کد خبر : 1940226 | 06 خرداد 1402 ساعت 15:15 | 5.7K بازدید | 2 دیدگاه

رقبای شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

فدراسیون جهانی بسکتبال گروه‌بندی و نحوه برگزاری مسابقات مرحله پایانی سوپر لیگ غرب آسیا را اعلام کرد.

رقبای شهرداری گرگان در فینال بسکتبال غرب آسیا

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، رقابت‌های مرحله فینال سوپر لیگ بسکتبال غرب آسیا، در تاریخ ۹ تا ۱۷ ژوئن ۲۰۲۳ (۱۹ تا ۲۷ خرداد) به میزبانی دبی برگزار می‌شود که به همین منظور نحوه برگزاری و گروه‌بندی این مسابقات مشخص شده است.

در این تورنمنت ۸ روزه، تیم شهرداری گرگان به عنوان نایب قهرمان سوپر لیگ غرب آسیا، نماینده ایران در این مسابقات است که باید در گروه B به مصاف رقبای خود برود.

در مرحله پایانی سوپر لیگ غرب آسیا، ۸ تیم حضور دارند که گروه‌بندی این مسابقات به شرح زیر است:

گروه Aگروه B
قهرمان هند یا قزاقستانقهرمان هند یا قزاقستان
الریاضی لبنانکویت کلاب
المنامهشهرداری گرگان
بیروت کلابشباب الاهلی

نحوه برگزاری بازی‌ها در این مرحله:

نکته: 
در این مرحله ۸ تیم حضور دارند. ۶ تیم از مسابقات منطقه غرب آسیا و منطقه خلیج صعود کرده‌اند و دو تیم دیگر هم قهرمانان کشورهای قزاقستان (بی‌سی آستانه) و هند (معرفی می‌شود) هستند.

دو تیم برتر هر گروه می‌توانند به مرحله نیمه نهایی این مسابقات صعود کنند که در این مرحله به صورت ضربدری به مصاف رقبا می‌روند. به این ترتیب که اول گروه A با دوم گروه B و اول گروه B با دوم گروه A دیدار می‌کنند.

برنده دو مسابقه نیمه‌نهایی دیدار فینال را برگزار می‌کنند و بازنده‌های مرحله نیمه نهایی هم برای جایگاه سومی به مصاف یکدیگر می‌روند.

فینالیست‌های این دوره از رقابت‌های س‍وپر لیگ غرب آسیا به مسابقات جام باشگاه‌های آسیا راه پیدا می‌کنند. این دوره از رقابت‌های غرب آسیا در دو منطقه غرب و خلیج پیگیری شد.

دیدگاه‌ها