کد خبر : 1939946 | 05 خرداد 1402 ساعت 04:30 | 21.2K بازدید | 0 دیدگاه

سهمیه خارجی باشگاه‌ها به هفت بازیکن افزایش یافت؛

تغییر بزرگ در قوانین لیگ ستارگان قطر

فدراسیون فوتبال قطر اعلام کرد تعداد بازیکنان خارجی هر باشگاه در فصل 2023-2024، از پنج بازیکن به هفت بازیکن افزایش خواهد یافت.

تغییر بزرگ در قوانین لیگ ستارگان قطر

به گزارش ورزش سه، بخشنامه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال قطر به باشگاه‌های سطح اول و دوم این کشور ابلاغ شده که در آن قوانین جدید در خصوص تعداد بازیکنان خارجی و داخلی لیست تیم‌های بزرگسالان و امیدهای باشگاه‌ها اعلام شده است.

بر اساس قوانین جدید که از فصل آینده اجرا می‌شود، 28 بازیکن در لیست تیم‌ها حضور خواهند داشت که در این بین باشگاه‌ها می‌توانند حداکثر 7 بازیکن خارجی در لیست خود داشته باشند. نکته جالب در مورد قوانین جدید لیگ قطر اینکه تیم‌ها مجاز هستند در طول مسابقه از هر 7 بازیکن خارجی خود را در زمین استفاده کنند اما مشروط بر اینکه هیچکدام از این بازیکنان، دروازه‌بان نباشند و در صورتی که یکی از بازیکنان گلر باشد، تنها پنج بازیکن خارجی می‌توانند در زمین باشند.

همچنین باشگاه‌های قطری اجازه دارند قرارداد تعدادی بازیکن خارجی متولد 2002 (به بعد) را ثبت کنند که در بین این بازیکنان، یک سهمیه هم برای جذب دروازه‌بان وجود دارد. البته تمام بازیکنان باید با هماهنگی کمیته اجرایی مسابقات جذب شوند.

از بین 21 بازیکن دیگر حاضر در لیست نیز باشگاه‌ها مجاز به جذب چهار بازیکن مقیم هستند اما مشروط بر اینکه سن آنها بیشتر از 28 سال نباشد. در صورتی که بازیکن مقیمی در قطر متولد نشده باشد و یا سن او بیش از 28 سال باشد، قرارداد او تنها با تایید کمیته اجرایی فدراسیون قابل ثبت است.

دیدگاه‌ها