کد خبر : 1940425 | 07 خرداد 1402 ساعت 13:20 | 6K بازدید | 0 دیدگاه

یکسری بیمار روانی برایم جوسازی کردند!

واکنش رییس جودو به اتهامات: کسی نگفته برو

نشست خبری آرش میراسماعیلی در حالی برگزار شد که صدای شعار برخی از افراد علیه رییس فدراسیون جودو به گوش می رسید!

واکنش رییس جودو به اتهامات: کسی نگفته برو

به گزارش "ورزش سه"، آرش میراسماعیلی رییس فدراسیون جودو در روزهای اخیر به خاطر پرونده ای که علیه او در دادگاه تشکیل شده و اخبارش به بیرون درز کرده، تحت فشار قرار گرفته است. حتی کار میراسماعیلی طی چند روز گذشته به بیمارستان هم کشید و او به خاطر حمله قلبی در بیمارستان بستری شد. 
امروز اما با برپایی نشست خبری، رییس فدراسیون جودو تصمیم گرفت در خصوص اتهامات و ابهامات شفاف سازی کند. با این حال برخی افراد که عمدتا از بانوان و از سنین نوجوان و جوان بودند، همزمان با نشست خبری رییس فدراسیون جودو مقابل درب فدراسیون تجمع کردند و صدای آن ها حتی در سالن نشست خبری هم به گوش می رسید.

* هم گفتم تیم نرود، هم گفتم شکایت نکنید
۳ ماه قبل از ورود ما به فدراسیون بحث تعلیق جدی شده بود. اتفاقاتی که در مسابقات فرانسه افتاد باعث حساسیت فدراسیون جهانی شده بود. ما جلساتی را با فدراسیون جهانی برگزار کردیم. بدون اطلاع من نامه تعهد آماده و ارسال شد. تا شهریور بدون تنش کارمان را ادامه دادیم تا اینکه در مسابقات جهانی ژاپن به من اجازه ندادند بروم. آنجا بی تدبیری صورت گرفت و اگر من بودم اجازه نمی دادم این اتفاقات رخ بدهد. من قبل سفر گفتم تیم نرود اما افراد بالادستی تیم‌را اعزام کردند. بعد از آن اتفاقات رای به تعلیق دائم جودو دادند و این پیش شرط را گذاشتند هر لحظه که جودوکاران ما با نمایندگان رژیم صهیونیستی مبارزه کنند تعلیق برداشته می شود. من کتبا به وزارت ورزش گفتم در فاز شکایت از فدراسیون جهانی نرویم و سعی کنیم با برگزاری جلسات موضوع را حل کنیم اما قبول نکردند و بدون اجازه من شکایت کردند. ما هم وقتی این را دیدیم وارد موضوع شدیم و پرونده را در دست گرفتیم. قبل از حضور ما در جلسات برخی گفتند نمی‌آییم یا امتیاز می‌خواستند. خدا را شکر در جلسه خوب دفاع کردیم.

* شکستن تعلیق دائم یک افتخار بزرگ بود
اتفاقی که افتاد این بود که برخی مغرضین داخلی شکستن رای تعلیق دائم را موفقیت برای ما نمی دانستند. این یک افتخار برای ما بود که تعلیق دائم را شکستیم و هیچ پیش شرطی هم دیگر نگذاشتند. ۴ سال ما تعلیق شدیم که شرایط سختی بر ما حاکم شد اما یاد گرفتیم که تلاش کنیم. اتفاقات بزرگی را رقم زدیم و اگر هر رییس فدراسیون دیگری جای من بود کار را رها می‌کرد و آن رشته از بین می‌رفت. افرادی می‌خواستند جودو نابود شود اما این اتفاق نیفتاد. مسابقات زیادی را با جوایز نقدی برگزار کردیم. اردوهای تیم ملی مرتبا تشکیل شدند و ۱۲ خانه جودو نیز به بهره برداری رسید. بزرگترین آکادمی جودو توسط وزیر ورزش افتتاح شد. در ماه‌های اخیر ۲ سفر بزرگسالان و یک سفر تیم نوجوانان به مسابقات و اردوی مشترک داشتیم. سال گذشته هم سفرهای مختلفی به کشورهای همسایه داشتیم و سعی کردیم جودو را زنده نگهداریم. حضور کامل در بازی‌های اسلامی یک موفقیت برای ما بود. خناسان داخلی سعی داشتند بانوان ما را از این مسابقات حذف کنند اما به این هدفشان نرسیدند.

1505093

* یکسری بیمار روانی جوسازی کردند!
در این ۴ سال خیلی‌ها سنگ‌اندازی کردند و سختی ها را دوچندان کردند. یک سری افراد بیمار روانی که در فدراسیون های قبلی هم جو سازی می کردند دستشان برای خانواده جودو رو است. این افراد همیشه به منافع شخصی شان فکر می‌کنند. کسی که ذاتش بد است نمی شود با او کار کرد. اگر اینستاگرام نبود افرادی که نه مدال گرفتند و نه مدیریت کرده اند عقده های درونی را با همین اینستاگرام جبران می‌کنند و قهرمان مجازی هستند. قسم می‌خورم هیچ کس در این ۴ سال اندازه من اذیت نشد. هیچ رییس فدراسیونی نمی‌تواند ادعا کند از من سفر استانی بیشتر رفته باشد.

* گفتند می خواهند دستگیرت کنند
یک خزانه‌دار از ما جدا شد و از ما شکایت کرد و ما هم از او شکایت کردیم. برخی ها به این بحث دامن زدند. همه شرایط شخصی من را می دانند. من از یک خانواده مستضعف آمدم اما نان بازوی خودم را خوردم. همه می گویند من مقابل اسراییل مبارزه نکردم اما مدال های جهانی و آسیایی من را نمی بینند. ۱۵ سال عضو تیم ملی بودم و همیشه سالم زندگی کردم. نه شورای شهر بودم و نه مجلس که بخواهند انگی به من بزنند. من در همین چند سال ۱۰ تا ۱۲ میلیارد ظرف یک سال گذشته برای جودو آوردم. اگر دنبال دزدی بودم شاید از آن آورده‌ای که آوردم استفاده می کردم. سعی کردم همیشه صادقانه کار کنم و مثل برخی که به میزشان چسبیده اند نبودم. ۴ سال است حساب شخصی ام بسته است و با حساب پسرم کار می کنم. به من‌چند روز پیش گفتند بخاطر مالیات ۲ میلیاردی فدراسیون می خواهند دستگیرت کنند. گفتم بخاطر مالیات کسی را نمی گیرند اما باید مسئولان ورود کنند که چرا اداره مالیات فدراسیون ها را اذیت می کند و برخورد چکشی دارد. در بحث پرونده پیش آمده، باید به یکی از مسئولان دادگستری اخطار بدهم که بی مورد به موضوع ورود کرد، وگرنه مجبورم افشاگری کنم. از زمانی که او به پرونده ورود کرد، روند پرونده تغییر کرده است. او باید عدالت را رعایت کند، وگرنه اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

* میران مبلغی درخواست کرد که بنا هم نمی گیرد
ایشان از پهلوانان خوب ماست. ما به ایشان ۸ میلیون و سپس تصمیم گرفتیم ۱۲ میلیون پرداخت کنیم اما ایشان بعد از آنکه رفتند مبلع ۳۰ میلیونی را درخواست کردند که حتی محمد بنا هم این درخواست را ندارد. من هم به ایشان گفتم در توانمان نیست این مبلغ را پرداخت کنیم. مباحث دیگری مثل اردو و مسائل فنی در میان نبود.

1603127

* دو سهمیه المپیک برای ایران قطعی است
من طبق دیداری که با رئیس فدراسیون جهانی داشتم، وی اعلام آمادگی کرد که به ایران بیاید. این گزارش‌ها را انتقال دادم، اما این موضوع انجام نشد. البته تعاملات خوبی با فدراسیون ایران و فدراسیون جهانی شکل گرفته و هیچ اتفاقی بعد از شهریور رخ نخواهد داد و جودو به راه خودش ادامه می‌دهد. همین سهمیه برای بازی‌های آسیایی یک نوع حمایت است و نیاز به این حمایت و حضور داریم. در جلسه با ویزر دو سهمیه وایلد کارت برای المپیک به ایران اختصاص داده شد و این قطعی است و این نشان دهنده حمایت فدراسیون جهانی است.

* تا الان کسی به من نگفته برو
این تجمع که مقابل فدراسیون انجام شده، بی اخلاقی است که البته آنها افراد خوشنامی هم نیستند. یکی سرمربیگری می‌خواهد و وقتی نمی‌شود، مخالف می‌شود. برخی وقتی از فدراسیون رفتند، دستشان کوتاه شد. اینها حرکت‌ها پوپولیستی است و حتی در جلسات‌شان هم حرف‌های غیر منطقی می‌دهند. البته خانواده جودو جواب این افراد را می‌دهد. حتی اگر یک روز هم در فدراسیون باشم، با قدرت کارم را انجام می‌دهم. من بچه نظام هستم و بارها از داخل و بیگانگان سیلی خورده‌ام. این برای ما دردآور است که یک ایرانی علیه من و فدراسیون ایران اقدام می‌کند. تا روزی که هستم، برنامه‌ها را پیش می‌برم، البته تا الان کسی به من چیزی نگفته است. امروز هم که هستم، شرایط جسمانی خوبی ندارم، اما به احترام دوستان آمده‌ام. من تا روزی که بخواهم انجام وظیفه کنم، می‌مانم. الان که اینجا هستم به خاطر جودو است. این درد است که جودو هنوز یک خانه جودو ندارد. من این رشته را با60 هزار نفر تحویل گرفتم، اما حالا به 110 هزار نفر رسیده است. جودو را در ایران تکه تکه کردند.

* در بازی های آسیایی دست و پا بسته نیستیم
برای بازی های آسیایی هانگژو در بخش بانوان یک سهمیه داریم، اما در مردان چهار سهمیه در نظر گرفته شده است. البته انتظار داشتیم در بانوان دو سهمیه بگیریم. دوست داریم جودو با این سهمیه برود و خواهید دید که ملی‌پوشان دست و پا بسته نیستند و حتی امید به کسب مدال هم دارند.

* بعد از هانگژو دنبال مربی خارجی می رویم
ما حسین قمی را سرمربی گذاشتیم و تا بازی‌های آسیایی به کارشان ادامه می‌دهند. در شرایط تعلیق آوردن مربی خارجی سخت است، اما برای تقویت کادر فنی بعد از هانگژو تلاش می‌کنیم. در این باره با خسروی‌وفا هم صحبت کرده‌ام تا از یک مربی خارجی در کادر فنی استفاده کنیم.

دیدگاه‌ها