کد خبر : 1939781 | 12 خرداد 1402 ساعت 11:08 | 10.8K بازدید | 1 دیدگاه

با تمرکز روی استارتاپ‌های زنانی با رنگ پوست تیره

نابغه جهان تنیس غول جدید سرمایه‌گذاری دنیا!

سرینا ویلیامز به واسطه درآمد شگفت‌انگیز خود به عنوان یکی از برترین زنان سرمایه‌گذار جهان شناخته می‌شود.

نابغه جهان تنیس غول جدید سرمایه‌گذاری دنیا!

به گزارش "ورزش سه"، سرینا ویلیامز یکی از بهترین تنیسورهای زن تمام دوران است اما او در خارج از زمین تنیس نیز به موفقیت بزرگی به عنوان یک سرمایه گذار دست می یابد.

در سپتامبر، سرینا ویلیامز، 41 ساله، با سابقه 319 هفته صدرنشینی در رنکینگ جهانی، اعلام کرد که راکت تنیس خود را کنار می گذارد.

او با پستی در اینستاگرام، تصمیم خود را توضیح داد: «شمارش معکوس شروع شده است. من باید روی مادر بودن، روی رویاهایم تمرکز کنم و در نهایت زمانی را برای کشف جنبه هیجان‌انگیز دیگر سرینا داشته باشم.»

1879487

اکنون به نظر می رسد ویلیامز حرفه جدید خود را به عنوان یک سرمایه گذار پیدا کرده و تا اینجای کار، همه چیز برای این آمریکایی که در مدت کوتاهی مجموعه ای چشمگیر ایجاد کرده، خوب پیش رفته است.

ده سال پیش، ویلیامز شروع به سرمایه گذاری در بین شرکت های نوپای مختلف کرد.

به گزارش رویترز، او در سال 2017 شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر خود را به نام Serena Ventures راه اندازی کرد که سال گذشته بیش از یک میلیارد کرون (180 میلیون دلار)سرمایه جذب کرد تا در فهرست 30 سرمایه گذار زن برتر Business Insider، او در جایگاه سوم قرار بگیرد.

ستاره سابق در درجه اول شرکت هایی را هدف قرار می دهد که بنیانگذاران آنها به گروه هایی شبیه خودش تعلق دارند. بیش از نیمی از شرکت هایی که او در آنها سرمایه گذاری کرده است توسط زنان راه اندازی شده اند و 47 درصد از بنیانگذاران دارای پوست تیره هستند.

ویلیامز در این باره می‌گوید: "من از یک پیشینه ورزشی می آیم، در یک ورزش انفرادی عادت به اعتماد به دل خودم دارم. من می‌دانم که نادیده گرفتن استعدادهای فوق‌العاده به دلیل رنگ پوست چه حسی دارد. کم کردن این شکاف، دلیل دیگری است که من عاشق سرمایه‌گذاری هستم."

اما موفقیت بدون هزینه به دست نیامده است.

1879489

در مصاحبه ای با Business Insider، همکار تجاری سرینا، ومیمو ابی، شهادت می دهد که چگونه ستاره سابق تنیس به دلیل تعهدات کاری مختلف در قبال شرکت‌هایش گاهی اوقات شب‌ها را بدون خوابیدن صبح می‌کند.

ابی می‌گوید که گاهی اوقات او حتی در ساعات نیمه‌شب برای بحث در مورد مسائل مختلف تجاری وارد می‌شود و اعتراف می‌کند که از انگیزه و اشتیاق ویلیامز برای شغل جدیدش شوکه شده است: " یک بار در مورد یک شرکت به او پیام دادم، بعد ساعت را نگاه کردم و پیش خودم فکر کردم حالا صبر کن، چرا سرینا ویلیامز باید ساعت چهار صبح بیدار باشد اما کمتر از یک دقیقه بعد او جواب پیامم را داد که دارد به این دغدغه فکر می کند!"

دیدگاه‌ها