کد خبر : 1939536 | 03 خرداد 1402 ساعت 11:20 | 11.2K بازدید | 5 دیدگاه

مدیران سایپا در VIP، نقشه راهی که جواب نداد!

بدون شک یکی از دلایل عدم صعود سایپا به لیگ برتر تغییر بد موقع در کادر فنی این تیم بود و بهتر اگر قرار به عدم صعود تیم بود، این اتفاق با همان محمود فکری رخ می‌داد.

مدیران سایپا در VIP، نقشه راهی که جواب نداد!

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که سایپا با محمود فکری در تلاش برای صعود به لیگ برتر بود، مدیران این باشگاه در تصمیم عجیب دست به تغییر در کادر فنی تیم زدند. برکناری مربی دوم در لیگ یک اتفاقی کم سابقه نبود. به یاد داریم در روزهایی که بادران با هدایت محسن عاشوری در جایگاه دوم جدول رده‌بندی قرار داشت، از کار برکنار شد و جای خود به امید رضا روانخواه داد و در آنجا هم تیم لیگ برتر صعود نکرد. حمایت از کادر فنی در روزهای بحرانی و زمانی که تیم در جایگاه مدعی امتیاز از دست می‌دهد، مهم است. در غیر این صورت و در روزهای برد حمایت بی‌معنی است. امروز بدون شک می‌توان یکی از دلایل صعود استقلال خوزستان به لیگ برتر را حمایت باشگاه از سیروس پورموسوی دانست. در دور رفت از آنجایی که تیم در جمع مدعیان نبود، به راحتی مدیران باشگاه می‌توانستند، دست به تغییر در کادر فنی بزنند اما تصمیمشان حمایت بود و در نهایت به لیگ برتر صعود کردند.

سایپا در هفته‌های پایانی تبدیل به تیم خوبی شد و حتی در هفته پایانی موفق شد 4 گل به تیم استقلال ملاثانی بزند اما برای صعود دو امتیاز کم آورد. این دو امتیاز تاوان جابه‌جایی در کادر فنی تیم بود. سید مهدی حسینی نسب که به زعم خود معدل امتیازگیری‌اش برای سایپا به اندازه صعود بوده و عدم صعود تیم به لیگ برتر را به امتیازات از دست رفته در زمان محمود فکری می‌داند، به طور حتم قبول دارد با هدایت خودش اگر سایپا در مصاف با آرمان گهر در سیرجان برنده می‌شد، می‌توانست جشن صعود به لیگ برتر بگیرد. این دو امتیازی که سایپا برای صعود به لیگ برتر کم آورد، تاوان جابه‌جایی در کادر فنی بود و امروز هم تغییر  در کادر فنی تیم اشتباه است، چون تیم روند خوبی در هفته‌های پایانی داشته است. نه فقط سید مهدی حسینی نسب هر مربی دیگری به جای محمود فکری هدایت تیم را برعهده می‌گرفت تا شناخت از این تیم و برقراری ارتباط حسنه با بازیکنان این دو امتیاز را از دست می‌داد.

ساپیا به لیگ برتر صعود نکرد اما درس خوبی از اتفاقات این فصل گرفت. اینکه برای صعود به لیگ برتر باید رابطه باشگاه و کادر فنی حسنه باشد و از همه مهم‌تر اینکه باشگاه باید در روزهای سخت از مربی حمایت کند، چرا که در روزهای آسان مربی نیاز به حمایت ندارد.

دیدگاه‌ها