کد خبر : 1940368 | 07 خرداد 1402 ساعت 08:26 | 59.8K بازدید | 19 دیدگاه

امپانزو و لوتون: از دسته پنج تا لیگ برتر

یک رکورد باورنکردنی در فوتبال انگلیس (عکس)

پلی راداک امپانزو با صعود لوتون به لیگ برتر صاحب یک رکورد شگفت انگیز در تاریخ فوتبال شد.

 یک رکورد باورنکردنی در فوتبال انگلیس (عکس)

به گزارش "ورزش سه"، لوتون بعد از تساوی 1-1 مقابل کاونتری موفق شد این تیم را در ضربات پنالتی با نتیجه 6-5 شکست داده و به لیگ برتر انگلیس صعود کند. پلی راداک امپانزو در این شب به یاد ماندنی به رکوردی دست یافت که تا کنون هیچ بازیکنی در تاریخ به آن دست نیافته بود.

امپانزو که در این فصل 30 بازی برای لوتون انجام داد، اکنون اولین بازیکن تاریخ است که توانسته با یک تیم از پایین ترین سطح باشگاهی به بالاترین سطح صعود کند. او از زمان حضور لوتون در لیگ دسته پنجم برای این تیم بازی می کرد و فصل آینده این شانس را دارد تا با همین تیم بازی در لیگ برتر را تجربه کند.

1880558

او در پایان بازی با کاونتری که به صعود لوتون و خلق رکورد یاد شده انجامید گفت: "احساس می‌کنم که فوتبالم با این اتفاق کامل شد و می‌توانم همین الان بازنشسته شوم! این یک سفر هیجان انگیز با پستی و بلندی‌های بسیار بود که بایستی همواره در آن به خودتان ایمان داشته باشید. حالا وقت جشن است و ما می‌خواهیم کنار هوادارانمان تمام تابستان را جشن بگیریم."

این بازیکن 29 ساله پس از جدایی از وستهم در سال 2014 و حضور در لوتون، 322 بازی برای این تیم در 4 سطح مختلف باشگاهی فوتبال انگلیس انجام داد و در صورت حضور در فصل آینده، پنجمین سطح باشگاهی (بالاترین) را هم تجربه خواهد کرد.

1880559

دیدگاه‌ها