کد خبر : 1940566 | 08 خرداد 1402 ساعت 02:29 | 39.8K بازدید | 6 دیدگاه

هت‌تریک سهمیه المپیک نبود، نمی‌آمدم

محمد موسوی: ما هیچ ارزشی برای FIVB نداریم!

اختلاف سنی من با بچه‌ها زیاد است. حالا در تیم تنها یکی، دو بازیکن 30 ساله داریم و میانگین سنی بقیه 24 - 20 سال است

محمد موسوی: ما هیچ ارزشی برای FIVB نداریم!

به گزارش ورزش سه، این روزها، روزهای خاصی برای سید محمد موسوی در تیم ملی والیبال است. آن هم امسال که بازوبند کاپیتانی را دارد و به گفته خودش با نسل متفاوتی همبازی شده. سوپراستار والیبال ایران که برای هت‌تریک سهمیه المپیک به تیم ملی برگشته، تنها راه موفقیت تیمش را رفاقت می‌داند و بس.

برنامه بازی‌های انتخابی المپیک آمده و روزهای آخر تیم دو بازی خیلی حساس به فاصله کمتر از 24 ساعت دارد. این قضیه را چطور می‌بینی؟

ما امسال در انتخابی المپیک، سخت‌ترین گروه را داریم. البته من برنامه را ندیده بودم و نمی‌دانستم بازی ما با ایتالیا و برزیل میزبان با فاصله کم برگزار می‌شود. به هر حال فدراسیون جهانی نشان داده ریکاوری بازیکنان خیلی برایش اهمیت ندارد. هیچ رشته‌ای در دنیا مثل والیبال هر روز بازی ندارد، فقط والیبال است که ممکن است مسابقه یک تیم دو روز پشت سر هم و با فاصله 16-17 ساعت برگزار شود، یا تیمی، یک بازی شب داشته باشد و یک بازی فردا صبح. ما در این انتخابی با قرعه سختی که داریم تقریباً شانسی برای سهمیه نداریم. اگر در رنکینگ ژاپن مستقیم سهمیه بگیرد، ما هم شانس صعود به المپیک داریم. به هر حال ما برای امتیاز رنکینگ مسابقه می‌دهیم.

 به نظرت تیم ملی والیبال برای صعود به المپیک هت‌تریک می‌کند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل من برای برگشت به تیم ملی والیبال، هت‌تریک سهمیه المپیک است. اگر سهمیه نگیریم هیچ کاری نکرده‌ایم، حتی اگر قهرمان لیگ ملت‌ها شویم هم فایده ندارد. بنابراین باید همه توانمان را بگذاریم تا برای سومین بار پیاپی سهمیه المپیک را بگیریم.

1879550

تیم پنجشنبه برای هفته اول لیگ ملت‌ها به ژاپن می‌رود، بازی اول تیم هم با ژاپن میزبان است. معمولاً تیم برای شروع تورنمنت‌ها کار سختی دارد. به نظرت کار چطور پیش می‌رود؟

به نظرم سخت‌ترین بازی هفته اول تیم ما با ژاپن است. تیمی که حتی قدرت‌های اول دنیا هم از رویارویی با آن واهمه دارند. ژاپن تیم جوان و خوبی دارد، با بازیکنانی که اکثرشان در لیگ‌های خارجی بازی می‌کنند. حتی تیم باشگاهی سانتوری ژاپن با اینکه ملی‌پوش نداشت و تنها با موزورسکی روسی در باشگاه‌های آسیا قوی حاضر شد و شهداب را شکست داد. زور والیبال ژاپن زیاد است، اما امیدوارم ما لیگ ملت‌ها را خوب شروع کنیم.

اما کار سختی دارید.

البته ما چند بازیکن اصلی‌مان را نداریم و همین کار تیم را خیلی سخت می‌کند. مثل اینکه تیم ملی لهستان چند بازیکن اصلی‌اش را نداشته باشد. به هر حال ما در لیگ ملت‌ها، میلاد عبادی‌پور، مسعود غلامی و میثم صالحی را نداریم که همین مسئله ممکن است دردسرساز شود. البته که ما بازیکنان باکیفیتی داریم اما هر بازیکن کارآیی خودش را دارد و با تجربه‌ها اهرم موفقیت تیم محسوب می‌شوند.

تو امسال، با کاپیتانی تیم ملی، هم مسئولیت بیشتری‌ داری و هم کار سخت‌تر؛ نه؟

واقعاً کاپیتانی مسئولیت می‌آورد و من حالا بار بیشتری از تیم را به دوش می‌کشم. هر چند قبلاً با اینکه کاپیتان نبودم به تیم کمک می‌کردم اما شرایط تیم فرق می‌کند. چرا که تیم خیلی جوان شده و حتی ما بازیکن دهه 82-83 هم داریم. با این شرایط اختلاف سنی من با بچه‌ها زیاد است. حالا در تیم تنها یکی، دو بازیکن 30 ساله داریم و میانگین سنی بقیه 24 - 20 سال است. نوع نگرش بچه‌های جوان با نسل ما متفاوت است. اما من سعی می‌کنم رفاقت و همدلی بین بازیکنان را بیشتر کنم. چرا که وقتی تیمی یکدست نباشد، شرایط برایش خیلی سخت‌تر می‌شود حتی اگر از نظر فنی سطح بالایی داشته باشد. بنابراین می‌خواهم با رفاقت بیشتر بچه‌ها کار راحت‌تر انجام شود.

1868911

یک ماه و نیم تمرین در اردوی تیم ملی چطور گذشت؟

اردوی تیم ملی یک ماه و نیم بعد از لیگ شروع شد، اوایل کار خیلی سخت بود، چرا که استراحت طولانی داشتیم، کم کم با پیشرفت بدن‌ها شرایط بهتر شد. اردوها هم خوب بود. وویسکی هم با حضور در اردو، روی اشکالات والیبال ایران دست گذاشته و برای رفع آنها کار می‌کند. دو بازی تدارکاتی هم در ترکیه با تیم ملی این کشور داشتیم که اگر می‌خواستیم، می‌توانستیم برنده دو بازی باشیم، چرا که قدرت و سطح تیم ما بالاتر از تیم ملی ترکیه است و از طرفی آنها هم آماده نبودند. البته ما برای برد نرفته بودیم.

هدف از بازی تدارکاتی هم پیروزی نبود، بیشتر شناخت تیم بود.

دقیقاً، مهم این بود که بازیکنان در بازی با هم هماهنگ شوند، از طرف دیگرمربی با محک بچه‌ها ترکیب تیم ملی برای بازی‌های لیگ ملت‌ها را انتخاب می‌کند.

 تو یک اشاره کوتاهی درباره حضور پاول مربی تمرین دهنده لهستانی در اردو کردی، چقدر او به بازیکنان کمک می‌کند؟

با اینکه پاول متئو زمان زیادی نیست که به کادر فنی اضافه شده، اما او با شناخت کامل از بازیکنان و والیبال ایران آمده و همه بازی‌های لیگ را دیده است. من حتی با او در ارتباط بودم و با هم صحبت می‌کردیم و حتی یکسری بازی‌ها را تماشا کرده و بنابراین بازیکنان را تک به تک با ضعف و قوت‌هایشان می‌شناسد. او از همان روز اول کار را برای رفع ضعف‌ها شروع کرده، هر چند یکی، دو ماهه ضعف‌ها برطرف نمی‌شود و زمان زیادی لازم است. اما حضور او در کادر فنی کمک خوبی برای تیم است.

مهری رنجبر

دیدگاه‌ها