کد خبر : 1940404 | 07 خرداد 1402 ساعت 12:03 | 1.6K بازدید | 0 دیدگاه

موفقیت های جودو را ندیدند

رئیس فدراسیون جودو با تشریح آخرین وضعیت این فدراسیون و بحران هایی که پشت سر گذاشت گفت: برخی از افرادی که موفقیت های جودو را نمی دیدیدند برای ما حاشیه سازی کردند.

موفقیت های جودو را ندیدند

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از مهر، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه گفت: قبل از ورود ما به فدراسیون بحث تعلیق جدی شده بود و نامه‌نگاری و اتفاقاتی که در فرانسه افتاد فدراسیون جهانی را حساس کرد. در آن شرایط نامه نگاری انجام شد که در نهایت به زمان ما موکول شد. پس از روی کار آمدن با فدراسیون جهانی رایزنی کردیم. بدون اطلاع من نامه آماده شد و به فدراسیون جهانی ارسال شد، تا شهریورماه بدون استرس کار را پیگیری کردیم،اما در شهریورماه در مسابقات ژاپن به من اجازه حضور ندادند. یک بی تدبیری انجام شد که اگر من بودم آن اتفاقات نمی‌افتاد. من حتی قبل از سفر هشدار داده بودم تیم اعزام نشود، اما بالادستی‌ها تصمیم گرفته‌اند تیم عزام شود. در نهایت بعد از مسابقات رای به تعلیق جودو دادند. برای ما شرط گذاشته بودند که هر زمانی که جودوکار ما با رژیم صهیونیست بازی کنند، تعلیق برطرف می‌شود که این شرط به معنای تعلیق دائم جودوی ایران بود.

برخی معترضان داخل موفقیت‌های ما را ندیدند

وی گفت: در آن شرایط سخت رایزنی‌هایی با فدراسیون جهانی انجام دادیم با وجود اینکه تنها بودیم اما رایزنی کردیم،تا ما رای تعلیق دائم را شکستیم و پیش شرط را هم برداشتیم، اما متاسفانه برخی مغرضان داخل این موفقیت را ندیدند. برای این تعلیق زمان محدودی قائل شدند؛ سختی‌های زیادی کشیدیم اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی رقم زدیم. اگر هر کسی جای من بود شاید این رشته منجر به نابودی می‌شد. برخی افراد، جودوکار را به مسابقات مختلف می‌بردند و به نوعی می‌خواستند جودو را سرخورده کنند. به لطف خدا مسابقات رسمی را برگزار کریم؛ زیرساخت‌ها را برای جودو فراهم کردیم به طوری که ۱۲ خانه جودو افتتاح کردیم، با ۵ کشور همسایه تفاهم نامه امضا کردیم. آکادمی جودو را با همکاری وزیر ورزش افتتاح کردیم. در همین دو ماه اول سال سه سفر داشتیم؛ با تعامل با کشورهای همسایه جودو را سر پا نگه داشتیم.

خناسان قبل از بازی‌های کشورهای اسلامی برای بانوان حاشیه‌سازی کردند

رئیس فدراسیون جودو تاکید کرد: در این چهار سال این همه سختی و فشار با وجود تعلیق، دو سال هم داشتیم. سالن‌های جودو در همه جا بسته بود. حضور در بازی‌های کشورهای اسلامی، با ترکیب کامل مردان و زنان شرکت کردند که برای ما یک افتخار بود. در حالی که خناثان داخلی دو روز قبل از مسابقات برای بانوان ما حاشیه سازی کردند که موفق نشدند. در نهایت توانستیم مدال برنز کسب کنیم.

برخی به دنبال سنگ‌اندازی برای جودو بودند

وی گفت: در این چهار سال برخی افراد مریض به دنبال حاشیه‌سازی بودند، برخی افراد به دنبال سنگ‌اندازی بودند که دستشان برای خانواده جودو رو شده است. کسی که ذاتش بد است نمی‌توان با او کار کرد..

دیدگاه‌ها