کد خبر : 1940103 | 06 خرداد 1402 ساعت 03:28 | 46.8K بازدید | 13 دیدگاه

پیشنهادی که به راحتی نمی‌توان از آن گذشت

ستاره فولاد در جاده‌ای که طارمی آن را افتتاح کرد!

انتقال به باشگاهی مثل السد، موضوعی است که شاید هیچ بازیکنی در لیگ ایران به راحتی از کنار آن رد نشود، درست مثل محمدامین حزباوی.

ستاره فولاد در جاده‌ای که طارمی آن را افتتاح کرد!

به گزارش “ورزش سه” حضور در لیگ ستارگان قطر و پیشنهاد باشگاهی مثل السد که بزرگترین و پرافتخارترین تیم این کشور محسوب می‌شود و در سطح آسیا عنوان دار است، موقعیتی نیست که هر بازیکنی بتواند به راحتی از آن بگذرد.

حالا محمدامین حزباوی، در کنار بازیکنانی مثل امیر قلعه‌نویی، علی دایی و … جزو بازیکنان ایرانی تاریخی السد به شمار می‌رود و البته کار بسیار سختی برای رسیدن به ترکیب اصلی این تیم پرستاره که بدون محدودیت و ترس از خرج کردن در بازار نقل و انتقالات کار خود را پیش می‌برد، خواهد داشت.

اما شماره ۵۵ جدید السد ۵ سال این فرصت را دارد که وارد ترکیب پر از ستاره گرگ‌های دوحه (لقب السد) شده، در آنجا ستاره شود و در نهایت راه بهترین لیگ‌های اروپایی را پیش گیرد.

1880075

هنگامی که السد برای جذب محمدامین حزباوی مکاتبات خود با فولاد را آغاز کرد، علیرضا منصوریان هدایت این تیم را بر عهده داشت و در ابتدا مخالفت سختی با انجام این انتقال نشان داد و در جلسات مختلفی که با مدافع جوانش داشت، این نکته را به او اعلام کرد که لیاقت حضور در فوتبال اروپا را دارد.

با این حال مکاتبات انجام شده بین دو باشگاه فولاد خوزستان و السد و البته شرایط بسیار ایده‌آلی که قطری‌ها برای مدافع جوان و آینده‌دار ایرانی فراهم کرده‌اند، در نهایت باعث شد که اولین انتقال بزرگ بازار تابستانی رقم بخورد و حزباوی راهی لیگ ستارگان شود.

1880074

مدافعی که در لیگ قهرمانان آسیا و مقابل القادسیه و الهلال عربستان به صورت فیکس به میدان رفت و شاید اگر ضربه‌ سرش به جای تیر به تور دروازه عبدالله المعیوف بوسه می‌زد، نماینده ایران با حضور نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا می‌توانست به شگفتی‌سازی ادامه دهد.

حزباوی در ادامه بلافاصله همراه با جوانان ایران در جام ملت‌های آسیا شرکت کرد و با بازوبند کا‌پیتانی نمایش بسیار خوبی ارائه داد و توانست به عنوان مدافع، ۳ گل به نام خود ثبت کند. اما باخت بد موقع مقابل عراق مانع از پیشتازی آن‌ها شد.

مدافع سابق فولاد اما در بازگشت از جام ملت‌های آسیا، بلافاصله در ترکیب ثابت علیرضا منصوریان قرار گرفت و با توجه به رابطه‌ بسیار خوبی که با سرمربی خود ایجاد کرد، بهترین نمایش را در مسابقات اخیر سرخپوشان از خود به جا گذاشت. به طوری‌که که در سه بازی خانگی متوالی فولاد در سال ۱۴۰۲ مقابل نساجی، نفت مسجدسلیمان و آلومینیوم اراک موفق به گلزنی شد.

1880076

حالا او در راهی قرار گرفته و‌ با قراردادی بلند مدت عضو باشگاهی شده که در کنار شرایط ایده‌آل مادی، امکانات فوق‌العاده‌ای در اختیار بازیکنان خود قرار می‌دهند و ستاره‌هایی مثل حزباوی می‌توانند در صورت ادامه روند فوق‌العاده‌شان راهی بهترین لیگ‌های اروپایی شوند. درست مثل مهدی طارمی که از الغرافه به پرتغال و تیم ریو‌آوه رفت و حالا با پورتو پس از کسب عناوین قهرمانی، در اندیشه کسب آقای گلی لیگ برتر این کشور است و فاصله چندانی با آن ندارد.

دیدگاه‌ها