کد خبر : 1939508 | 03 خرداد 1402 ساعت 09:00 | 2.4K بازدید | 0 دیدگاه

حضور طباطبایی در جمع صدرنشینان مسابقات امارات

ملی‌پوش شطرنج ایران با پیروزی مقابل حریف ارمنی موفق شد با پنج امتیاز به جمع صدرنشین‌های مسابقات مسترز شارجه ۲۰۲۳ برسد.

حضور طباطبایی در جمع صدرنشینان مسابقات امارات

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، درجریان دور هفتم مسابقات شطرنج مسترز شارجه ۲۰۲۳، پرهام مقصودلو، مرد شماره یک شطرنج ایران، که با ریتینگ ۲۷۳۴ در این مسابقات دست‌به‌مهره شده است به مصاف مندونکا از هند رفت و به تساوی رسید. حریف هندی مقصودلو در این مسابقات دارای ریتینگ ۲۶۰۳ بود. مقصودلو با این توقف حدود دو واحد ریتینگ زنده خود را از دست داد. با این تساوی ملی‌پوش شطرنج ایران ۳.۵ امتیازی شد و در رده ۴۱ مسابقات ایستاد.

سیدمحمدامین طباطبایی، مرد شماره دوی شطرنج ایران، هم که در این مسابقات دست‌به‌مهره شده است در دور هفتم این رقابت‌ها به مصاف مانوئل پتروسیان از ارمنستان رفت و توانست به پیروزی ارزشمندی دست یابد. طباطبایی در حالی به پیروزی دست یافت که با ریتینگ ۲۶۷۷ در این مسابقات حضور دارد. حریف ارمنی او در این دور دارای ریتینگ ۲۶۲۹ بود. طباطبایی با این پیروزی پنج امتیازی شد و به جمع صدرنشینان این مسابقات رسید. ملی‌پوش شطرنج ایران با این پیروزی توانست چهار واحد ریتینگ زنده خود را افزایش دهد.

به گزارش ایسنا، ششمین دوره مسابقات مسترز شارجه در ۹ دور کار خود را پیگیری خواهد کرد. این مسابقات از ۱۷ تا ۲۵ ماه مه در امارات برگزار می‌شود. در این مسابقات ۷۸ شطرنج‌باز دست‌به‌مهره شده‌اند.

دیدگاه‌ها