کد خبر : 1939863 | 04 خرداد 1402 ساعت 17:29 | 51.1K بازدید | 2 دیدگاه

جنجال داوری دیدار اسپانیول-اتلتیکو

توپی که نظر لالیگا را عوض کرد: چشم شاهین در اسپانیا

جنجال یکی از گل‌های دیدار دیشب اتلتیکو مادرید و اسپانیول باعث شده لزوم استفاده از فناوری چشم شاهین برای تشخیص عبور توپ از خط دروازه در لالیگا مطرح شود.

توپی که نظر لالیگا را عوض کرد: چشم شاهین در اسپانیا

به گزارش "ورزش سه"، دیدار دیشب اتلتیکو مادرید و اسپانیول که با تساوی 3-3 به پایان رسید بار دیگر به بحث و جدل درباره عدم استفاده لالیگا از فناوری تشخیص خودکار خط دروازه که به چشم شاهین معروف شده دامن زده است.

لالیگا تا این لحظه از استفاده از این فناوری سر باز زده و مدعی است با استفاده از دوربین معمولی‌ای که بالای خط دروازه نصب می‌شود به راحتی می‌توان درباره موارد جنجالی تصمیم‌گیری کرد. این در حالی است که در رقابت‌هایی مثل لیگ برتر انگلیس یا لیگ قهرمانان اروپا سال‌هاست از این تکنولوژی استفاده می‌شود.

1879637

گفته می‌شود یکی از دلایل بی‌میلی اسپانیایی‌ها به استفاده از فناوری خط دروازه هزینه 4 میلیون یورویی آن در هر فصل است. اما دیشب در استادیوم RCDE، ورزشگاه خانگی اسپانیول، در زمان به ثمر رسیدن گل دوم اتلتیکو شرایطی ایجاد شد که بار دیگر لزوم استفاده از این فناوری را پررنگ کرد. توپ وارد دروازه شد و پاچکو شیرجه رفت تا توپ را بیرون بیاورد. در تصاویر تلویزیونی عادی مشخص نیست که آیا واقعا کل توپ از خط عبور کرده است یا نه اما در نهایت VAR به داور مسابقه، ملرو لوپز، اعلام کرد که گل را بپذیرد.

لوئیس گارسیا، سرمربی اسپانیول، از این تصمیم به شدت عصبانی بود و به خبرنگاران گفت تصاویری در دست این باشگاه است که نشان می‌دهد توپ به هیچ وجه از خط دروازه عبور نکرده است. اما اتلتیکو مادرید به این ادعا واکنش نشان داد و گفت تصاویری در دست دارد که بدون هیچ شک و شبهه‌ای نشان‌دهنده عبور توپ از خط دروازه است.

1879638

روزنامه مارکا می‌گوید این حواشی باعث شده لالیگا در موضع خود تجدیدنظر بکند. بر اساس این گزارش لالیگا حالا احتمال استفاده از فناوری چشم شاهین از فصل آینده را رد نمی‌کند.

دیدگاه‌ها