کد خبر : 1940027 | 05 خرداد 1402 ساعت 15:16 | 75.5K بازدید | 17 دیدگاه

بازی رئال-بارسا دیگر ال‌کلاسیکو نیست

استفاده از اصطلاح ال‌کلاسیکو برای معروفترین دربی دنیای ورزش در اسپانیا ممنوع شده است.

بازی رئال-بارسا دیگر ال‌کلاسیکو نیست

به گزارش "ورزش سه"، بازی رئال مادرید و بارسلونا که هر بار صدها میلیون هوادار فوتبال را در سراسر دنیا جذب خود می‌کند، برای معرفی خود تنها به دو کلمه نیاز دارد تا همه بفهمند درباره چه مسابقه و کدام تیم‌ها حرف زده می‌شود: ال کلاسیکو.

حالا اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری اسپانیا، درخواست رئال و بارسا را برای ثبت تجاری این نام رد کرده و بارسلونا و رئال مادرید اجازه ندارند از این نام برای اهداف تجاری استفاده کنند.

اداره ثبت اختراعات و علایم تجاری اسپانیا دلیل آورده که در صورتی که رئال و بارسا بخواهند از این علامت تجاری استفاده کنند، ممکن است با علامت ال‌کلاسیکو که سازمان لالیگا ثبت کرده، اشتباه شود. لالیگا زودتر این علامت را ثبت کرده و در نتیجه حق استفاده از آن را دارد.

مادرید و بارسلونا یک ماه فرصت دارند تا درخواست فرجام بدهند. اگر آنها فرجام‌خواهی کنند و درخواست‌شان دوباره رد شود، ضربه بزرگی خواهند خورد، چون به مناسبت برگزاری ال‌کلاسیکو در سراسر دنیا ایونت برگزار می‌کنند و یکی از راه‌های درآمدزایی‌شان همین است.

فقط در فصل 2022-23 پنج بازی بین رئال و بارسا در لالیگا، سوپرجام اسپانیا و جام حذفی برگزار شد و بازی ششم هم در پیش فصل در لاس‌وگاس برگزار شد. در تابستان پیش رو باز هم این دو تیم در امریکا یک دیدار دوستانه انجام خواهند داد. در حاشیه این مسابقات، هر دو باشگاه با استفاده از عنوان ال‌کلاسیکو پول زیادی درمی‌آورند.

این حکم در حالی صادر شده که رئال و بارسا با خاویر تباس، رییس لالیگا، بر سر راه‌اندازی سوپرلیگ اروپا به مشکل خورده‌اند. مشکلاتی مثل این، بدتر باعث می‌شود تا این دو تیم علاقه بیشتری به تشکیل سوپرلیگ و جدا شدن از لالیگا نشان دهند.

1879933

دیدگاه‌ها