ برتر و حواشی‌اش همه شروع تازه‌ای در ورزشگاه کاظمی داشتند تا مشخص شود گرفتن جام دوم برای پرسپولیس چقدر اهمیت دارد. قبل از شروع تمرین یکشنبه یحیی گل‌محمدی بازیکنانش را جمع کرد و ضمن تبریک دوباره قهرمانی و تشکر از بازیکنانش به خاطر اینکه دل میلیون‌ها هوادار را شاد کرده‌اند، روی این نکته تأکید کرد که باید برویم برای دبل و اگر جام حذفی را هم بگیریم لذت‌مان بیشتر خواهد شد.
در عین حال شاید اگر یحیی این جملات را به کار نمی‌برد هم بازیکنان خودشان برای رسیدن به این هدف در ذهن تصویرسازی کرده و برنامه ریخته بودند. در واقع بازیکنان پرسپولیس همگی برای فتح جام حذفی مصمم‌اند و انگیزه دارند و دوست دارند هر طور شده این اتفاق بیفتد. بازیکنان می‌گویند در شرایط فعلی که تیم روی دور برد افتاده و شرایط خیلی خوبی دارد می‌توانند با دو پیروزی دیگر به خواسته‌شان برسند و حیف است که شانس رسیدن به جام بعدی را از دست بدهند. آنها می‌گویند تیمی که در سال جدید 8 بازی متوالی برنده شده و فقط یک گل خورده است می‌تواند در دو بازی بعدی هم برنده باشد، فارغ از اینکه بازی در کدام ورزشگاه و مقابل کدام حریف برگزار خواهد شد.

1877420

پرسپولیس دو بار طعم دبل قهرمانی را در سال‌های 1378 و 1398 تحت هدایت علی پروین و برانکو ایوانکوویچ چشیده، اما جدا از این افتخار و رکورد ویژه که سرخ‌ها را در این زمینه هم دست‌نیافتنی خواهد کرد، دو موضوع کادر فنی و بازیکنان را برای رسیدن به قهرمانی حذفی جری‌تر و باانگیزه‌تر کرده است. اول اینکه بعد از قهرمانی پرسپولیس هم سپاهانی‌ها هم استقلالی‌ها به شکل عجیبی خودشان را قهرمان می‌دانند، در حالی که استقلال در هیچ هفته‌ای از لیگ برتر صدرنشین نبوده و سپاهان هم در زمین فوتبال و با تساوی خانگی مقابل ملوان از صدر پایین افتاده و همه چیز روشن و شفاف است. حالا این‌همه اظهارنظر که سعی در لوث کردن قهرمانی شیرین و مهم پرسپولیس دارد بازیکنان و مربیان پرسپولیس را برای کسب مقام قهرمانی حذفی مصمم کرده است و آنها می‌خواهند با کسب جام دوم به تمام حرف و حدیث‌هایی که حتی در قاموس هواداری پایه و اساس درستی ندارد پایان دهند.
از سوی دیگر پرسپولیس با یحیی در سه فصل گذشته در جام حذفی ناکام بوده است و بالاخره در جایی باید این ناکامی‌ها تمام شود. سرخ‌ها دو بار در مراحل یک چهارم و نیمه نهایی مغلوب ضربات پنالتی دربی حذفی شدند و فصل قبل در عین ناباوری به آلومینیوم اراک در یک چهارم نهایی باختند و کنار رفتند. 

یحیی که در قامت سرمربی پرسپولیس یک بار هم در فینال حذفی به سپاهان باخته و دستش از این جام کوتاه مانده برای کسب این جام و پایان دادن به ناکامی‌هایش در رقابت‌های حذفی باانگیزه‌ترین مرد رختکن پرسپولیس به حساب می‌آید. ضمن اینکه او برای رسیدن به رکورد برانکو فقط این جام حذفی را در پرسپولیس کم دارد. یحیی هم می‌بیند حالا که تیمش شرایط خوبی دارد بهترین فرصت برای شکستن تمام رکوردها و پایان دادن به ناکامی‌ها فرا رسیده است و باید این فرصت را مغتنم شمرد. او قبلاً دو بار با پرسپولیس قهرمان لیگ برتر شده بود اما جام حذفی را نبرده و اصلاً دوست ندارد در دوقدمی این جام این بار کوتاه بیاید.

منبع : ایران ورزشی

دیدگاه‌ها