کد خبر : 1940628 | 08 خرداد 1402 ساعت 11:27 | 25.4K بازدید | 2 دیدگاه

لیگ ملت‌ها: امین و امیر، بهترین‌های ایران

57 ملی‌پوش والیبال ایران سابقه بازی در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها را دارند.

لیگ ملت‌ها: امین و امیر، بهترین‌های ایران

به گزارش "ورزش سه"، لیگ ملت‌های والیبال سال 2023 در گروه مردان از 16 خردادماه آغاز می‌شود و یکم مرداد با معرفی تیم‌های برتر به پایان خواهد رسید.

مرحله مقدماتی این مسابقات با حضور 16 تیم کانادا، آمریکا، آرژانتین، ایتالیا، کوبا، آلمان، هلند، برزیل، ژاپن، فرانسه، چین، ایران، لهستان، صربستان، بلغارستان و اسلوونی پیگیری خواهد شد.

والیبال ایران در سال 2013 برای نخستین بار سهمیه حضور در لیگ جهانی را به دست آورد و از آن زمان تاکنون در این رقابت‌ها و لیگ ملت‌ها حضور داشته است.
در مجموع 117 مسابقه تیم ملی والیبال ایران در 9 دوره لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها، قطر پاسورها با 69 بار قرار گرفتن در جمع بهترین‌ بازیکنان ایران برتری قاطعی دارند.

همچنین 36 بار بازیکنان دریافت‌کننده قدرتی عنوان بهترین بازیکن تیم ملی ایران را از آن خود کردند.
مدافعان میانی تیم ملی نیز در 12 بازی عنوان بهترین بازیکن تیم را به دست آوردند تا مجموع آن‌ها در سه پست قطر پاسور، دریافت کننده قدرتی و مدافع میانی به 117 بازی برسد.

از نظر نسبت تعداد بازی و دفعات انتخاب شدن به عنوان بهترین بازیکن تیم ایران، امین اسماعیل‌نژاد با معدل 0.69 بهترین عملکرد را در بین بازیکنان داشته است. این بازیکن در 13 مسابقه خود در لیگ ملت‌های 2022 والیبال 9 بار عنوان امتیازآورترین بازیکن را به دست آورده است. امین در پنج مسابقه نیز بهترین بازیکن جدال ایران با حریفان خود بوده است که از معدل 0.38 در این زمینه برخودار است.

البته عنوان بهترین بهترین‌های تیم ملی به امیر غفور می‌رسد که در 83 بازی شرکت کرده است و این قطر پاسور کاشانی در 31 مسابقه بهترین بازیکن تیم ایران بوده است و در 17 دیدار نیز به عنوان بهترین بازیکن میدان انتخاب شده است.

1838910

از نظر این داده آماری، شهرام محمودی دیگر قطر پاسور تیم ملی والیبال ایران که در 42 دیدار تیم کشورمان را در این مسابقات همراهی کرده است، در 20 دیدار عنوان بهترین بازیکن تیم ایران را به دست آورده است و در 9 مسابقه عنوان بهترین بازیکن میدان را از آن خود کرده است.

میلاد عبادی‌پور که با 105 بازی ملی در این دو رویداد مهم جهانی، عنوان بیشترین بازی ملی در لیگ جهانی و لیگ ملت‌ها در اختیار دارد، 14 بار عنوان بهترین بازیکن ایران و پنج بار بهترین بازیکن میدان برابر حریفان کشورمان بوده است.

دیدگاه‌ها