کد خبر : 1940259 | 06 خرداد 1402 ساعت 18:16 | 129.9K بازدید | 30 دیدگاه

اولین مصاحبه ستاره جدید فوتبال ایران - اختصاصی

حزباوی: فولاد گذاشت بروم چون

امین حزباوی می‌گوید از محله محروم کوت‌ عبدالله در مسیر رشد قرار گرفته و حالا مرحله جدید از زندگی حرفه‌ای خود را آغاز کرده است.

حزباوی: فولاد گذاشت بروم چون

به گزارش "ورزش سه" در روزهایی که باشگاه‌های ایرانی کمتر بازیکنی را برای عرضه در بازار بین‌المللی دارند، محمدامین حزباوی مدافع جوان فولاد خوزستان در یک انتقال بزرگ به باشگاه السد قطر پیوست. 
صرف نظر از سود مالی باشگاه فولاد خوزستان از این انتقال، باید اشاره داشت السد قطر تیمی است که به‌واسطه‌ی شهرتش در فوتبال آسیا در تیررس رسانه‌های جهانی بوده و می‌تواند سکوی پرتابی برای جوان بااستعداد اهوازی باشد.
محمدامین حزباوی بعد از هماهنگی با مسئولین باشگاه السد قطر به سؤالات خبرنگار "ورزش سه" پاسخ داد.

* رفتنت به السد قطر بازتاب زیادی داشت. در خصوص این انتقال صحبت کن.
بعد از اینکه در لیگ قهرمانان آسیا مقابل الفیصلی و الهلال عربستان بازی کردم، پیشنهادی از باشگاه السد قطر به باشگاه فولاد خوزستان رسید؛ اما چون درگیر فصل مسابقاتی بودیم، قرار شد که در پایان لیگ روی این موضوع مذاکره کنیم و در نهایت هفته گذشته مذاکرات نهایی بین مدیران دو باشگاه و مدیر برنامه‌ام صورت گرفت و قرارداد رسمی هم امضا شد.

* السد نام بزرگی در فوتبال آسیاست و اغلب بازیکنان قطری و خارجی السد ملی‌پوش هستند. فکر می‌کنی این موضوع چه میزان از نظر فنی به تو کمک می‌کند و آیا آماده رقابت با این بازیکنان بزرگ برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم السد هستی؟
بله، السد یک تیم معروف است که دوبار قهرمان آسیا شده و بازیکنان بزرگ دنیا هم در آن بازی کرده‌اند. از بین ایرانی‌ها نیز بازیکنان بزرگی مثل امیر قلعه‌نویی، علی دایی، کریم باقری، حسین کعبی، پورعلی‌گنجی و ... در السد حضور داشته‌اند. من چندین پیشنهاد از تیم‌های قطری و اماراتی داشتم، اما تیم السد را به‌دلیل همین پرستاره بودن آن انتخاب کردم. به نظرم رقابت با فوتبالیست‌های مطرح می‌تواند سطح فنی یک بازیکن جوان مثل من را بالاتر ببرد و هر روز به تجربیاتم اضافه کند. من در فوتبال اهداف بزرگی دارم و انتقال به السد قطر در بیست سالگی شروع مرحله جدیدی از فوتبالم خواهد بود.

* اکنون که بحث پیشنهادات شد، آیا صحت دارد که از تیم‌های اروپایی پیشنهاد داشتی؟ اگر داشتی چرا ترجیح دادی به السد بروی؟
پیشنهاداتی از اروپا داشتم اما هیچ‌کدام از لیگ‌های درجه اول اروپایی نبود. لیگ‌های تاپ اروپایی کاملا شناخته‌شده هستند و اگر از آن لیگ‌ها پیشنهاد مهمی به دستم می‌رسید، روی آن فکر می‌کردم. ببینید من اعتقاد دارم رفتن به لیگ درجه دوم یا سوم اروپایی نمی‌تواند کمکی به پیشرفتم بکند. با فوتبالیست‌های قبل از خودم نیز مشورت کردم. آن‌هایی که به لیگ‌های متوسط اروپایی رفته بودند، بعد از مدتی به ایران برگشتند و به من توصیه می‌کردند اگر قرار باشد به اروپا بروم، حتما در کشوری باشد که لیگ آن دیده شود و به پیشرفتم کمک کند. خودم نیز اعتقاد کامل دارم که در یک تیم درجه اول آسیایی مثل السد قطر خیلی بهتر از لیگ‌های درجه دوم یا سوم اروپایی دیده می‌شوم. ضمن اینکه خیلی از بزرگان فوتبال ایران از تیم‌های عربی به باشگاه‌های بزرگ اروپایی رفتند. علی دایی از السد قطر به بوندس‌لیگا رفت، علی کریمی از الاهلی امارات به بایرن مونیخ رفت، جواد نکونام و مسعود شجاعی از لیگ امارات به لالیگا رفتند. خب وقتی اکثر اسطوره‌های فوتبال ایران از لیگ‌های عربی به سطح اول اروپا ترانسفر شدند، چرا من از آن‌ها الگوبرداری نکنم؟

1880279

* برخورد باشگاه السد قطر با شما چگونه بود؟ آیا از فضای آنجا راضی بودی؟
دو روز در قطر بودم و مسئولان باشگاه السد رفتار خیلی گرم و صمیمانه‌ای با من داشتند. از من خواستند که احساس غریبی نکنم و آنجا را هم مثل خانه خودم بدانم. حقیقتا باشگاه فولاد خوزستان مثل خانه خودم بود و چون برای اولین‌بار می‌خواستم وارد تیم جدیدی شوم، کمی استرس داشتم ولی استقبال قطری‌ها به شکلی بود که اصلا احساس غربت نکردم.

* بعد از جدایی از فولاد خوزستان چه احساسی داشتی؟
گفتم که باشگاه فولاد مثل خانه خودم محسوب می‌شود. از سن ده سالگی در تیم‌های پایه فولاد بازی می‌کردم و فولاد من را پرورش داده است. از هیئت‌مدیره باشگاه فولاد خوزستان تا مدیرعامل فعلی و مدیرعامل‌های قبلی، مربیان، بازیکنان، کارکنان و طرفداران بامعرفت تیم فولاد همگی در مدت ده سالی که در این باشگاه بودم به من احترام گذاشتند و روزهای خوبی داشتیم. طی روزهای گذشته با آقای رضایی رئیس هیئت‌مدیره و آقای شعبانی مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در تماس بودم و از آن‌ها بابت همه زحماتی که باشگاه فولاد برایم کشیده تشکر می‌کنم.

از آقایان سعید آذری، حمیدرضا گرشاسبی، حمید رادکیا، امید احمدی، محمد روزبهانی و تک تک مربیانی که در آکادمی فولاد خوزستان به پیشرفتم کمک کردند، ممنون هستم.

* مبلغ انتقالت به باشگاه السد قطر چقدر بوده است؟
رقم دقیق آن را نمی‌دانم و این توافق بین مدیران دو باشگاه است که در سیستم فیفا ثبت رسمی می‌شود. فقط این را می‌دانم که فولاد هم بابت فروشم پول می‌گیرد، هم بابت حق رشد من مبلغی دریافت خواهد کرد و اگر تیم السد من را به باشگاه دیگری بفروشد، بخشی از پول فروش بعدی نصیب فولاد می‌شود.

* باشگاه فولاد خوزستان که مشکل مالی ندارد، آیا دوست نداشتی فولاد پول کمتری بگیرد و به جای آن رقم قراردادت با السد افزایش پیدا می‌کرد؟
به نظرم حق باشگاه است که مزد زحماتش را بگیرد و هر مبلغی که بگیرند من قلبا راضی هستم. اگر باشگاه فولاد با انتقال من موافقت کرد، اصلا به خاطر مسائل مالی نبود. مدیران فولاد موضوع را کاملا بررسی کردند و دیدند که طی چندین سال گذشته بازیکنان آکادمی فولاد کمتر دیده شده‌اند و ادامه این وضع می‌توانست خیلی از جوانان مستعد خوزستانی را بی‌انگیزه کند. به خاطر همین با انتقالم موافقت کردند تا بدین ترتیب در بین بقیه جوانان خوزستانی ایجاد انگیزه کنند. طی همین سه روز که خبر رفتنم به السد منتشر شده، خیلی از بازیکنان جوان خوزستانی و حتی همبازیانم در تیم ملی جوانان و امید ایران با من تماس داشتند و می‌گفتند انتقالت به باشگاه بزرگی مثل السد قطر به ما روحیه داده تا بیشتر تلاش و پیشرفت کنیم.

1880079

* از تیم ملی جوانان و امید نام بردی. آیا برای حضور در تیم ملی ایران آماده هستی؟
لحظه‌شماری می‌کنم تا لیست دعوت شده‌ها به تیم ملی رسما اعلام شود. همین الان از تمرین انفرادی برگشته‌ام. هر روز تمرین می‌کنم تا اگر کادر فنی تیم ملی صلاح دیدند و من را دعوت کردند، با همه وجودم در خدمت تیم ملی ایران باشم.

* سرعت پیشرفت شما در دو سال گذشته چشم‌گیر بود. از بازی در تیم دوم فولاد خوزستان تا پیوستن به باشگاه بزرگ السد قطر. راجع به این سیر صعودی صحبت کن.
اول که لطف خدا شامل حالم شده و تلاش می‌کنم این فرصت را از دست ندهم. من همه زندگی‌ام فوتبال است و سعی می‌کنم هر روز از مربیانم چیزهای جدیدی یاد بگیرم. ابتدای فصل گذشته، آقای ویسی من را از نظر فنی تأیید کرد و زمان مربیگری ایشان به عضویت تیم اصلی فولاد خوزستان در آمدم. آقای ویسی از آقای مهدوی‌کیا هم خواست که بازی‌ام را ببیند و مرا به تیم ملی امید دعوت کند و از این بابت مدیون و سپاسگزار ایشان هستم. امروز هم چندبار به ایشان تلفن زدم تا از زحماتش تشکر کنم اما موفق به صحبت نشدم. اوایل فصل پیش هم آقای نکونام به فولاد خوزستان برگشتند و به مرور زمان به عنوان بازیکن تعویضی از من استفاده کردند و امسال با تشخیص آقا جواد در ترکیب اصلی قرار گرفتم و به نظرم ایشان خیلی شجاعت داشت که یک جوان 19 ساله را در لیگ قهرمانان آسیا به میدان بفرستد. کار کردن با نکونام روی فوتبالم تاثیر زیادی داشت و همیشه ممنون ایشان هستم. آقای منصوریان هم در 10 هفته پایانی این فصل سرمربی فولاد شد که با حضورش آزادی عمل بیشتری برای حضور در محوطه جریمه حریفان پیدا کردم و موفق به زدن چند گل شدم. دیدگاه تاکتیکی آقای منصوریان در افزایش اعتماد به نفس و گلزنی‌ام نقش زیادی داشت و از وی نیز خیلی ممنونم.

* در پایان اگر صحبتی باقی مانده بیان کن.
بایت حمایت‌هایی که از من داشتید و روحیه‌ای که با مطالب‌تان به من دادید تشکر می‌کنم. از همه بازیکنان جوان به‌خصوص بچه‌های محروم خوزستان می‌خواهم که هیچ‌وقت ناامید نشوند. من از منطقه محرومی مثل هادی‌آباد در کوت‌عبدالله اهواز فوتبالم را شروع کردم و الان با لطف خداوند در ابتدای مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ام. خوشبختانه یک مدیربرنامه و راهنمای خوب هم در مسیر فوتبالم داشته‌ام که با استفاده از کمک و تجربه ایشان فقط روی فوتبال تمرکز کرده‌ام و به دور از هر حاشیه‌ای برای اهداف فوتبالی‌ام تلاش می‌کنم و امیدوار هستم با دعای مردم خوب کشورم بتوانم نماینده شایسته‌ای برای فوتبال خوزستان و ایران باشم.

دیدگاه‌ها