کد خبر : 1939975 | 05 خرداد 1402 ساعت 10:47 | 9.5K بازدید | 3 دیدگاه

پیکان و سایپا ادامه می‌دهند

با وجود پیشنهاد مهدی تاج به دو کارخانه بزرگ خودروساز مبنی بر حمایت از تیم‌های استقلال و پرسپولیس این دو تیم به فعالیت خود در فوتبال ادامه می‌دهند.

پیکان و سایپا ادامه می‌دهند

به گزارش "ورزش سه"، یکی از طرح‌های رئیس فدراسیون فوتبال برای حل مشکلات مالی دو تیم بزرگ فوتبال ایران، یعنی پرسپولیس و استقلال، حمایت دو خودروساز اصلی کشور از این دو باشگاه بود. مهدی تاج پیشنهاد داد که ایران‌خودرو صاحب پرسپولیس شود و سایپا صاحب استقلال و در صورت واگذاری این دو باشگاه به این دو کارخانه پرسپولیس و استقلال صاحب نظم مالی خوبی می‌شوند و دیگر دغدغه مالی و امکانات نرم افزاری و سخت افزاری برای حضور در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا را نخواهند داشت.

اما به نظر می‌رسد این پیشنهاد مورد استقبال این دو کارخانه قرار نگرفته و تیم‌های فوتبال این دو باشگاه به فعالیت خود در بازی‌های لیگ برتر و لیگ یک ادامه خواهند داد. پیکان که در فصل جاری بازی‌ها به عنوان یازدهمی در لیگ برتر دست یافت، در تلاش برای برنامه‌ریزی به منظور حضور شایسته‌تر در فصل آتی بازی‌هاست و با مجتبی حسینی به کار ادامه خواهد داد. باشگاه پیکان به درستی بر این عقیده است که جوان‌هایی که به ترکیب تیم راه پیدا کرده اند، باتجربه‌تر شده‌اند و در فصل جدید بازی‌ها می‌توانند با نمایش‌های بهتر جایگاه تیم را در جدول رده بندی ارتقا دهند و از آنجایی که مجتبی حسینی معرف این بازیکنان به فوتبال باشگاهی بوده بهتر می‌تواند با آنها کار کند و پیکان را به جایگاه بهتری در جدول رده بندی برساند. این مربی از فضای کار در تیم پیکان راضی است و به بهانه کار کردن با این جوان‌ها از هدایت تیم امید کناره گیری کرد.

1879220

سایپا هم هیچ ایده‌ای برای تعطیل کردن تیم فوتبال خود و حمایت از یکی از دو قطب اصلی فوتبال کشور ندارد. این تیم در لیگ یک و برای صعود به لیگ برتر 2 امتیاز کم آورد. با این وجود که در هفته‌های پایانی نتایج خوبی در برابر حریفان به دست آورد و حتی موفق به شکست صدرنشین یعنی شمس آذر هم شد. عنوان صعود به عنوان تیم دوم به لیگ برتر بعد از شمس آذر به تیم استقلال خوزستان رسید که 57 امتیاز به دست آورد، در حالی که امتیازات ثبت شده برای سایپا 55 بود و این بدین معنی است که سایپا می‌بایست در فصل جدید برای صعود به لیگ برتر تلاش کند. تغییر در کادر فنی یکی از چالش‌هایی بود که این فصل موجب عدم صعود این تیم به لیگ برتر شد و شاید این درس خوبی برای مدیران سایپا شد که در فصل جدید از کادر فنی خود حمایت بیشتری داشته باشند. به خصوص که نتایج این تیم در هفته‌های پایانی قابل دفاع بود و در هفته پایانی هم موفق شد 4 گل به تیم سختکوش استقلال ملاثانی بزند.

دیدگاه‌ها