کد خبر : 1940423 | 07 خرداد 1402 ساعت 13:45 | 52.4K بازدید | 6 دیدگاه

معارفه جانشین اولیور کان در بایرن مونیخ

یان کریستین دریسن، مدیر جدید بایرن، به عنوان جانشین اولیور کان انتخاب شده و در کنار هربرت هاینر، رییس این باشگاه، به سوالات خبرنگاران پاسخ خواهد داد.

معارفه جانشین اولیور کان در بایرن مونیخ

به گزارش "ورزش سه"، قهرمانی دراماتیک بایرن مونیخ در هفته آخر رقابت‌های بوندسلیگا با حواشی بسیاری هم برای این تیم همراه بود. 

اتفاقات رخ داده در این تیم در چند هفته اخیر باعث شد که موجی از انتقادات علیه حسن صالح حمیدزیچ و اولیور کان به راه بیفتد و زمزمه‌هایی درباره احتمال اخراج این دو نفر به گوش می‌رسید. اما شاید کمتر کسی فکر می‎‌کرد که بلافاصله پس از قهرمانی این تیم، خبر اخراج دو مدیر این باشگاه منتشر شود. 

حالا یان کریستین دریسن به عنوان جانشین اولیور کان انتخاب شده و قرار است از امروز به صورت رسمی کارش را در این باشگاه آغاز کند و نشست خبری‌ای را در کنار هربرت هاینر برگزار خواهد کرد.

هاینر در ابتدای صحبت‌هایش گفت: «اول از همه از این که بار دیگر قهرمان شدیم بسیار خوشحال هستیم. باید از تیم که تا آخرین لحظه به خودشان باور داشتند تمجید کنیم. ما هنوز این شانس را داریم که برای دومین بار قهرمان لیگ زنان هم شویم و تمامی بازیکنان تیم مردان برای تشویق آنها در جایگاه حضور خواهند داشت.»

او سپس در پاسخ به سوالی درباره اخراج کان و صالح حمیدزیچ اظهار داشت: «این فصل آنطور که امیدوار بودیم پیش نرفت. ما نظراتی را با اعضای هیئت مدیره رد و بدل کردیم. نشانه‌های خطر را دیدیم و تصمیم گرفتیم شروعی جدید برای فصل آینده داشته باشیم و با اولیور کان و حسن صالح حمیدزیچ قطع همکاری کنیم. 

1880665

یان کریستین دریسن با تمامی ابعاد این باشگاه به خوبی آشناست و در بین کارمندان از محبوبیت زیادی برخوردار است. او می‌تواند عامل خوبی برای ایجاد ثبات در این تیم باشد. ما از این که توانستیم او را به عنوان مدیر انتخاب کنیم بسیار خوشحال هستیم. به دنبال جانشینی برای پست مدیر ورزشی هم هستیم.

من و اولی هوینس روز پنجشنبه با صالح حمیدزیچ و کان حرف زدیم تا آنها فرصت کافی برای تصمیم‌گیری داشته باشند. صحبتی که با حسن داشتیم خیلی خوب پیش رفت و ما به توافقی دو طرفه رسیدیم و او با ما به کلن آمد. همان صحبت را با کان هم داشتیم اما شرایط کمی احساسی شد و نشد که دوستانه از هم جدا شویم. همین اتفاق باعث شد که جلسه فوق العاده هیئت مدیره را در روز جمعه تشکیل دهیم و تصمیم گرفتیم که او با ما به کلن نیاید.»

رییس بایرن درباره توماس توخل هم اضافه کرد: «ما واقعا از توخل راضی هستیم. او یکی از بهترین مربیان حال حاضر در اروپاست. من روز جمعه با او صحبت کردم و حرف‌هایم را کاملا درک کرد. دلیلی برای این که او به کارش به عنوان سرمربی ما ادامه ندهد نمی‌بینم.»

هاینر همچنین درباره انتقادات از زمانبندی نادرست اعلام خبر اخراج کان و حمیدزیچ ادامه داد: «هیچ زمان درستی برای چنین جدایی‌ای وجود ندارد. ما می‌خواستیم در زمان خوبی این خبر را به آنها بدهیم. این موضوع برای حسن بسیار مهم بود که شخصا با اعضای تیم خداحافظی کند. او نشان داد که می‌توان با چنین اتفاقاتی هم به خوبی کنار آمد.»

او با تایید خبر بازگشت کارل هاینس رومنیگه به این باشگاه گفت: «رومنیگه کارهای بسیاری برای بایرن مونیخ انجام داده و در فوتبال اروپا مورد احترام است. ما بار دیگر بیشتر از او استفاده خواهیم کرد و روز سه‌شنبه درخواستی برای حضورش در هئیت نظارت ارائه می‌کنیم.»

هاینر همچنین درباره جانشین احتمالی صالح حمیدزیچ اظهار داشت: «البته که به دنبال مدیر ورزشی‌ هستیم که سابقه خوبی برای دستیابی به اهداف بایرن در کنار ما داشته باشد. ما به دنبال کسی هستیم که این کار را درک کند. اگر اتفاق جدیدی رخ دهد، اعلام خواهیم کرد.»

1880671

رییس بایرن با اشاره به بی‌اطلاع بودن بازیکنان از تصمیم باشگاه اضافه کرد: «ما این کار را به صورت آگاهانه انجام دادیم چون می‌خواستیم تمرکز آنها کاملا روی فوتبال و در زمین باشد. همانطور که دیدید، این کار به خوبی جواب داد.»

او در پاسخ به سوالی درباره اخراج یولیان ناگلزمان مدعی شد: «ما پس از پایان وقفه زمستانی دیگر به آن سبکی که در بایرن به دنبال هستیم بازی نمی‌کردیم. مسئله فقط نتایج نبود، بلکه سبک بازی ما هم بود. تمامی شرایط ما را به این سمت سوق داد که این تصمیم را بگیریم.»

هاینر درباره ناراحتی کان و رابطه باشگاه با او ادامه داد: «بایرن استانداردهای بسیار بالایی دارد. اگر شرایط به صورتی که ما متصور شده بودیم پیش نرود، باید اقدامی انجام دهیم. اولیور کان بازیکن بسیار ارزشمندی برای بایرن بود و ما هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا او بتواند در خانواده بایرن بماند.»

دریسن در ابتدای صحبت‌هایش به خبرنگاران گفت: «من سال‌های بسیار خوبی را در این باشگاه سپری کردم و این یکی از بهترین تصمیمات عمرم در 10 سال پیش بود. من برنامه‌های دیگری برای زندگی داشتم اما وقتی مسئله قلب و احساس مطرح باشد، شما باید برنامه‌ها را تغییر دهید. دوست دارم از تمامی اعضای هیئت مدیره برای این فرصت تشکر کنم. این وظیفه مطمئنا در چند هفته آینده آسان نخواهد بود اما بی‌صبرانه منتظر رویارویی با این چالش هستم.

1880675

ما یک تیم هستیم. متخصصان فوتبالی بسیاری در هیئت مدیره داریم. من پیش از این هم در کنار کارل هاینس رومنیگه به سختی برای نقل و انتقالات تلاش کرده بودیم. فوتبال کار اصلی ماست و من به شکل مناسبی به عنوان مدیر این باشگاه در این زمینه دخیل خواهم بود.»

او درباره شرایط این باشگاه اظهار داشت: «من عمیقا باور دارم که اتفاقاتی که در زمین رخ می‌دهد نمایی از شرایطی است که به صورت کلی در باشگاه وجود دارد. وقتی افراد از کارشان لذت ببرند و به یکدیگر اعتماد داشته باشید، عملکرد تیم هم بهتر خواهد شد. این یکی از وظایف مهم من است. من همچنین دوست دارم به هواداران نزدیک باشم.»

مدیر جدید بایرن درباره مذاکراتش برای قبول این پست اضافه کرد:« من و آقای هاینر در چند روز گذشته بسیار صحبت کردیم. وقتی شما شانس قبول مدیریت بزرگترین باشگاه آلمان را داشته باشید، شانسی است که شاید یک بار در خانه شما را بزند. فکر کردنم در این باره خیلی طول نکشید و من فورا پاسخ مثبت دادم.»

دیدگاه‌ها